زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اقتصادی » خودروی چینی صفر بخریم یا خارجی کارکرده؟
تاریخ انتشار : 2019/11/08 - 19:37
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 81276
 375 بازدید

خودروی چینی صفر بخریم یا خارجی کارکرده؟

طی یکی دو سال اخیر بازار خودروی ایران با توجه به عوامل مختلف مخصوصا تحریم‌ها، دچار بحران نسبی شده‌است. این بحران بازار خودرو باعث شده تا خرید خودرو در ایران خاص‌تر از کشورهای دیگر باشد.

خودروی چینی صفر بخریم یا خارجی کارکرده؟

اگرچه در شرایط فعلی با پرداخت هزینه تقریبا مشابه قادر هستید به جای یک خودروی کم کارکرد ایرانی/چینی یک خودروی دست دوم خارجی اما با کارکرد بالا بخرید؛ اما دقت داشته باشید که در شرایط فعلی کشور هزینه‌های نگهداری خودروهای خارجی به ویژه مدل‌های قدیمی بسیار بالاست. حتی در برخی موارد صاحبان این خودروها با مشکل خدات پس از فروش و تامین قطعات به ویژه قطعات بدنه روبرو هستند. همین نکته مهم خرید خودرو خارجی قدیمی را با چالش جدی روبرو می‌کند.

•جک J4 یا مگان 2008 وارداتی
رنو مگان سال 2008 وارداتی خودرویی خارجی و در عین‌حال با کیفیت است. موتور 2 لیتری با 136 اسب بخار قدرت، مسئله‌ای جذاب به‌نظر می‌رسد. از طرفی دیگر با جک J4 روبه‌رو هستیم که با موتور 1.5 لیتری خود، فقط 103 اسب بخار تولید می‌کند. اما جک j4 در هر صد کیلومتر فقط 6 لیتر و مگان 8 لیتر را مصرف می‌کند. از طرفی با توجه به قدیمی بودن گیربکس و سایر قطعات مگان، احتمال خرابی و خرج‌های مکرر در این خودرو زیاد است. این مسئله در صورتی است که جک J4 با توجه به تازه‌کار بودن، حداقل در چند سال ابتدایی خرج خاصی ندارد.

•پژو پارس اتومات 98 یا تویوتا یاریس 2008 با دو لکه رنگ
تویوتا یاریس 2008 موتوری با حجم 1.3 لیتر دارد که همراه با 87 اسب بخار قدرت، خودرویی جذاب به‌شمار نمی‌آید. از طرفی شتاب این خودرو نیز 11.5 ثانیه برای صفر تا صد است. اما پژو پارس اتوماتیک با موتور 1.58 لیتر می‌تواند 108 اسب بخار قدرت تولید کند. اما نقطه ضعف این خودرو شتاب صفر تا صد آن است که 14 ثانیه طول می‌کشد. درنظر داشته‌باشید که با هزینه نزدیک 120 میلیون تومان، به‌جای یک خودروی ژاپنی‌ای که 11 سال از عمرش گذشته‌است و به‌خرج افتاده، می‌توانید پژو پارس اتوماتیک امسال را خریداری نمائید.

• سوناتا 2006 یا بسترن b30
موتور 2.4 لیتری با 174 اسب بخار، در کنار شتاب صفر تا صد 10 ثانیه، مشخصاتی فوق‌العاده برای سوناتا مدل 2006 است. اما بسترن B30 اما موتوری با حجم 1.6 لیتر دارد که فقط می‌تواند 107 اسب بخار قدرت تولید کند. این خودروی چینی شتاب به‌مراتب کمتری نسبت به رقیب کره‌ای خود خواهد داشت اما نقطه قوت این خودرو گیربکس هوشمند و مصرف سوخت پائین، نسبت به سوناتا است. سیستم ترمز در بسترن B30 نیز بروزتر از سوناتا است و این بروزتر، حتی در استاندار آلایندگی هم دیده می‌شود.
در آخر هم باید اشاره کنیم که سوناتا 2006، یعنی 13 سال کارکرد یک خودرو که همین مسئله باعث می‌شود خرید بسترن B30 گرچه با موتوری به‌مراتب ضعیف‌تر، امری اقتصادی‌تر باشد.

•آزرا 2009 یا سراتو سایپا
یکی از پرتکرارترین سوالات در رنج قیمتی 260 تا 280 میلیون تومان، انتخاب بین سراتو سایپا و آزرا قدیمی است. آپشن‌های بیشتر و فضای داخلی بیشتر از دیگر برتری‌های آزرا 2009 نسبت به سراتو سایپا صفر هستند. اما هزینه نگهداری و مصرف سوخت بالا در آزرا 2009 باعث می‌شود تا انتخاب سراتو سایپا در شرایط فعلی اقتصادی‌تر باشد. ضمن آنکه حداقل سراتو سایپا با مشکل خدمات پس از فروش و تامین قطعات روبرو نخواهد بود.
پس اگر خواهان خرید خودرو هستید باید درنظر داشته باشید که قبل از اقدام به خرید، با توجه به اولویت‌های خود، مشاوره‌ بگیرید و خودروی مدنظر را پس از کارشناسی و با گارانتی کارشناسی بخرید و چه بهتر که از مجموعه‌ای خرید کنید که مشاوره و کارشناسی خودرو را در یک بستر مطمئن فراهم کرده باشد.

نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی‌شده که مشاوره هم می‌دهند
نمایشگاه همراه مکانیک این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با اطمینان خودروی کارشناسی‌شده را خریداری کنند. نکته قابل تامل این است که مجموعه همراه مکانیک دارای مشاورین زبده‌ای در حوزه خرید و فروش خودرو و مسائل حقوقی است که شما را در امر انتخاب و خرید خودروی مناسب یاری می‌نمایند. لازم به ذکر است تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به صورت آنلاین در سایت همراه مکانیک موجود است. این مجموعه توانسته با ارائه خدمت خرید خودروی کارشناسی شده تجربه خریدی مطمئن را برای خریداران خودرو ایجاد کند.

با خرید خودرو از همراه مکانیک
•از مشاوره تخصصی در زمینه خرید و فروش خودرو به صورت رایگان استفاده می‌کنید.
•خودرو را به صورت کارشناسی‌شده و با اطمینان از سلامت خودرو می‌خرید.
•خودرو را با ضمانت 7 روزه جبران خسارت می‌خرید.
•از مشاوره حقوقی رایگان در زمان عقد قولنامه بهره می‌برید.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , خودرو
ارسال دیدگاه