زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » گوترش: رهبران جهان به مسائل معترضان گوش کنند
تاریخ انتشار : 2019/10/26 - 11:12
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 79689
 188 بازدید

گوترش: رهبران جهان به مسائل معترضان گوش کنند

دبیرکل سازمان ملل متحد از معترضان در سراسر جهان خواست تا قهرمانان تغییر غیر خشونت‌بار همانند ماهاتما گاندی و مارتین لوتر کینگ جونیور را سرلوحه کارشان قرار دهند و از رهبران جهان هم خواست تا "به مشکلات واقعی افراد واقعی گوش دهند."

گوترش: رهبران جهان به مسائل معترضان گوش کنند

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه به خبرنگاران گفت که “آشفتگی و ناآرامی در زندگی مردم” باعث تظاهرات در سراسر جهان از خاورمیانه گرفته تا اروپا، آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و کارائیب شده است.

او گفت: هرچند که هر وضعیتی منحصر به فرد است و ویژگی‌های خودش را دارد اما روشن است که بی‌اعتمادی بین مردم و مؤسسات سیاسی در حال افزایش است و همین تهدیدهای رو به افزایشی را علیه قراردادهای اجتماعی ایجاد می‌کند.

گوترش گفت: جهان همچنین با تأثیرات منفی جهانی‌شدن و فناوری‌های جدید که نابرابری‌ها را در جوامع افزایش داده است، در حال جنگ است. حتی در جاهایی که مردم معترض نیستند، صدمه می‌بینند و می‌خواهند صدایشان شنیده شود.

او تاکید کرد، مردم می‌خواهند حقوق بشرشان مورد احترام قرار بگیرد، آن‌ها می‌خواهند در تصمیم‌گیری در مورد زندگی خود حرفی بزنند و یک “زمین بازی مسطح” می‌خواهند که از جمله سیستم‌های اجتماعی، اقتصادی و مالی آن “به نفع همه” کار کند.

دبیرکل سازمان ملل با تأکید بر اینکه دولت‌ها موظف هستند از آزادی بیان و آزادی تجمع حمایت کنند، ابراز نگرانی عمیق خود مبنی بر اینکه برخی از اعتراضات به خشونت کشیده شده و منجر به کشته شدن تعدادی شده است، اظهار داشت. او گفت: نیروهای امنیتی باید مطابق با قوانین بین‌المللی، با حداکثر محدودیت و خویشتنداری عمل کنند.

گوترش در پاسخ به سؤالی درباره تظاهرات در عراق هم اعلام کرد، سازمان ملل “بطور منظم” از مقام‌های عراقی و سایر بازیگران “برای عدم توسل به خشونت و اعمال خویشتنداری” درخواست می‌کند. او در ادامه به یافته‌های اولیه سازمان ملل اشاره کرد که نشان می‌دهد “نقض قابل توجهی از حقوق بشر اتفاق افتاده است و باید به وضوح محکوم و تقبیح شود.”

او درباره اعتراضات لبنان هم گفت، پیامش این است که “این کشور باید مشکلاتش را با گفت‌وگو حل و فصل کند.” گوترش افزود: من خواستار خویشتنداری حداکثری و عدم استفاده از خشونت هستم؛ هم از طرف دولت و هم از سوی معترضان.

گوترش خواستار اقدامی برای ایجاد “جهانی‌سازی عادلانه، تقویت انسجام اجتماعی و مقابله با بحران آب و هوا” هم شد. او گفت، این‌ها از اهداف سازمان ملل برای سال ۲۰۳۰ با هدف پایان دادن به فقر شدید، ترویج توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست و مبارزه با نابرابری است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: با همبستگی و سیاست‌های هوشمندانه، رهبران می‌توانند نشان دهند که “خواسته‌ها را دریافته‌اند” و راهی به دنیایی عادلانه‌تر نشان دهند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه