زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۵
» خبر داغ » صوفی‌زاده: تسویه حسابی در کار نیست/ درباره داوران زن با تاج صحبت می‌کنم
تاریخ انتشار : 2019/11/04 - 14:08
 کد خبر: 80804
 207 بازدید

صوفی‌زاده: تسویه حسابی در کار نیست/ درباره داوران زن با تاج صحبت می‌کنم

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در مورد کنار گذاشتن بانوان داور از لیست قضاوت لیگ برتر می‌گوید موضوع محرومیت و تسویه حساب نیست.

صوفی‌زاده: تسویه حسابی در کار نیست/ درباره داوران زن با تاج صحبت می‌کنم

دو هفته از کنار گذاشتن حدود ۳۰ داور زن لیگ برتر از قضاوت در مسابقات لیگ برتر می‌گذرد. این حذف پس از اعتراض داوران به عدم دریافت مطالباتشان انجام شد و موضوع تنبیه آنها از سوی کمیته داوران را مطرح کرد.

لیلا صوفی زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در این مورد به ایسنا گفت: صحبت از محرومیت نبوده است. کمیته داوران، یک تشکیلات مستقل است که زیر نظر آقای ممبینی اداره می‌شود. داوران در مورد دریافت مطالبات خود پیگیر بودند و پاسخ آقای ممبینی به آنها این بوده که چک شما آماده است اما یکسری مراحل حقوقی دارد تا به بانک برسد. حذف داوران به هیچ وجه صحت ندارد. صحبت کردم و گفتم اگر موضوع، نگاه مدیریتی باشد باید به نگاه آقای ممبینی احترام بگذاریم چون این فرصت را برای داوران جدید ایجاد کردند تا آنها هم دیده شوند.

او در ادامه افزود: اگر این داوران حذف شده باشند از نظر من قابل قبول نیست و این رویه‌ای نیست که همکارانم در کمیته داوران در پیش بگیرند. فکر می‌کنم به صحبت و مذاکره خود داوران با کمیته داوران نیاز است تا این موضوع رفع شود. این را به چشم محرومیت نمی‌بینم چون کمیته داوران صندلی‌های بین‌المللی زیادی را به بانوان اختصاص داده است. اکنون بیشترین کرسی داوری بین‌المللی را در کشورهای آسیایی داریم که ظرفیت آنها تکمیل است و ما در بخش داوری فوتبال و فوتسال به بهترین شکل کار می‌کنیم.

صوفی زاده با بیان اینکه فدراسیون فوتبال از داوران حمایت می‌کند، تصریح کرد: اگر بدانم جایی حقی از داوران بانو گرفته شده پیگیرشان خواهم بود. با داوران بین‌المللی هم صحبت‌هایی داشتم و موضوع را به شکل محرومیت ندیدم، حتی برای آنها تا پایان فصل، داوری در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه داوران معترض در دو هفته از لیگ برتر حضور نداشتند، گفت: ممکن است این موضوع به نگاه مدیریتی کمیته داوران مربوط شود. کمیته داروان همیشه از دوارن حمایت کرده و اکنون هم باید به نظر داوران احترام بگذاریم و به حفظ و صیانت از آنها توجه کنیم. علاوه بر این به نگاه مدیرتی هم اعتماد کنیم یعنی این موضوع را تسویه حساب شخصی در نگیریم چون اینگونه پر مساله خواهد بود.

او در این مورد افزود: با آقای ممبینی و داوران صحبت کردم که آقای ممبینی این موضوع را یک تغییر و دیدگاه مدیریتی برای حضور داوران جوان قلمداد کرد که با درخواست داوران برای مطالباتشان هم‌زمان شده چون اگر قرار بر حذف آنها باشد مسیرهای زیادی وجود دارد. البته امیدوارم اسپانسرها حق و حقوقی را که برای دوران مرد در نظر می‌گیرند برای بانوان هم در نظر گرفته بگیرند. من همیشه مطالبه‌گر این موضوع بودم. سال گذشته در جلسه هیات رئیسه حق‌الزحمه داوران را ۵۰ درصد افزایش دادیم که پرداخت آن به منابع مالی و اعتباری سازمان لیگ فوتبال برمی‌گردد. امیدوارم آقای بهاروند هم نسبت به پرداخت به موقع حق و حقوق بانوان با همدلی بیشتر اقدام کند.

صوفی زاده در پاسخ به این سوال که آیا از داوران بین‌المللی خواسته شده نامه عذرخواهی بنویسند؟ بیان کرد: اطلاع ندارم و در جریان این موضوع نیستم. داوران بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارند و اکثر آن‌ها سطح و وجهه اجتماعی بالایی دارند. فکر نمی‌کنم کارشان به جایی برسد که بخواهند نامه عذرخواهی بنویسند. من شأن این داوران را بالاتر می‌دانم و باید به وجود آنها افتخار کنیم. این موضوع هم قطعا باید از طریق کمیته داوران و سازمان لیگ که تامین کننده حق الزحمه داوران است خیلی زود حل شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر موضوع، محرومیت و تنبیه داوران باشد واکنش شما چیست؟ گفت: داوری حوزه‌ای مستقل است اما چون این داوران، زن هستند و مدیریت حوزه بانوان به عهده من است، نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهم بود و پیگر هستم. تاکنون هم صحبت‌هایی با ریاست کمیته و داوران داشتم و با آقای تاج هم صحبت‌هایی مطرح می‌کنم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه