زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر دوم » آیا آدم‌فضایی‌ها هزاران سال پیش به کره زمین سفر کرده‌اند؟
تاریخ انتشار : 2019/08/16 - 17:59
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 69322
 244 بازدید

آیا آدم‌فضایی‌ها هزاران سال پیش به کره زمین سفر کرده‌اند؟

«او در آسمان‌ها سوار بر ارابه‌اش که توسط دو بز کشیده می‌شود حرکت می‌کند و هر بار که پتک معروفش، میولنیر را پرتاب می‌کند صاعقه به وجود می‌آید.»

آیا آدم‌فضایی‌ها هزاران سال پیش به کره زمین سفر کرده‌اند؟

نیو صدر: هزاران سال پیش را تصور کنید، زمانی که انسان اولیه تنها در جنگل‌ها قدم می‌زد و ناگهان نوری در آسمان روشن می‌شد و باران؛ «چه شد چرا آب از آسمان می‌بارد؟ آن نوری که در آسمان روشن چه بود؟ چرا جنگل آتش گرفته است؟ و …»

این‌ها همه سوالات «کودکانه‌ای» بودند که نیاز جواب یافتن آن اسطوره‌ها را ایجاد کرد، داستان‌هایی از خدایانی که با هم جنگ و صلح می‌کردند و در نتیجه آن باران‌ها و خشکسالی‌ها به وجود می‌آمد. برای مثال چهار تا پنج هزار سال پیش اهالی اسکاندیناوی فکر می‌کردند «ثور» خدای باران است، او در آسمان‌ها سوار بر ارابه‌اش که توسط دو بز کشیده می‌شود حرکت می‌کند و هر بار که پتک معروفش، میولنیر را پرتاب می‌کند صاعقه به وجود می‌آید.

هزاران سال از آن زمان گذشته است و دیگر تقریبا تمام این سوالات یک توجیه علمی دارد، عامل باران و صاعقه مشخص شده است و حتی در برخی مواقع پیشبینی می‌شوند، دیگر کسی به این اسطوره‌ها اعتقاد ندارد.

حالا به نظر می‌رسد اسطوره دیگری جایگزین روایت‌های قبلی شده است، روایتی که ادعا می‌کند علمی است؛ هزاران سال پیش در زمانی که بشر هنوز به فناوری‌های امروزی دسترسی نداشته است، آدم فضایی‌ها به زمین آمده‌ و به انسان‌ها کمک کرده‌اند تا تمدن‌های امروزی را بسازند، بعد مفهوم خدا را در ذهن انسان ایجاد کرده و از زمین فرار کرده‌اند!

برای مثال آنها در رابطه با استون‌هنج بریتانیا نوشته‌اند: « اینجا یکی از همان مکان‌هایی است که حدس زده می‌شود که توسط فضاییها ساخته شده باشد. در واقع یکی از شناخته شدهترین بناها روی زمین همین چیدمان صخرههای باستانی استون هنج است. تاریخدانان ادعا می کنند این ساختار حدود ۵ هزار سال قبلتر ازسنگهای بلواستون ساخته و از فاصله ای در حدود ۳۸۶ کیلومتری به این محل منتقل شدهاند!»

چه کسی اسطوره آدم فضایی‌ها را نوشت؟

ماجرا به سال ۱۹۶۸ برمی‌گردد زمانی که اریک ون دنیکن، کتاب ارابه‌های خدا را منتشر کرد و در آن مدعی شد که هزارن سال پیش آدم فضایی‌ها به زمین سفر کرده‌اند و بشر کمک کرده که اهرام مصر و دیگر ساختمان‌های باستانی را بسازند. این کتاب آن سال پرفروش شد و تاکنون توسط ۶۵ میلیون نفر خریداری شده است.

حالا این داستان‎‌ها وارد تلویزیون شدند و طرفداران زیادی دارد به طوری که ۲۰ درصد آمریکایی‌ها باور دارند که آدم فضایی‌ها از زمین بازدید کرده‌اند.

او داستانی از آدم فضایی‌ها درست کرد و به بسیاری از سوالات باستانی مثل نحوه ساخت اهرام مصر، استون‌هنج بریتانیا، نقاشی غارها ایجاد تقویم توسط انسان پاسخ داد، درست مانند داستان‌های اسطوره‌ای که به این سوالات پاسخ می‌دادند.

هرچند که همه این روایت‌ها توجیه دیگری دارند، توجیهی که مدارک بیشتری برای آن وجود دارند.

مارگرت میتلند، باستان‌شناسی که کشور مصر را مطالعه می‌کند، در این رابطه نوشته است: «می‌گویند اهرام هزاران سال پیش ساخته شده است، زمانی که انسان مهارت‌های لازم را برای ساخت آن نداشته است. اما ما این موضوع را رد می‌کنیم زمان قدیم انسان بسیاری از فناوری‌ها را کشف کرده بود که هنوز از آن استفاده می‌کند، مصری‌ها در آن زمان اختراعات مختلفی داشتند. ما مداربسیار زیادی داریم که نشان می‌دهد مصری‌ها کسانی که بودند که با کمک کارگران اهرام مصر را تولید کرده‌اند.»

او افزود: «مردم می‌گویند ما در این دوره نمی‌توانیم اهرام مصر را بسازیم، این چیزی نیست که بخواهیم از آن خجالت بکشیم بخاطر اینکه الان انسان اولیت‌های دیگری دارد و شرایط با آن زمان متفاوت است. این ربطی به توانایی‌های ما ندارد.»

در واقع اهرام مصر به این شکل ساخته شده‌اند: «هرم بزرگ تقریبا از ۲.۳ میلیون بلوک در طول ۲۳ سال تولید شده است، برای انجام این کار کارگران مجبور بودند روزانه ۳۴۰ آجر را جابه‌جا کنند، این کار با ۲۰ تا ۳۰هزار کارگر ممکن است و نیازی به حضور آدم فضایی‌ها ندارد.

چرا این داستان، فقط یک اسطوره است؟

در سال‌های گذشته بعد از افزایش طرفداران این نوع تئوری‌های غیر علمی و تاریخی، دانشمندان و تاریخ‌دانان بارها در مقالات و سخنرانی‌های خود این موضوع را رد کردند.

مراک کرسل، باستان‌شناس دانشگاه دپال در این رابطه در مقاله‌ای نوشته است: «اینکه تپه‎های آمریکا شمالی توسط آدم فضایی‌ها ساخته شده است یک افسانه قرن نونزدهم است. بله، هیچ راهی ندارد که اینها توسط آمریکایی‌های نخستین ایجاد شده باشند، این کار باید توسط افراد دیگر مناطق انجام شده باشد. اما دنیکن این تصور را فراتر برده و گفته این کار فرازمینی‌هاست.»

«مردم می‌گویند ما در این دوره نمی‌توانیم اهرام مصر را بسازیم، این چیزی نیست که بخواهیم از آن خجالت بکشیم بخاطر اینکه الان انسان اولیت‌های دیگری دارد و شرایط با آن زمان متفاوت است. این ربطی به توانایی‌های ما ندارد.»

با وجود این موضوع، هنوز افراد زیادی در سرتاسر جهان به این نوع تئوری‌ها باور می‌کنند و آنها را علمی می‌دانند.

میتلند در این باره نوشته است: «فکر کنم دلیل اصلی اینکه این تئوری‌ها انقدر محبوب هستند این است که انسان‌ها دوست دارند باور کنند موجودی بزرگ‌تر از آنها وجود دارد، فکر نکنم مشکلی داشته باشد که در جایی در فضا فرازمینی‌ها حضور داشته باشند، اما به این باور که این نیاز وجود دارد دستآوردهای انسان را غارت شود هم اعتقاد ندارم.»


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , تله تایپ , خبر داغ , علمی
ارسال دیدگاه