زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » واکنش نخست وزیر عراق به درخواست مقتدی صدر برای انتخابات زودهنگام
تاریخ انتشار : 2019/10/29 - 16:11
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 80166
 170 بازدید

واکنش نخست وزیر عراق به درخواست مقتدی صدر برای انتخابات زودهنگام

نخست وزیر عراق در پیامی با درخواست رهبر جریان صدر برای انتخابات زودهنگام مخالفت کرد.

واکنش نخست وزیر عراق به درخواست مقتدی صدر برای انتخابات زودهنگام

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق امروز (سه‌شنبه) پیامی را برای مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق ارسال کرده و از او خواست به جای درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام، با هادی العامری، رهبر سازمان بدر برای تشکیل کابینه توافق کند.

عبدالمهدی تاکید کرد: “احزاب سیاسی عراق معادلات جدید را درک نمی‌کنند و به همین دلیل به وظایف خود آنگونه که باید عمل نمی‌کنند.همینطور کابینه نیز از درک آن ناتوان ماند، به همین دلیل مردم برای اعلام نظرات خود به خیابان‌ها آمدند.”

نخست وزیر عراق خطاب به صدر افزود: از من خواستی به پارلمان بروم و در آنجا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام با نظارت سازمان ملل و یک کمیساریای جدید شوم، از تو تشکر می‌کنم هر رهبر یا شهروندی حق دارد مطابق با منافع ملی از نخست وزیر درخواستی داشته باشد و احتمال دارد که پیشنهاد مطرح شده یکی از راه‌های خروج از بحران فعلی باشد.

عبدالمهدی خطاب به صدر گفت: اگر هدف انتخابات تغییر کابینه باشد، راه‌ کوتاه‌تری وجود دارد و آن توافق شما با برادر العامری برای تشکیل کابینه‌ای جدید است، در آن صورت نخست و زیر می‌تواند استعفای خود را ارائه کرده و کابینه جدید ظرف چند روز اگر نگوییم چند ساعت از زمان این توافق، مسئولیت آن را تحویل می‌گیرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: سرنوشت انتخابات زودهنگام نامعلوم است، اینکه چه زمانی برگزار خواهد شد؟ آیا درباره تمامی شرایط آن توافق خواهد شد؟ و آیا نتایج آن قطعی خواهد بود؟ اینها و دیگر سوالاتی که برای ما نامعلوم باقی می‌مانند.

مقتدی صدر پیشتر از عبدالمهدی خواسته بود انتخابات زودهنگام پارلمانی با نظارت سازمان ملل و بدون مشارکت احزاب فعلی برگزار شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه