زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » قرار دادن ماهواره در مدار تا ۱۴۰۰/تلاش برای اعزام فضانورد ایرانی
تاریخ انتشار : 2019/10/05 - 13:59
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 76693
 278 بازدید

وزیر ارتباطات خبر داد

قرار دادن ماهواره در مدار تا ۱۴۰۰/تلاش برای اعزام فضانورد ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از قرار دادن ماهواره‌ای با دقت تصویربرداری یک متر تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

قرار دادن ماهواره در مدار تا ۱۴۰۰/تلاش برای اعزام فضانورد ایرانی

مهندس محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسم آغاز هفته جهانی فضا با اشاره به تلاش‌های این وزارتخانه برای همکاری با سایر کشورها گفت: ما در این راستا تلاش داریم تا فضانورد ایرانی را به فضا اعزام کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما تا سال ۱۴۰۰ ماهواره‌ای با دقت تصویربرداری یک متر را در مدار قرار خواهیم داد.

آذری جهرمی با اشاره به بی‌توجهی نسبت به فضا افزود: امروزه ما درگیر مسائلی چون زیست محیطی، بوروکراسی و کاغذبازی هستیم و فراموش کردیم که سهمی در فضا داریم و آنقدر به صنایع فرسوده پرداختیم که صنعت فضایی از خاطر ما رفته است.

وزیر ارتباطات هفته جهانی فضا را فرصتی ارزشمند برای پرداختن به حوزه فضایی دانست و یادآور شد: دو سال قبل که ما فعالیت خود را با شعار “توسعه کاربردهای فضایی” آغاز کردیم، بسیاری ما را مسخره کردند؛ ولی امروزه می‌بینیم که استارتاپ‌های فضایی به واسطه تلاش‌های سازمان فضایی در حوزه توسعه صنایع فضاپایه رشد خوبی را دارند.

آذری جهرمی با اشاره به توسعه فناوری‌های فضایی در مسائل زیست محیطی، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی‌ حاصل شده از بکار بردن فناوری فضایی در برآورد سیل، به اندازه کل سرمایه‌گذاری ما در صنعت فضایی نیست؛ اما این دستاورد از جمله فناوری‌هایی بوده است که برخی به آن می‌خندیدند، ولی امروز عملیاتی شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما با همکاری سایر کشورها فضانورد ایرانی به فضا ارسال خواهیم کرد، اظهار کرد: این نوع تفکر و نگاه به صنعت فضایی است که حسادت کشور آمریکا را بر می‌انگیزاند.

وزیر ارتباطات همچنین به تحریم شدن سه مجموعه فضایی ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آیا جلوگیری از سیل و کاهش بلایای طبیعی و حفظ محیط زیست از جمله فعالیت‌های غیر مجاز بین‌المللی است. ولی جوانان ما در پشت درهای بسته تحریم آمریکا نمی‌مانند.

آذری جهرمی همچنین با بیان اینکه من امروز در این جلسه توصیه مشفقانه به ترامپ دارم، گفت: در ۱۴۰۰ سال قبل فردی با شقاوت بیشتر و خودبزرگ بینی بیشتری نسبت به “ترامپ” به نام “یزید ابن معاویه بود” و پاکترین و شریف‌ترین انسان روی زمین را به بدترین شیوه‌ها به شهادت رساند. به ترامپ توصیه می‌کنم که ماهواره‌های خود را به کار بیندازد و مسیر نجف به کربلا را با دقت ببیند و بداند که سرانجام وی هم همانی است که بر یزید رفت.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه