زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » مشمولان سربازی برای ایام اربعین چگونه از کشور خارج شوند؟
تاریخ انتشار : 2019/09/17 - 9:39
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 73905
 469 بازدید

مشمولان سربازی برای ایام اربعین چگونه از کشور خارج شوند؟

درباره چگونگی خروج از کشور مشمولان سربازی در ایام اربعین بیشتر بدانید.

مشمولان سربازی برای ایام اربعین چگونه از کشور خارج شوند؟

برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، درباره فرآیند ثبت اینترنتی درخواست خود برای خروج از کشور سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، اولین مرحله‌ای که مشمولان وظیفه باید انجام دهند، اخذ کد سخا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) است، تا پس از دریافت این کد با ورود به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به نشانی www.evazifeh.epolice.ir نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود مانند: نام و نام خانوادگی، کدملی، آدرس محل سکونت و کدپستی اقدام کنند.

مشمولان در نظر داشته باشند که به هنگام ورود به سایت، کد ملی و سخا مورد نیاز است.

همچنین؛ مشمولان باید در مرحله بعد نسبت به ثبت اطلاعات مربوط به خروج از کشور مانند کشور مقصد، تاریخ خروج از کشور، تاریخ ورود به کشور، نوع سفر (تفریحی، علمی و زیارتی) اقدام کنند، البته مشمولان در نظر داشته باشند که تاریخ درخواست خروج از کشور ملاک ورود و خروج آن‌ها به کشور است و در هنگام ثبت تاریخ ورود و خروج خود به کشور حتما دقت کنند.

متقاضیان در مرحله بعد باید یکی از ۲ گزینه: دانشجویی و یا دارندگان برگ آماده به خدمت را انتخاب کنند. همچنین مشمولان پس از این اقدام، باید نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ ۳۵۰۰ تومان هزینه خدمات اینترنتی نیز اقدام کنند.

مشمولانی که دانشجو هستند، در نظر داشته باشند که با انتخاب گزینه دانشجو هستم، درخواست خروج از کشورشان به صورت سیستمی به کارتابل دانشگاه ارسال می‌شود و پس از بررسی وضعیت تحصیلی از سوی دانشگاه، در صورت تأیید معافیت تحصیلی به سامانه وظیفه عمومی منتقل خواهد شد و در صورت عدم تأیید معافیت تحصیلی نیز پیغامی مبنی بر رد درخواست شما توسط دانشگاه رویت می‌شود.

گفتنی است؛ پس از انتقال اطلاعات افراد به سامانه وظیفه عمومی، پنجره‌ دیگری مبنی بر دریافت شماره حساب قوانین فرد مشمول خدمت برای استرداد هزینه ودیعه باز خواهد شد، همچنین در این مورد تأکید شده است که حتما شماره حساب مشمول وارد شود.

پس از ثبت شماره حساب فرد، یک گزینه دیگر مبنی بر واریز اینترنتی مبلغ ودیعه نیز فعال می‌شود و مشمولان می‌توانند به صورت اینترنتی نسبت به پرداخت مبلغ ودیعه خود اقدام کنند. البته بهتر است بدانید که برای پرداخت مبلغ ودیعه، نیاز به داشتن کارت قوانین نیست و افراد می‌توانند با تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب این کار را انجام دهند.

همچنین؛ پس از واریز مبلغ ودیعه توسط فرد متقاضی خروج از کشور، پنجره دیگری مبنی بر شماره سریال پرداخت و شماره درخواست، کد ارجاع و غیره باز خواهد شد و ضروری است که افراد این اطلاعات را ذخیره کنند، پس از ذخیره اطلاعات، وارد مرحله نهایی ۵ یعنی مرحله ارسال درخواست به وظیفه عمومی خواهید شد.

مشمولان در نظر داشته باشند که در این مرحله در صورت رخ داد خطا در پرداخت مبلغ ودیعه و کسر مبلغ از حساب، برای رفع خطا باید گزینه ثبت کد ارجاع را انتخاب، ذخیره و تأیید کنند تا خطا برطرف و درخواست‌شان وارد مرحله نهایی ۵ شود.

همچنین در این صفحه گزینه‌ دیگری با عنوان مالی وجود دارد که برای اطمینان از پرداخت مبلغ ودیعه خود، می‌توانید با انتخاب این گزینه ده تراکنش آخر حساب خود را مشاهده کنید.

گفتنی است؛ مشمولان وظیفه‌ دانشجو دارای معافیت تحصیلی که قصد سفر به کشور عراق را در ایام اربعین دارند، برای این سفر نیاز به وثیقه و پرداخت ودیعه ندارند. دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند بدون سپردن وثیقه در ایام اربعین حسینی از کشور خارج شوند.

لازم به ذکر است؛ پس از واریز کردن مبلغ، اطلاعات افراد به سامانه سازمان وظیفه عمومی منتقل خواهد شد که خود این مرحله نیز حدود یک روز کاری زمان می‌برد.

همچنین پس از انتقال مدارک و بررسی اطلاعات افراد، مجوز خروج از کشور آن‌ها توسط اپراتور به سازمان وظیفه عمومی صادر و به سامانه کشوری گذرنامه منتقل می‌شود که این انتقال اطلاعات نیز یک روز کاری زمان خواهد برد.

مشمولان باید در نظر داشته باشند که با توجه به احتساب زمان انتقال اطلاعات به سامانه وظیفه عمومی و انجام اقدامات مربوطه دیگر، لازم است درخواست خود را از یک تا دو هفته قبل خروج از کشور ثبت کنند تا دچار مشکل نشوند.

همچنین تمامی مشمولان خدمت وظیفه‌ای که در مهلت معرفی هستند، باید قبل از ثبت درخواست خروج از کشور، درخواست اعزام به خدمت خود را در دفاتر (پلیس+۱۰) ثبت و بعد از گذشت ۲ روز کاری، جهت ثبت درخواست خروج از کشور خود به شیوه‌های ذکر شده اقدام کنند.

گفتنی است؛ آن دسته از افراد که در مهلت معرفی درخواست اعزام خود را ثبت می‌کنند، می‌توانند تاریخ اعزام خود را تا پایان مهلت معرفی انتخاب کنند.

همچنین؛ برای مشمولان وظیفه‌ای که دارای برگ آماده به خدمت هستند نیز مرحله تأییدیه دانشگاه وجود ندارد و درخواست آنان به طور مستقیم به مرحله دریافت شماره حساب و واریز مبلغ ودیعه منتقل خواهد شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه