زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» بین الملل » اداره خودمختار کردها: استفاده ترکیه در بمباران “راس العین” از تسلیحات شیمیایی
تاریخ انتشار : 2019/10/17 - 17:38
 کد خبر: 78450
 167 بازدید

اداره خودمختار کردها: استفاده ترکیه در بمباران “راس العین” از تسلیحات شیمیایی

اداره خودمختار کرد‌ها در شمال و شرق سوریه آنکارا را به استفاده از تسلیحات ممنوعه بین‌المللی متهم کرد.

اداره خودمختار کردها: استفاده ترکیه در بمباران “راس العین” از تسلیحات شیمیایی

به نقل از الیوم السابع، اداره خودمختار کرد‌ها در شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن آنکارا به استفاده از تسلیحات ممنوعه بین‌المللی تاکید کرد، ارتش متجاوز ترکیه با استفاده از انواع سلاح‌ها در شهر راس العین، به نقض آشکار قوانین و منشور‌های بین‌المللی می‌پردازد.

در این بیانیه آمده است که اردوغان در پی شکست آشکار در پیاده سازی نقشه‌های خود، اقدام به استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی همچون فسفر و ناپالم کرده است و این امر تهدیدی را نسبت به وقوع بحرانی انسانی و کشتار‌های واقعی گسترده ایجاد می‌کند.

اداره خودمختاری کرد‌ها از افکار عمومی جهان و نیز نهاد‌های حقوقی و بشردوستانه خواست تا برای متوقف کردن تجاوزات خطرناک ترکیه و پایان دادن به این حمله فاشیستی اقدام کنند.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع پزشکی در بیمارستانی که تحت کنترل نیرو‌های سوریه دموکراتیک “قسد” است، تاکید کرد، عصر روز (چهارشنبه) مواردی از افراد مبتلا به سوختگی‌های شدید ناشی از بمباران ترکیه به شهر راس العین واقع در شمال حسکه به بیمارستان منتقل شدند که ظاهرا علت آن استفاده از سلاح‌های حاوی مواد شیمیایی است که ماهیت آن نامشخص است.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، تصریح کرد، کمبود امکانات پزشکی و آزمایشی در بیمارستان، امکان تعیین نوع ماده‌ای را که موجب وقوع این نوع سوختگی‌های عجیب شده را فراهم نکرد، اما قطعا مواد استفاده شده از مواد ممنوعه بین‌المللی است.

اکثر آسیب‌دیدگی‌هایی که دیروز بیمارستان پذیرش کرد، ناشی از استفاده ارتش ترکیه از تمامی انواع سلاح‌های سنگین است که از موارد خطرناک به شمار می‌رود.

مناطق شهر راس العین در شمال حسکه برای نهمین روز متوالی آماج حملات هوایی و بمباران توپخانه‌ای و موشکی شدید از سوی ارتش ترکیه قرار دارد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه