زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۵
» بازار دیجیتال » سونی اکسپریا 8 رسماً معرفی شد + عکس
تاریخ انتشار : 2019/10/07 - 17:19
 کد خبر: 77080
 414 بازدید

سونی اکسپریا 8 رسماً معرفی شد + عکس

بعد از عرضه گوشی اکسپریا 5 طی ماه گذشته حالا شرکت سونی میان‌رده دیگری را در ژاپن معرفی کرده است که همان شکل و شمایل نسخه‌های پرچمدار شرکت را دارد و در ساخت آن تلاش شده تا حس یک گوشی رده بالا به کاربر منتقل شود.

سونی اکسپریا 8 رسماً معرفی شد + عکس

اکسپریا 8 گوشی با یک نمایشگر بسیار عریض و نسبت تصویر 21:9 است که 6 اینچ اندازه داشته و مانند گوشی اکسپریا 10 برای آن از محافظ شیشه‌ای بسیار عالی گوریلا گلاس 6 استفاده در هر دو سمت دستگاه استفاده شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دیگر تغییر بارز این گوشی استفاده از ماژول دوربین دوگانه در پشت دستگاه متشکل از یک سنسور 12 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8 و یک سنسور زاویه عریض گسترده 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می‌باشد.

به جلوی دستگاه هم که بیاییم؛ همانطور که عنوان شد نمایشگری 6 اینچی با رزولوشن FHD+ را مشاهده می‌کنیم که بدون بریدگی و حفره، در بالای آن سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 به کار رفته است.

برخلاف گوشی‌های پرچمدار اما در این گوشی تصمیم به استفاده از پنل LCD گرفته شده است که سنسور اثر انگشتی هم زیر آن جای داده نشده و برای احراز هویت بیومتریک باید به سراغ دکمه پاور بر روی بدنه دستگاه بروید که با سنسور اثر انگشت دستگاه مجتمع شده است.

این گوشی ابعاد و اندازه معقولی دارد و به رغم عدم استفاده از نمایشگر دارای حفره یا ناچ، ابعاد ارگونومیکی برای آن در نظر گرفته شده است و وزن 170 گرمی آن حالتی متعادل را در دست کاربر ایجاد خواهد کرد.

اما به زیر بدنه دستگاه که بیاییم سخت‌افزاری آشنا متشکل از چیپست میان‌رده و نسبتاً قدرتمند Snapdragon 630 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی که قابل افزایش با درگاه حافظه میکرو اس دی است را مشاهده می‌کنیم.

متاسفانه یکی از نقاط ضعف این گوشی در باتری آن است و با وجود فضای زیاد برای جای دادن یک باتری با ظرفیت بالا، سونی از یک باتری 2760 میلی‌‌آمپر ساعتی در آن گرفته که علی‌رغم توانایی شارژ شدن سریع با شارژر 18 واتی همراه دستگاه، مسلماً مهمترین عامل برای کسب امتیازات ضعیف این گوشی در بررسی‌های آتی خواهد بود.

این گوشی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و از استاندارد محافظتی IP65/68 پشتیبای می‌کند. همچنین درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون به همراه سیستم صوتی جذاب LDAC مهمترین وِیژگی‌هایی خواهند بود که می‌توانند آن را به گزینه ایده‌آلی برای عاشقان موسیقی تبدیل کند.

این گوشی قرار است منحصر به ژاپن باشد و قرار است از اواخر ماه جاری میلادی و به قیمت 54 هزار ین ژاپن، معادل 505 یورو به فروش برسد. همچنین کاربران خواهند توانست رنگ‌های سفید، مشکی، نارنجی و آبی آن را سفارش دهند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بازار دیجیتال , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه