زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » ترامپ : وقتش رسیده کردها به منطقه نفت‌خیز سوریه بروند
تاریخ انتشار : 2019/10/25 - 18:04
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 79584
 125 بازدید

ترامپ : وقتش رسیده کردها به منطقه نفت‌خیز سوریه بروند

رییس جمهور آمریکا ضمن استقبال از اقداماتی که کردهای سوریه در این منطقه انجام داده‌اند، پیشنهاد کرد که نیروهای کرد در منطقه نفت‌خیز سوریه مستقر شوند.

ترامپ : وقتش رسیده کردها به منطقه نفت‌خیز سوریه بروند

به نقل از شبکه سی ان ان، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به دنبال تماس تلفنی‌اش با مظلوم کوبانی رهبر نیروهای سوریه دموکراتیک در توییتر نوشت: من از گفت‌وگویم با ژنرال مظلوم کوبانی لذت بردم. او از آنچه که ما انجام داده‌ایم تقدیر کرد و من نیز قدردان اقداماتی که کردها انجام داده‌اند هستم.

ترامپ افزود: شاید زمان آن رسیده که کردها به طرف منطقه نفت‌خیز سوریه بروند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که قبلا تحت حمایت آمریکا قرار داشتند کنترل بخش وسیعی از شمال سوریه و همچنین حوزه‌های نفتی در جنوب را پس از شکست داعش برعهده گرفتند.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق و نیروهای سوریه دموکراتیک را به عنوان انشعابات حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) می‌داند؛ گروه مسلحی که بیش از ۳۰ سال است که در جنگ با ترکیه به سر می‌برد.

ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرده بود که تحریم‌ها علیه ترکیه که پس از حمله‌اش به سوریه اعمال شده بود را برمی‌دارد. وی گفته بود آنکارا تضمین کرده که یک آتش‌بس موقت در این منطقه دائمی خواهد بود.

ترامپ همچنین روز دوشنبه اعلام کرده بود که حدود ۲۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند تا از حوزه‌های نفتی تحت کنترل کردها محافظت کنند. اما این مناطق که کردها در آن مستقر خواهند شد در جنوب مناطقی قرار دارند که هدف نیروهای ترکیه قرار گرفته‌اند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه