زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اجتماعی » چگونه اینفلوئنسر شویم؟
تاریخ انتشار : 2019/10/17 - 11:15
 کد خبر: 78419
 563 بازدید

چگونه اینفلوئنسر شویم؟

چگونه می توان نقطه نظرات منتقدان جهانی عرصه سلبریتی و اینفلوئنسرها را به زبانی ساده و البته اثرگذار طرح کرد؟

چگونه اینفلوئنسر شویم؟

هم اکنون استاد راهنما و مشاور چند پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری درباره سلبریتی ها و ستاره های اینستاگرامی هستم. در چند روز گذشته به این موضوع فکر می کردم که چگونه می توانم خلاصه آن تحقیقات و دیدگاه ها را برای مخاطب غیرجامعه شناس خلاصه کنم؟

چگونه می توانم نقطه نظرات منتقدان جهانی عرصه سلبریتی و اینفلوئنسرها را به زبانی ساده و البته اثرگذار طرح کنم؟ قطعا نگارش مقاله علمی شاید برای محققان مفید باشد ولی آنچنان که انتظار دارم برای عموم مخاطبان مفید نخواهد بود. در نهایت تصمیم گرفتم متن زیر را بنویسم. این متن دقیقا با رفت و برگشت بین نظریه ها، تحقیقات و واقعیت جامعه ایرانی نوشته شده است.

واقعیت آنکه، ما نیاز داریم تا از برخی از سازوکارهای پشت پرده ستاره های اینستاگرامی آگاه شویم. این متن شاید در قسمت هایی تلخ و یا شاید هم سطحی به نظر آید ولی قصد آن صرفا ارتقاء آگاهی های عمومی درباره مسائل این روزهای ما در فضای مجازی است.

برای آنکه تبدیل به اینفلوئنسر شوید و درآمد هنگفتی کسب کنید سعی نمایید تا توصیه های زیر را جدی بگیرید:

لاکچری باشید:

این اولین قانون طلایی را همیشه آویزه گوَشتان کنید. همه مکان هایی که زمینۀ عکس هایتان است و همه خرت و پرت های دور و برتان باید لاکچری به نظر برسند. کاملا شیک و مدرن. وانمود کنید که انگار در استودیوهای مجلل شبکه های تلویزیونی زندگی می کنید. در وان لاکچری یک هتل دراز بکشید و به یک جای نامعلوم خیره شوید و وانمود کنید که بعد از هفته پرکار و فشرده ای که داشته اید حالا دارید ریلکسیشن می کنید. یکبار هم عکس میز صبحانه با میوه های رنگی، کلوچه هلو یا توت فرنگی و املت ماسالا منتشر کنید. لبه فنجان قهوه را به لب هایتان بچسبانید ولی داخل دهانتان نبرید. اگر در دست دیگرتان هم یک دستمال کاغذی رنگی بگیرید انگار که دارید آنرا طرف دهانتان می برید عکس کامل می شود. عکس را در یک تراس سرسبز که ترجیحا کنار آن یک رودخانه باشد بگیرید. اگر سخت است پول بدهید با فتوشاپ برایتان در بیاورند. مبادا عکس هایی منتشر کنید که لاکچری به نظر نمی رسند. مبادا آن افرادی از فامیل را نشان بدهید که در عکس یا فیلم عروسی تان کمی بنجنل یا ماسیده اند. فتوشاپ کنید طوری که همه فکر کنند شما از طبقه باکلاسی هستید. وانمود کنید که جد اندر جد باکلاس بوده اید و تازه به دوران رسیده نیستید.

قانون اشک و مشت:

این روزها به دلیل بحران های اقتصادی، بیشتر ایرانیان تنگدست اند. پس بگذارید آنها چیزهایی را که ندارند و در حسرت اش دارند می سوزند در شما پیدا کنند. اصلا نگران احساسات آنها نباشید. اساسا کاری با احساسات انسانها نداشته باشید. قرار است شما پولدار و مشهور شوید. کاری کنید که آنها با دیدن عکسهایتان هر دقیقه شکست ها و نداشته هایشان را به یاد بیاورند. آنان با اینکه اوایل از شما بدشان خواهد آمد ولی چیزی در درون شان آنها را به سمت شما سوق خواهد داد و آن چیز، آرزوهای سرکوب شده شان است. نگران نباشید. شما باید جنس بفروشید. همین.

مصادره ناکامی:

اصلا نگران نباشید که باعث غلیان احساس محرومیت و ناکامی فالوورهایتان می شوید. به تدریج آنها موفقیت های شما را موفقیت خودشان خواهند دید. آنها به تدریج در شما حل خواهند شد به طوری که وقتی شما پولدارتر می شوید آنها خوشحال شوند. این خیلی مهم است و باید آنها را به این نقطه برسانید. شما باید آنها را از مشت زدن بر روی میز به خاطر غبطه به حال شما، به هورا کشیدن برای موفقیت هایتان برسانید. کاری کنید که وقتی شما موفق می شوید آنها با صدای بلند موفقیت شما را به مادر و پدرشان خبر بدهند و سراسر آن روز خوشحال باشند. این برای شما خوب است هر چند متأسفانه از نشانه های بروز یک اختلال روانی در آنهاست.

فیل ات هوم:

کاری کنید که فالوورهایتان احساس کنند که جزو خانواده شما هستند یا وقتی به صفحه شما می آیند احساس حضور در خانه خودشان را داشته باشند، همان که خارجی ها می گویند « فیل ات هوم». فکر کنید یک تیم ساخته اید و رهبر آن خودتان هستید ولی آنها نباید پی ببرند که شما دارید به سلیقه آنها برای خرید جهت می دهید. خیلی خیلی موذیانه این کار را انجام دهید. مثلا بگویید «خب آماده اید؟»، « رفقا چه خبر؟»، « سلام، من اومدم»، « رفقا حالتون خوبه؟». کاری کنید که آنها فکر کنند شما در کنارشان نشسته اید و دستتان را روی شانه هایشان انداخته اید و دارید با آنها چیپس و ماست می خورید. آنقدر آنها را به خودتان وابسته کنید که اگر در صفحه ای از شما انتقاد شد یا شما را مسخره کردند آنها جواب منتقدان را بدهند و نه شما. آنها سینه شان را برای شما چاک کنند و نه خودتان. شما فقط باید به آنها جنس بفروشید. چکار دارید به این کارها.

کالایی به نام صمیمیت بفروشید:

مدام به این فکر کنید که باید چکار کنید تا آنها با شما احساس صمیمت کنند و تصور کنند که خیلی به شما نزدیک اند طوری که هر روز دلشان برای شما تنگ بشود. برای اینکه آنها با شما احساس صمیمیت کنند بگردید در مسائل خانوادگی تان چیزی پیدا کنید تا بتوانید این احساس را به آنها منتقل کنید. مثلا عکس ها یا فیلم های عروسیتان را زیر و رو کنید و چیزی پیدا کنید و به آنها نشان بدهید. عکس های عاشقانه بگذارید. گاهی وقت ها هم از کودکی تان عکس بگذارید. گاهی اوقات از نحوه آشنایی تان با شریک زندگی یا دوست دختر/پسرتان بگویید. فالوورها این چیزها را خیلی دوست دارند. کلا زندگی تان را ببرید روی استیج. این صمیمیت باعث می شود آنها از نظر عاطفی با شما بیشتر درگیر شوند. کم کم از در بیایند تو و داخل پذیرایی خانه تان بنشینند. این باعث می شود تا وقتی شما به آنها می گویید فلان چیز را بخرید با خیال راحت بروند و بخرند. انگار دوست شان به آنها گفته. چیزی که هدف نهایی ماست.

شوی انتقاد بدهید:

گاهی اوقات سعی کنید از بعضی از اجناسی که تبلیغ می کنید انتقاد کنید مثلا اگر لوازم آرایش، لاستیک ماشین یا سنگ پا تبلیغ می کنید بگویید من مصرف کردم و از کیفیت اش راضی نبودم. این باعث می شود آنها بگویند که «اون خیلی صادقانه تبلیغ می کنه». بگویند « اگه کیفیت یه چیزی خوب نباشه راحت به همه میگه که خوب نیست». اگر این را بگویند خیلی به نفع شماست و می توانید بیشتر بفروشید. ولی یادتان نرود. قبلش حتما با تخفیف دادن به کمپانی ها در تبلیغات، از آنها درخواست کنید تا بگویند که قرار است خط تولید کدام محصول را جمع کنند. بعد شما از همان محصول انتقاد کنید. این باعث می شود که کردیت به دست بیاورید. بعدها فالوورهای از همه جا بی خبرتان بگویند که انتقادهای او باعث شد تا فلان کمپانی خط تولید یک محصولش را جمع کند. خودتان هم زیرپوستی بعدا روی این موضوع مانور بدهید. خوب است و باعث می شود در کل بیشتر جنس بفروشید. می بیند چقدر راحت می توان مردم را گول زد؟

دستانتان را دور چهره های مشهور حلقه کنید و مثل هالوها بخندید به شکلی که ابروهایتان به شکل هشتادوهشت شود:

اگر می توانید چهره های مشهور را پیدا کنید و با آنها عکس یا فیلم بگیرید. حتی شده به شکل پنهانی به مدیر برنامه های آنها رشوه بدهید و با آنها عکس بگیرید. یادتان باشد فالوورهای از همه جا بی خبر باید فکر کنند که شما با چهره های مشهور خیلی صمیمی هستید و هر هفته با آنها دورهمی دارید. پس عکس باید صمیمی به نظر برسد. اگر چهره خیلی معروف هم پیدا نکردید می توانید با بعضی از دندانپزشکان، روان شناسان، پزشکان زیبایی و یا حتی یک استاد پیانو در تهران که ولع سلبریتی شدن دارد هم عکس بگیرید. آنها راحت تر راضی می شوند چون دوست دارند سلبریتی شوند ولی هنوز نمی دانند که راهش چیست.

با مو بورها و چشم آبی ها عکس بگیرید:

گاهی اوقات با خارجی ها عکس بگیرید. حتما سفیدپوست و مو طلایی باشند. کسانی باشند که انگلیسی را با لهجه امریکایی حرف بزنند. شغل آنها و کس و کارشان مهم نیست. حتی اگر کارگر چمن زنی ساختمان تان هم باشد اشکال ندارد. ولی شما این را نگویید. بگویید با دیوید، مایکل، رابرت یا پیتر کمی درباره دیوانگی ترامپ حرف زدیم. حتما در کپشن یکی از این چهار اسم را بنویسید چون این اسمها خیلی خارجی اند. فالوورهایتان می گویند « آره بابا، اون با خارجی ها نشست و برخاست داره، آدم حسابیه». این روی فروش تأثیر دارد.

اگر احیانا برای مدتی نتوانستید استوری یا پست جدید بگذارید حتما بیایید و به فالوورهایتان بگویید که خیلی دلتان برای آنها تنگ شده است و بی صبرانه منتظر هستید تا مشغله های بیزنسی تان کمتر شود تا فرصت کنید و استوری بگذارید. هنگام ارسال این نوع پیام صورت تان زیاد خندان نباشد و کمی درصورت تان غصه دیده شود. به هر حال رفتارتان باید باورپذیر باشد و این روی فروش خیلی تأثیر دارد.

شوی انگلیسی بدون لهجه بدهید:

گاهی اوقات قسمتی از انگلیسی حرف زدن خودتان را هم منتشر کنید. دقت کنید که اصلا لهجه نداشته باشید چون ایرانی ها تنها مردمان جهان هستند که معتقدند هر کس انگلیسی را با لهجه حرف بزند حتی اگر بومی کشور استرالیا باشد یعنی اصلا انگلیسی بلد نیست. آنقدر فیلم بگیرید تا آنی که بدون لهجه است بیرون بزند. حتی اگر می توانید از روی کاغذ بخوانید و ضبط کنید و بعد صداگذاری کنید. این باعث می شود بیشتر بفروشید.

محو تبلیغ کنید:

دیده اید که قصه بعضی از فیلم های اکشن هالیوود در برج های دوقلوی پتروناس مالزی یا برج الخلیفه دوبی می گذرد؟ هدف آن فیلمها در حقیقت تبلیغ این برج هاست و نه هیچ چیز دیگر. فقط بیننده باهوش می داند که کمپانی سازنده فیلم چقدر بابت تبلیغ این برج ها پول گرفته است. شما هم باید به همین شکل «تبلیغ محو» داشته باشید. مثلا در حالی که عکسی از میز شام می گذارید بنویسید:« امشب می خوام آگامونو رو خوسحال کنم. لازنیا پختم. عسلام، من از این مارک استفاده کردم به نظرتون خوبه؟» و بعد مارک آن لازانیا را به آنها نشان بدهید ولی موذیانه آنرا به گوشه پیشخوان پرتاب کنید. فالوورهایتان به خوشحالی آگاتون(آقاتون) فکر خواهند کرد و نه پولی که از یک شرکت تولید لازانیا گرفته اید تا برایشان تبلیغ کنید و یا در حالی که در مقابل تان انواع ادکلن های مردانه را چیده اید بگویید «امروز با یکی قرار دارم و می خوام در اولین ملاقات عاشقم بشه. برای همین می خوام این ادکلن رو امتحان کنم». وضع ایده آل آن است که در چند ساعت دهها هزار نفر در صفحه شما کامنت بگذارند و ابتدای کامنت هایشان را هم با « عشقم، عزیزم» شروع کنند. این یعنی آنکه شما نشان عالی فریبکاری را دریافت کرده اید. ناراحت نشوید. شوخی کردم.

پول بدهید بنویسند:

اگر می توانید پرس و جو کنید و یک سایت یا نشریه ای، مهم نیست چه نشریه ای، پیدا کنید تا مطلبی درباره شما منتشر کنند. حتما حروفش انگلیسی باشد چون مردم حروف انگلیسی را باکلاس می دانند. همچنین مرکز آن سایت یا نشریه حتما در اروپا یا امریکای شمالی باشد. خیلی راحت است. مبلغی می دهید و آنها چند سطری درباره شما می نویسند. بعد مثل همیشه با برادرتان یا همان پسرخاله تان که چندین اکانت با نام های جعلی در اینستاگرام دارد هماهنگ کنید که بعد از یکی از پست هایتان فورا به عنوان اولین کامنت خبر انتشار آنرا بنویسد و به شما تبریک بگوید. بعد با اکانت های دیگری که دارد پشت سر هم با جمله های متفاوت به شما تبریک گفته شود. البته شما وانمود کنید که نمی دانستید و در عین حال این اتفاق ها برایتان کاملا عادی است. البته حتما از فالوورها تشکر کنید و بگویید که این موفقیت را صددرصد مدیون آنها هستید. این کار بر فروش جنس اثر دارد.

همیشه انتظار داشته باشید که عده ای کامنت های ناجور برایتان بنویسند یا فحش های رکیک بدهند یا جایی از بدن تان را مسخره کنند. توصیه می کنم که این کامنت ها را حذف نکنید. آن کامنت ها پول هستند، چیزی که شما به دنبال آن هستید. خیلی ها فقط برای خواندن کامنت به صفحه شما مراجعه می کنند و کاری با خود شما ندارند. همین باعث می شود آمار بازدید از صفحه و آمار انگیجمنت مخاطبان با صفحه بالا برود.

یک رمان باشید:

کاری کنید که فالوورهایتان فکر کنند دارند یک سریال ترکی می بینند و یا یک رمان می خوانند. کتاب های بیوگرافی را بخوانید و ببینید که چطور می توانید استوری هایتان را تبدیل به بیوگرافی کنید. کاری کنید که فالوورهایتان زندگی شما را مانند یک رمان دنبال کنند به طوری که اگر روزی صفحه شما را چک نکنند دمق شوند.

کمی معمولی باشید هم بد نیست:

گاهی اوقات، فقط گاهی اوقات معمولی باشید. مثلا خانه تان را نشان بدهید که کمی بهم ریخته است. اشکال ندارد. بگذارید فالوورهایتان فکر کنند که شما هم گاهی اوقات خانه ای بهم ریخته دارید. ولی یادتان باشد بهم ریختگی خانه شما باید با بهم ریختگی خانه آدمهای معمولی فرق کند. یک نوع بهم ریختگی خاص باشد. دهها عکس بگیرید و آن بهم ریختگی که لاکچری تر است منتشر کنید. با شرکت ها صحبت کنید تا برای تبلیغ، وسیله ای را در جایی از این بهم ریختگی بگنجانید. البته تبلیغ محو. از هر فرصت برای فروش استفاده کنید.

دنیا پس از تو:

فالوورهایتان باید فکر کنند که شما زندگی عاشقانه ای دارید. درست است که رابطه خوبی با همسرتان ندارید ولی باید تظاهر کنید که زندگی عاشقانه ای دارید و با همدیگر حالتان خوب است. فیلم عروسی تان را نشان بدهید. در ماشین آهنگ بگذارید و با همدیگر بخوانید. وقتی آهنگ می گوید تو؛ شما به همدیگر اشاره کنید. اگر خطبه عقد آریایی دارید حتما منتشر کنید. می دانید این روزها خطبه عقد آریایی چقدر برای اینفلوئنسر شدن سرنوشت ساز است؟ لعنتی معجزه می کند. این تصویر آنقدر مهم است که اگر هم ندارید بروید و دوباره عروسی کنید. روی فروش جنس خیلی تأثیر دارد.

به کنسرت ها بروید:

حتما از کنسرت استوری بگذارید. اگر خارج از کشور باشد خیلی بهتر است. گاهی اوقات هم کنسرت خوانندگان خارجی بروید. این باعث می شود فالوورها فکر کنند که شما فرد باکلاسی هستید. دو سطر هم در ویکی پدیا درباره خواننده پیدا کنید و در کپشن بنویسید تا فالوورها فکر کنند شما به طور منظم به کنسرت های خارجی می روید. این بر فروش جنس اثر دارد.

تکیه کلام خودتان را پیدا کنید:

همیشه با یک تکیه کلام خودمانی حرف هایتان را آغاز کنید. مثلا بگویید «هی؟ یو؟» و بعد بگویید « من اینجام ور دل شمام». یا مثلا: «عشقولکای من سلام»، . این باعث می شود تا شما تکیه کلام خودتان را داشته باشید، همه شما را با آن تکیه کلام بشناسند. این روی فروش جنس تأثیر دارد.

افاده ای نباشید:

در کپشن هایتان جمله های قلمبه سلمبه ننویسید. زیاد شعر یا جمله های عاشقانه ننویسید. اینها دیگر خیلی خز شده است. خودمانی بنویسید. بگذارید فالوورها بگویند« اون خیلی خودشه. همین باعث موفقیتش شده، بر خلاف خیلی ها اون اصلا فیلم بازی نمی کنه». تظاهر کنید که خیلی خودتان هستید. این روی فروش جنس خیلی تأثیر دارد.

مثلا حواسم نیست:

گاهی اوقات عکس های تکیِ «محن» در صفحه تان بگذارید. محن حرف اول سه کلمه « مثلا حواسم نیست» است. عکس ها باید خیلی حرفه ای باشند. حتما قبلش یک میک آپ آرتیست خوب خبر کنید تا بیاید و روی صورتتان کار کند. در این عکسها می توانید روزنامه به دست بگیرید. دیگر تأکید نمی کنم که حتما یک روزنامه خارجی مثل لوموند باشد. عمدا گفتم لوموند چون برای این عکس ها فضای فرانسه بازنمایی شود بهتر است. یا ایستاده به دوردست ها نگاه کنید طوری که باد موهایتان را پریشان کند، یا روی کاپوت یک ماشین لاکچری بنشینید و یک کلاه بگذارید و به غروب خورشید نگاه کنید. اینها روی فروش جنس خیلی تأثیر دارد.

یک ریاکار باکلاس باشید:

هیچکس نباید بفهمد که سراسر زندگی شما فیلم است. کسی نباید بفهمد که جلوی صحنه و پشت صحنه زندگی شما چقدر متناقض است. کسی نباید بفهمد که شما زیر ماسک هایتان اشک می ریزید. همه چیز در ظاهر باید پرفکت باشد.

اون خیلی خودشه:

باز هم می گویم. فالوورها باید بگویند که « اون خیلی خودشه» و این صفت برجسته شما باشد. لاکچری باشید، قرتی باشید ولی کاری کنید که بگویند «اون خیلی خودشه». برای آنکه بگویند اون خیلی خودشه گاهی اوقات جوش صورتتان را استوری کنید. آنها خیلی خوشحال می شوند. اینکه ببینند شما هم مانند آنها صورت تان جوش می زند بیشتر عاشق تان می شوند. این در فروش جنس خیلی اثر خوبی دارد.

سیاست نه:

به مسائل سیاسی وارد نشوید. اصلا. این روی فروش جنس ممکن است تأثیر خوبی نداشته باشد. نگران نباشید. طرفداران شما زیاد اهل فکر نیستند که از شما چنین انتظاری داشته باشند. ولی گاهی اوقات خیلی خیلی تلویحی طوری که به کسی برنخورد درباره یک خبر مملکت واکنش نرمی نشان بدهید. در لفافه چیزی بگویید تا دیگران نگویند که فلانی اصلا انگار نه انگار که ایرانی است. بگویید و بگذرید و اگر چیزی هم در کامنت ها نوشتند جواب ندهید. این موضع گیری فقط برای ژست است و نه هیچ چیز دیگر.

بامزه باشید:

گاهی اوقات خودتان را شیرین عقل جلوه بدهید. اشکالی ندارد. مثلا جلوی دوربین رقص جواتی یا رقص خردادیانی کنید. یا با آهنگ «قر تو کمرم فراوونه» پشت به دوربین بشکن بزنید و خود تان را به چپ و راست تکان بدهید یا در ماشین فرمان را رها کنید و برقصید. کاری کنید که دل فالوورها برایتان غنج بزند. این باعث می شود تا بامزه جلوه کنید و بیشتر جنس بفروشید. در ضمن فالوورها بگویند که« اون خیلی خاکیه، با اینکه انگلیسی رو بدون لهجه حرف می زنه و با یه خارجی به نام رابرت عکس گرفته اصلا خودشو نمی گیره».

دست خیر نمایشی داشته باشید:

برای جلب توجه طرفداران و فروش بیشتر جنس به آنها باید کار خیر انجام بدهید و حتما هم سعی کنید دیگران از کار خیرتان با خبر شوند. کار خیری که دیگران نفهمند هیچ کمکی به فروش جنس نمی کند. شکل باکلاسش آن است که هماهنگ کنید تا همان برادر یا پسرخاله تان که دهها اکانت جعلی دارد در جایی آنرا بنویسد انگار که شما خواسته اید پنهان بماند ولی لو رفته است. خیلی روی فروش جنس اثر خوبی دارد.

گاهی اوقات شیطنت های جنسی داشته باشید:

البته خیلی هوشمندانه و با ظرافت. به هر حال در شبکه های اجتماعی مردان ولگردِ هیز یا دختران نوجوانی که به دنبال اسطوره زندگی خودشان می گردند کم نیستند. مثلا به شکلی خط سینه تان را در عکسی نشان بدهید. زن یا مرد بودنتان فرق نمی کند. در کل خط سینه باشد. گاهی اوقات با لباس رکابی عکس بگذارید. باز مرد یا زن فرق نمی کند. کامنت های جنسی هم گذاشتند اشکالی ندارد. این باعث می شود تا آمار تعامل یا همان انگیجمنت صفحه تان بالا برود و این بسیار مثبت است. برای کارشناسان، آمار اینگیجمت مهم است و آنان با محتوای کامنت ها کاری ندارند.

باز هم که سوال می کنید« آخه شغل من چیه؟:

شما اینفلوئنسر هستید. می دانید که یعنی چی؟ یعنی تأثیرگذار. تأثیرگذار بر چه چیزی؟ تأثیر گذار بر سلیقه مشتری ها و آمار فروش محصول. همین. کار شما مخ زدن به شکل شیک و مجلسی است. همه این راهها را می روید تا مخ بزنید و برای کمپانی ها مشتری جمع کنید. هر کمپانی بیشتر پول داد در خدمت آن کمپانی خواهید بود. ولی تنها هنر شما آن است که طوری همه این کارها را انجام دهید که کسی به این هدف اصلی شما پی نبرد. کاری کنید که وقتی حرف شما به میان می آید فالوورهایتان بگویند « اون یه وقت هایی قسمت هایی از زندگی روزمره اش رو با ما به اشتراک می ذاره». همین.

افکار عمومی بسازید:

برایتان پیش آمده است که پشت چراغ قرمز ایستاده باشید. بعد ببینید که بیست نفر دیگری که ایستاده اند شروع به حرکت کنند. شما بدون اینکه به چراغ نگاه کنید با آنها راه می افتید. بعد در میانۀ مسیر ناگهان می بینید که چراغ قرمز است. تصمیم می گیرید عقب عقب برگردید ولی انگار چیزی مانند سیل شما را با خودش به جلو می کشد. خب. حتما به برادر یا پسرخاله تان بگویید که با اکانت های جعلی که دارند گاهی اوقات بیاید و موذیانه یک موضوع مشخص را در قسمت کامنت ها طرح، و درباره آن فضاسازی کنند. مثلا با اولین اکانتشان بنویسند« از شما خیلی خوشم میاد چون برخلاف بقیه اصلا خودتون رو نمی گیرید» و بعد با اکانت های دیگری که دارند سیل را ایجاد کنند طوری که به افکار دیگران سمت و سو بدهند. این روی فروش تأثیر دارد.

شما باید فریبکاری کنید و جنس بفروشید:

اصلا سخت نیست. بلند بگویید «یس آی کن». شانسی که شما آورده اید آن است که خوشبختانه این روزها آدم ها خیلی زود و به سادگی گول می خورند. چون مرز بین تبلیغ تجاری و « صفحه ای برای روزمرگی ها/ دلنوشته های یک زن، مادر، پدر، بروسلی، عاشق طبیعت، بابای مهربون» ، باریک یا محو شده است. کسی نمی فهمد. نگران نباشید. بفهمند هم شما را آنفالو نمی کنند چون آنان ناکامی ها و سرخوردگی های خودشان را در شما جستجو می کنند. ولی یک نکته. قبلا هم چند بار گفتم. به هیچ وجه آنها نباید بفهمند که در پشت این تصاویر لاکچری و در پشت این ماسکی که به صورتتان زده اید چقدر خودتان هم دچار ناکامی و سرخوردگی هستید. اگر این را بفهمند به سراغ دیگرانی می روند که بیشتر از شما « خودشان هستند»، « خاکی و صمیمی اند»، « بدی یک کالا را هم می گویند» و « اصلا افاده ای نیستند».

* دکترای جامعه شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی/ جامعه شناس


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , یادداشت
ارسال دیدگاه