زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۷
» اجتماعی » دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف ۷۴
تاریخ انتشار : 2019/11/03 - 10:48
 کد خبر: 80524
 223 بازدید

دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف ۷۴

کارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی اعلام کرد که حتی اگر برای هواپیمای آنتونوف ۷۴ صلاحیت پروازی صادر شده باشد، دلیل بروز مشکل این هواپیما برای مردم و ایجاد نگرانی در آن‌ها این است که احتمالا از شرایط فنی وعملیاتی صادر شده برای آن تخطی شده و سازمان هواپیمایی باید به عنوان دستگاه متولی در این زمینه پاسخگو باشد.

دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف ۷۴

حدود پنج سال پیش رییس جمهور در پی حوادث و سوانحی که هواپیماهای آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ به وجود آورده بودند، پرواز آن‌ها بر فراز آسمان ایران را ممنوع اعلام کرد اما چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد- تهران در فضای مجازی اعلام کرد که هواپیمای پویا در این مسیر از آنتونوف ۷۴ استفاده کرده و مشکلات و نگرانی‌های برای مسافران به وجود آورده است.

فرج الله کریمی مجد، کارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی در این باره به ایسنا گفت: بین هواپیمای آنتونوف ودیگر هواپیماها تفاوت چندانی وجود ندارد و اگر صلاحیت پروازی برای آن‌ صادر شده، می‌تواند پرواز کند اما باید شرایط خاص خودش که به آن “دیتاشیت” گفته می‌شود، از نظر فنی و علمیاتی رعایت شود که می‌توان به طول پرواز، ارتفاع پرواز، تعداد مسافر مجاز برای جابه جایی، وزن در نظر گرفته شده برای هواپیما و نظایر آن اشاره کرد.

وی افزود: اگر هر هواپیمایی برای مسافران نگرانی و مشکل درست کند، قطعا شرایط فنی و عملیاتی صادر شده برای آن توسط ایرلاین مورد نظر رعایت نشده است و در این زمینه می‌توان به سقوط هواپیمای آنتونوف در سال‌های نه چندان اشاره کرد که به دلیل عدم رعایت وزن در نظر گرفته شده برای این هوایپما و کاهش ارتفاع بود.

این کارشناس پرواز با بیان این که شرکت هواپیمایی مورد نظر باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا برای مسافران مشکل و نگرانی ایجاد کرده است اظهار کرد: چندین نکته باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد که عدم کفایت نظارت تیم پروازی و بی دقتی آن‌ها یکی از این نکات است؛ چرا که اگر بیشتر دقت می‌شد چنین نگرانی‌های برای مسافران به وجود نمی‌آمد همچنین اگر هواپیمای آنتونوف، بوئینگ، ایرباس و … از شرایط فنی و عملیاتی در نظر گرفته شده تخطی کنند، سانحه خلق خواهند کرد و تفاوتی در این زمینه بین آن‌ها نیست.

کریمی مجد اظهار کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد مسئله تعمیر، نگهداری و نظارت بر هواپیما و عملیات پروازی است. به نظر من اگر این اقدامات به موقع و درست انجام شده بود چنین مسائل و حواشی به وجود نمی‌آمد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه