زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » ظریف به لفاظی ضد ایرانی پمپئو پاسخ داد
تاریخ انتشار : 2019/09/07 - 20:13
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 72871
 288 بازدید

ظریف به لفاظی ضد ایرانی پمپئو پاسخ داد

محمدجواد ظریف در پیامی توییتری به لفاظی اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران پاسخ داد.

ظریف به لفاظی ضد ایرانی پمپئو پاسخ داد

به دنبال پیامی توییتری شامگاه جمعه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره آنچه که او «اخاذی هسته‌ای ایران» خوانده بود، محمد جواد ظریف به شدت این لفاظی مقام آمریکایی را رد کرده است.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با اشاره به گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی خودش در توئیتر نوشت: «ایران اعلام کرده همه محدودیت‌ها در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای را زیرپاخواهد گذاشت. این واقعیت که ایران ظرفیت غنی‌سازی را حفظ کرده، یکی از ضعف‌های اساسی برجام را آشکار می‌کند.»

مایک پمپئو افزود: «اطمینان داریم بریتانیا، فرانسه آلمان و در واقع همه ملت‌های متمدن دنیا اقدامات قاطعی را برای متوقف کردن اخاذی هسته‌ای ایران انجام خواهند داد».

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز شنبه در پیامی توییتری نوشت: « مایک پامپئو! اخاذی دقیقا چیست؟ آیا اخاذی نقض یک قطعنامه (شورای امنیت) سازمان ملل و مجازات کردن کسانی که آن را رعایت می‌کنند، نیست؟ پیشنهاد رشوه برای دزدی نفت و تحریم کردن آنهایی که رشوه را نمی‌پذیرند؟ شاید هم (اخاذی) درخواست تسلیم شدن ایران یا تاکید بر گرسنگی کشاندن مردمش باشد؟ یا اینکه ( از نظر شما اخاذی) یک اقدام قانونی طبق مفاد برجام است؟»

ظریف به همراه این توییت، چهار عکس از اظهارات مقام‌‎های آمریکایی شامل پامپئو و «برایان هوک» علیه ایران به همراه تصاویری از بند 36 برجام منتشر کرده است.

در یکی از این تصاویر که مربوط به نشریه «نیوزویک» است، اظهارات پمپئو خطاب به مردم ایران آمده است که در آن وزیر خارجه آمریکا هشدار داده بود که در صورت عدم موافقت ایران با درخواست‌های آمریکا، «مردم این کشور چیزی برای خوردن» نخواهند داشت.

ظریف در تصویری دیگر، خبر روزنامه «فایننشال تایمز» درباره پیشنهاد رشوه «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به ناخدای نفتکش «آدریان دریا 1» را منتشر کرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه