زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اقتصادی » قیمت ۵۳ کالای پرمصرف کاهشی شد + لیست
تاریخ انتشار : 2019/10/26 - 15:07
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 79748
 219 بازدید

سازمان حمایت اعلام کرد

قیمت ۵۳ کالای پرمصرف کاهشی شد + لیست

مدیرکل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در پی بررسی روند تغییرات قیمت ۱۰۰ قلم کالای ضروری و اساسی در ۲۴ مهرماه امسال، قیمت ۵۳ قلم کالای پرمصرف روند کاهشی داشته است.

قیمت ۵۳ کالای پرمصرف کاهشی شد + لیست

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرداد ایزدی با اشاره به رصد روزانه و مستمر ۱۰۰ قلم کالای پرمصرف و اساسی بیان کرد: نتایج این رصد در بیست و چهارم مهرماه امسال نشان می‌دهد در ۶ گروه کالایی منجمله کالاهای اساسی و مواد غذایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، کاغذ، لوازم مصرفی خودرو، مصالح ساختمانی و ۵۳ قلم کالا نسبت به میانگین ماه گذشته روند کاهشی داشته که بیشترین کاهش قیمت به ترتیب به سیب‌زمینی با ۳۴.۳ درصد، گوجه فرنگی با ۱۰.۴ درصد و موز با ۸.۶ درصد اختصاص دارد.

او افزود: شواهد نشان می‌دهد که در این بازه زمانی کالاهایی همچون رب گوجه‌فرنگی، کاغذ چاپ، گوساله و گوسفند زنده، گوشت گوسفندی و گوشت گوساله مخلوط، دو نوع روغن، کاغذ روزنامه وارداتی، مرغ زنده و گوشت مرغ، لوازم خانگی از قبیل لباسشویی و تلویزیون از کاهش محسوس قیمت برخوردار بوده‌اند.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از بین ۱۰۰ قلم کالا؛ ۱۸ قلم کالا شامل برنج داخلی، برخی حبوبات، سیمان و لاستیک پژویی افزایش بین صفر تا یک درصدی داشته‌اند.

ایزدی اضافه کرد: البته در مقابل نیز قیمت ۲۹ قلم کالا همچون خیار رسمی، تخم‌مرغ، جوجه یکروزه و انواع تیرآهن ۱۴، ۱۶ و ۱۸؛ افزایش بیش از یک درصد داشته‌اند که تنها ۶ قلم از آنها افزایش بیش از ۵ درصد داشته‌اند.

او تغییر فصل را عامل برخی از این افزایشها دانست و تصریح کرد: کماکان پیگیری‌ها و اقدامات لازم به منظور ثبات و حتی کاهش قیمت این کالاها در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی ما این است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های که در این حوزه انجام داده‌ایم، در آینده شاهد نتایج این اقدامات و کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , صنعت،معدن و تجارت , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه