زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » تمامی ایستگاه‌های متروی تهران ایمن هستند
تاریخ انتشار : 2019/09/30 - 13:53
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 75834
 803 بازدید

مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت وگو با «تدبیر تازه»:

تمامی ایستگاه‌های متروی تهران ایمن هستند

روز یکشنبه هفته جاری ایستگاه میدان امام حسین در خط 6 متروی تهران به بهره برداری رسید.

تمامی ایستگاه‌های متروی تهران ایمن هستند

مهندس علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت و گو با تدبیر تازه اذعان داشت تا آخر سال در خط ۷ مترو ماهانه یک ایستگاه افتتاح می‌کنیم که تا پایان سال تعداد ایستگاه‌های افتتاح شده با 10 ایستگاهی که در گذشته به بهره‌برداری رسیده در مجموع به 16 ایستگاه می‌رسد.

آنچه در پی می‌آید ماحصل گفت و گو با ایشان است.

در رابطه با افتتاح ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) توضیحاتی ارائه بفرمائید.

روز یکشنبه توفیق این را داشتیم که با حضور شهردار محترم تهران، رئیس محترم شورای اسلامی شهر و حجت الاسلام ابوترابی (امام جمعه موقت تهران) و اعضای محترم شورا ایستگاه میدان امام حسین (ع) را در خط 6 متروی تهران به همراه 14 سامانه تهویه هواساز میان‌تونلی جدید بهره برداری کنیم.

خط ۶ در مجموع به‌طول ۳۲ کیلومتر داراري ۲۷ ایستگاه است، که ۹ کیلومتر بخش جنوبی این خط نیز با سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و‌ میدان شهدا در فروردین ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور و‌ مدیران شهری به افتتاح رسمی رسید و روز یکشنبه یک کیلومتر دیگر از خط ۶ به همراه ایستگاه تقاطعی امام حسین (ع) به‌طور رسمي آغاز به كار كرد.

همانطور که می دانید ایستگاه‌های تقاطعی برای شهروندان عزیزمان بسیار راه گشاست که بتوانند بین خطوط مختلف شبکه متروی تهران جابجایی سفر داشته باشند. امروز همزمان با راه‌اندازی این ایستگاه، ۱۴ سامانه تهویه جديد نيز به خط ۶ اضافه شد.

با اين تعداد سامانه تهويه در حال حاضر شاهد ۲۰ سامانه تهویه در خط 6 هستيم، با اين تعداد سامانه تهويه، سرفاصله حرکت قطارها در خط ۶ ؛ از 25 دقيقه به 15 دقيقه كاهش مي يابد كه البته امكان كاهش سرفاصله حركت قطارها به 10 دقيقه نيز وجود دارد.

چه مشکلاتی پیش روی مناسب سازی ایستگاه‌های مترو وجود دارد؟

متاسفانه بعضی از خطوطی که در گذشته اجرا شده‌اند مثل خط 3 فاقد آسانسور معلولین هستند و این جزو نواقص مهمی است که در حال حاضر نیز در دستور کار قرار دارد. در خطوط 3 و 4 از این مشکل رنج می‌بریم که در حال برگزاری مناقصه جهت تأمین تعدادی از آسانسورها هستیم تا بخشی از این معضل را مرتفع کنیم. البته با توجه به محدودیت‌های نقدینگی که وجود دارد به یکباره امکان برطرف کردن همه این نواقص وجود ندارد ولی در چند فاز انشاالله این اقدام صورت خواهد پذیرفت تا بتوانیم شرایط بهتری را برای افراد کم توان رقم بزنیم. در بحث پله برقی که از واجبات ایستگاه‌ها می‌باشد نیز در حال تکمیل سیستم‌های پله برقی در ایستگاه‌های مختلف خطوط بهره برداری شده قبلی هستیم.

از نظر ایمن سازی ایستگاه جدید مشکلی ندارد؟

هیچ ایستگاهی در هیچ جای متروی تهران از نظر ایمنی مشکلی ندارد و بر اساس استاندارهای مترویی عمل کرده و می‌کنیم و مطمئن باشید تا از بحث ایمنی اطمینان خاطر حاصل نشود این خطوط به هیچ عنوان افتتاح نخواهند شد و این امر مستلزم تأییدیه و صورتجلسه تمامی دست اندرکاران اعم از پیمانکاران، مشاوران و کارفرمایان می‌باشد.

تا پایان سال چه برنامه‌ای برای مترو دارید؟

تا پایان سال به لطف خدا در نظر داریم که به طور متوسط ماهی یک ایستگاه در خط 7 مورد بهره برداری قرار دهیم و اگر این توفیق را داشته باشیم 6 ایستگاه دیگر تا پایان سال وارد مدار بهره برداری می‌شود. بر این اساس تعداد ایستگاه‌های در حال بهره برداری خط 7 از 10 ایستگاه فعلی به 16 ایستگاه خواهد رسید. در حال حاضر به دنبال فعال سازی قسمت میانی خط 6 هستیم به عبارتی حد فاصل ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس که ایستگاه تقاطعی خط 4 است تا ایستگاه شهید ستاری به طول 6 کیلومتر با 6 ایستگاه. به خاطر تغییر منابع نقدینگی مدت‌ها این پروژه خوابیده بود ولی در حال حاضر با استفاده از منابع حاصل از اوراق مشارکت سال 97 در حال فعال سازی هستیم که امیدواریم اوایل سال آینده مابقی خط 6 هم آماده بهره برداری شود.

 

در پایان اگر نکته‌ای دارید بفرمایید؟

خط 3 متروی تهران ایستگاه اقدسیه هنوز افتتاح نشده که امیدواریم توفیق این را داشته باشیم تا پایان سال تکمیل و به مدار بهره برداری وارد کنیم. همچنین امیدواریم که با تأمین بودجه و منابع مالی بتوانیم به چشم اندازی که برای متروی تهران ترسیم کرده‌ایم برسیم و این امر مستلزم تلاش همه همکاران و یاری دولتمردان است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , حمل و نقل , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر , گفتگو
ارسال دیدگاه