زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» خبر داغ » استفاده از سلول‌های قاتل سرطان برای درمان بیماری‌های بدخیم خونی
تاریخ انتشار : 2019/11/10 - 12:24
 کد خبر: 81797
 452 بازدید

استفاده از سلول‌های قاتل سرطان برای درمان بیماری‌های بدخیم خونی

پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: بهره گیری از سلول های قاتل سرطان در حال کشت، برای درمان سرطان سینه و بیماری های بدخیم خونی به زودی در کشور انجام می شود.

استفاده از سلول‌های قاتل سرطان برای درمان بیماری‌های بدخیم خونی

پروفسور اردشیر قوام زاده پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: در کشور ۱۹ مرکز پیوند مغز استخوان وجود دارد که تیم های بسیاری در آنها در حال فعالیت هستند و با راه اندازی بیستمین مرکز پیوند مغز و استخوان در استان مرکزی، این آمادگی وجود دارد که هرچه سریع تر نیز در این زمینه شاهد اقداماتی باشیم.

پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: سلول های قاتل سرطان در کشور در حال کشت است و پس از مشخص کردن بیماران مناسب برای این درمان، به منظور مداوای سرطان هایی همچون سرطان پستان و بیماری های بدخیم خونی به زودی در داخل انجام می شود.

قوام زاده بیان کرد: مرکز جهاد دانشگاهی استان مرکزی با دانشگاه علوم پزشکی اراک هماهنگ هستند تا در خصوص درمان سرطان پستان در شهرستان های تفرش و اراک اقدامات لازم را انجام دهند و با راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان در استان هزینه و مشکلات درمان بیماران سرطانی این استان کاهش پیدا کند.

وی گفت: همانطور که سرطان در تمام دنیا افزایش پیدا می کند در ایران نیز با افزایش روبرو است و این گونه نیست که تنها مربوط به ایران باشد، پس با تشخیص به موقع می توان از بروز آن پیشگیری و یا آن را درمان کرد.

پدر پیوند مغز استخوان ایران خاطر نشان کرد: بدون درمان بودن بیماری سرطان یک باور غلط است و این بیماری قابلیت درمان دارد، در این زمینه بایستی به موقع اقدامات تشخیصی و درمانی صورت پذیرد تا اثربخش باشد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , علمی
ارسال دیدگاه