زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اسلایدر اصلی » واعظی در جمع خبرنگاران سمنانی عنوان کرد: 1+4به تعهداتش عمل نکند گام چهارم هم در راه است/نظر دولت در ارتباط با رفع فیلتر پیام‌رسان‌ها
تاریخ انتشار : 2019/10/17 - 18:40
 کد خبر: 78479
 241 بازدید

واعظی در جمع خبرنگاران سمنانی عنوان کرد: 1+4به تعهداتش عمل نکند گام چهارم هم در راه است/نظر دولت در ارتباط با رفع فیلتر پیام‌رسان‌ها

رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر 1+4به تعهدات خود عمل نکند گام چهارم را هم برمی‌داریم.

واعظی در جمع خبرنگاران سمنانی عنوان کرد: 1+4به تعهداتش عمل نکند گام چهارم هم در راه است/نظر دولت در ارتباط با رفع فیلتر پیام‌رسان‌ها

-محمود واعظی در حاشیه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان در جمع خبرنگاران از عزم ایران برای کاهش تدریجی تعهدات برجامی خبر داد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال رصد شرایط است و گام چهارم کاهش تعهدات تدوین و یک هفته قبل از زمان مقرر برای تصمیم‌گیری در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گام چهارم را با توجه به شرایط و اقدامات طرف‌های مقابل طراحی کرده و برمی‌داریم افزود: اگر چنانچه طرف‌های قرارداد و خصوصا اروپایی‌ها به هدفگذاری‌های ما و تعهدات خود عمل نکنند ایران گام‌های خود و روند کاهشی تعهدات را با قوت برمی‌دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تعهدات طرف مقابل را پیوسته رصد می کند گفت: جمهوری اسلامی در صورت اینکه اروپایی ها به تعهدات شان عمل نککند گام های بعدی را اجرا می کند.

وی از پیگیری و رصد این مهم از سوی یک کمیته خبر داد و افزود: این کمیته ضمن بررسی و رصد تعهدات طرف مقابل، یک هفته قبل از موعد مقرر برای اروپایی‌ها؛ پیشنهادات خود را برای گام های بعدی در اختیار رئیس جمهور قرار می‌دهد.

در پاسخ به پرسشی در خصوص نظر دولت در قبال پیام‌رسان‌ها و احتمال رفع فیلتر از تلگرام گفت: سیاست دولت حمایت از پیام رسان های داخلی است. البته پیام رسان‌های خارجی که به دو تعهد :رعایت اخلاق و مدنظر داشتن امنیت کشور عمل کنند می‌توانند در داخل کشور فعالیت کنند.ضمن اینکه احترام به حریم خصوصی افراد و ماندن اطلاعات آن در داخل کشور از مسائلی است که مورد توجه دولت در این حوزه است.

وی با بیان اینکه دولت از قبل اعلام کرده که وظیفه این شبکه ها اطلاع رسانی است افزود: برخی از این شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی همچون آمد نیوز کارشان اطلاع رسانی نیست و امروز برای مردم و مسوولان مشخص شده که کانال هایی همچون آمدنیوز برای سرویس های خارجی کار می‌کرده و به مردم خیانت کردند.

واعظی بر برخورد با متخلفان این بخش تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه مدیر این سایت زمانی عذرخواهی کرده که دیگر سودی ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اربعین و اقدامات دولت گفت: کار آماده سازی برای این راهپیمایی بزرگ از قبل آغاز و اقدامات خوبی در کشور صورت گرفت.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری از خدمات دهی موکب ها به زوار به صورت شبانه روز خبر داد و افزود: این موکب ها هم در خطوط مرزی و هم در کربلا و نجف خدمات خوبی ارائه می دهند.

ویس از تلاش برای تسهیل در تردد زوار خبر داد و گفت: متاسفانه در داخل عراق به دلیل کمبود ناوگان حمل و نقل و کم عرض بودن جاده ها مشکلاتی در آغاز بوجود آمد که با تلاشی که صورت گرفت بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده و ترددها در حال حاضر روان است. البته مشکلاتی هم وجود دارد و بدیهی است که اجر این سفر نیز بزرگ است و زوار مشتاقانه به کربلای معلی سفر می‌کنند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه