زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» تله تایپ » کاهش یارانه‌های پنهان به یک چهارم/ تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ شکوفایی
تاریخ انتشار : 2019/10/05 - 14:48
 کد خبر: 76714
 229 بازدید

ابوترابی فرد مطرح کرد

کاهش یارانه‌های پنهان به یک چهارم/ تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ شکوفایی

به گفته عضو هیات عالی حل اختلاف سران قوا، سالانه بیش از یک تریلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌شود. دولت و مجلس باید حداقل این رقم را به یک‌چهارم برسانند تا اقتصاد کشور آسیب نبیند.

کاهش یارانه‌های پنهان به یک چهارم/ تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ شکوفایی

محمدحسن ابوترابی‌فرد در “دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو” با اشاره به اهداف دشمن و تحریم کشور اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال این بوده است با اعمال تحریم‌ها، صنعت کشور را نابود کند. هر چند ما در روزهای اول شاهد رکود و تعطیلی برخی صنایع بودیم اما اکنون تمام آمارها حکایت از جهش در تولیدات حوزه‌های مختلف دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بازدید خود از کارخانه سایپا گفت: این مجموعه نیز پس از یک دوران رکود شاهد جهش معناداری در تولید است و پیش بینی سایپا این است که تولیدات این شرکت در سال ۹۸ تا ۵۴۰ هزار خودرو افزایش پیدا کند و تهدیدها به یک فرصت تبدیل شود. امروز ما توانسته‌ایم به معنای واقعی تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم. در سال ۹۷ تولید سایپا تا ۷۰۰ دستگاه در روز کاهش پیدا کرده بود، اما در شش ماهه نخست امسال تولید بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه در روز افزایش یافته و حدود سه برابر شده است.امروز با یک جهش معنادار مواجه هستیم .

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر صمت در خصوص نیاز به تامین مالی گفت: این که آقای رحمانی گفتند ما به منابع مالی زیادی نیاز نداریم و فقط سرمایه در گردش می‌خواهیم به معنی این است که در سالهای قبل سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شده است. منابع همیشه محدود هستند و مهم این است که سیاست‌گذاران کشور منابع را به سمتی هدایت کنند که اثرگذار و مولد باشد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه سالانه بیش از یک تریلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌شود، گفت: این رقم در کشور همسایه غربی ما صفر است. دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر حداقل این عدد را به یک‌چهارم برسانند تا اقتصاد کشور ضربه نبیند.

امروز (شنبه) دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل وزارت صمت با حضور وزیر صنعت، مدیران خودروساز و مدیران قطعه‌ساز برگزار شد. در میز نخست تعمیق ساخت داخل قراردادهایی بین ساپکو، سازه گستر و مگاموتور با ۳۲ شرکت قطعه‌ساز با هدف تولید ۳۵ قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه