زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » ارتش سوریه به مرز رسید، پرچم سوریه مقابل چشمان ترکیه برافراشته شد
تاریخ انتشار : 2019/10/29 - 10:22
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 80107
 175 بازدید

ارتش سوریه به مرز رسید، پرچم سوریه مقابل چشمان ترکیه برافراشته شد

شبکه العالم در خبری نوشت: ارتش سوریه پس از حضور در مرز ترکیه پرچم کشورشان را به اهتزاز درآوردند.

ارتش سوریه به مرز رسید، پرچم سوریه مقابل چشمان ترکیه برافراشته شد

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد ارتش سوریه پس از استقرار در درباسیه در شمال شرقی الحسکه، نزدیک مرزهای ترکیه، یگان‌های رزمی خود را به عامودا اعزام کرد. عامودا در ۳۰ کیلومتری شرق درباسیه قرار دارد. علاوه بر این نیروهای ارتش سوریه پس از گذر از ده‌ها روستا و منطقه خود را به مرزهای ترکیه در حومه شمال شرقی راس العین رساندند.

پرچم سوریه پس از سال‌ها جنگ در مرزهای ترکیه به اهتزاز در آمد. ارتش سوریه خود را به حومه شمال شرقی راس العین رساند و علاوه بر این وارد شماری از روستاها در حومه جنوب شرقی راس العین شد و در آنجا مستقر شد. ارتش سوریه پیش از آن وارد ۱۱ روستای دیگر نیز در محور راس العین – تل تمر شده بود. در همین حال درگیری‌هایی بین ارتش سوریه و ترکیه در حومه راس العین روی داد.

نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند بر اساس توافق آنکارا و مسکو از مناطق مرزی به میزان ۳۲ کیلومتر عقب نشینی می‌کنند تا نیروهای مرزی سوریه به جای آن‌ها مستقر شوند. رسانه‌های سوری اعلام کردند ۴۵ خودروی نظامی سنگین نیروهای سوریه دموکراتیک از منطقه سنجق سعدون نزدیک عامودا عقب نشینی و به سمت جاده بین المللی که به الحسکه منتهی می‌شود حرکت کردند.

در ادامه گزارش با اشاره به استقبال دمشق از عقب نشینی نیروهای سوریه دموکراتیک که با هماهنگی مستقیم ارتش سوریه انجام شده است افزود: منابع وزارت خارجه سوریه اعلام کردند این عقب نشینی بهانه اصلی ترکیه برای تجاوز به سوریه را از این کشور می گیرد. این منابع افزودند به طور کلی اوضاع میدانی به خصوص پس از اعلام کشته شدن یکی از نظامیان ترکیه و زخمی شدن پنج نفر دیگر در حمله موشکی در راس العین که گفته می‌شود، کار کردها بوده است، اوضاع ناپایدار است. مرکز دیده بان مخالفان سوری نیز از کشته شدن ۱۵ فرد مسلح در درگیری نیروهای تحت حمایت ترکیه و کردها در حومه شمال غربی الحسکه خبر داد. به این ترتیب باب همه احتمالات در شمال سوریه باز است.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا، تصاویری از استقرار یگان‌های ارتش سوریه در شهر الدرباسیه در حومه شمال شرقی استان الحسکه در میان استقبال مردم منتشر کرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه