زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اقتصادی » ارزش دلار به شدت افت خواهد کرد
تاریخ انتشار : 2019/11/01 - 18:23
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 80392
 166 بازدید

ارزش دلار به شدت افت خواهد کرد

مهر نوشت : در حالی که فدرال‌رزرو به دنبال این است که دوباره ترازنامه مالی خود را با خرید اوراق قرضه گسترش دهد، شاخص دلار می‌تواند حتی تا ۸۵ واحد هم سقوط کند.

ارزش دلار به شدت افت خواهد کرد

استراتژیست بانک سیتی‌گروپ گفت در حالی که فدرال‌رزرو به دنبال این است که دوباره ترازنامه مالی خود را با خرید اوراق قرضه گسترش دهد، شاخص دلار می‌تواند حتی تا ۸۵ واحد هم سقوط کند.

محمد آپابهای رییس استراتژی‌های تجاری آسیا اقیانوسیه بانک سیتی‌گروپ، در برنامه «استریت ساینز» تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی گفت: جدیدترین پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهند که دلار می‌تواند به دهه ۸۰ واحد سقوط کند و حتی تا ۸۵ واحد پایین بیاید. تحلیل‌گر تکنیکال، دریل گاپی، سال گذشته گفته بود که ۸۵ واحد، سطح مقاومت فنی تاریخی دلار است.

شاخص دلار معیاری از ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان است. این سبد، ارزهای مهم‌ترین شرکای تجاری آمریکا را در بر می‌گیرد.

دلار

فدرال‌رزرو به عنوان راهی برای تزریق نقدینگی به سیستم مالی آمریکا، در حال خرید اوراق قرضه است. این اقدام باعث بالا رفتن قیمت اوراق قرضه و در نتیجه سقوط سود این اوراق خواهد شد. معمولا افت سود اوراق قرضه باعث تضعیف دلار می‌شود.

آپابهای توضیح داد: بانک مرکزی آمریکا پس از این که برای سومین بار نرخ بهره خود را کاهش داد و علی‌رغم این که اعلام کرد نرخ بهره را فعلا ثابت نگاه خواهد داشت، با این برنامه خرید اوراق قرضه، ارزان‌ترین فضای مالی را در بین همه بانک‌های مرکزی جهان ایجاد کرده است. ترازنامه مالی فدرال‌رزو از آغاز سپتامبر تا کنون ۲۰۵ میلیارد دلار رشد کرده است. در مقایسه باید گفت که چنین افزایشی برای بانک مرکزی اروپا بیش از ۱ سال طول می‌کشید.

او در ادامه گفت: بنابر این ما پیش‌بینی می‌کنیم که ارزش دلار به شدت تضعیف خواهد شد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصادی , بازار , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه