زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» انتخاب سردبیر » ریاض خواستار قطع روابط حماس با تهران شده بود/ پیام هنیه به مقام معظم رهبری
تاریخ انتشار : 2019/08/10 - 12:52
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 68366
 237 بازدید

گزارش الاخبار درباره سفر هیات حماس

ریاض خواستار قطع روابط حماس با تهران شده بود/ پیام هنیه به مقام معظم رهبری

یک روزنامه لبنانی جزئیاتی از سفر هیات حماس به تهران و دیدار با مقامات عالی رتبه کشورمان منتشر کرد.

ریاض خواستار قطع روابط حماس با تهران شده بود/ پیام هنیه به مقام معظم رهبری

روزنامه الاخبار لبنان، نزدیک به جریان مقاومت در گزارشی نوشت: برای اولین بار بعد از سال 2012 میلادی هیاتی عالی رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار کرد؛ این دیدار آغازی جدید در روابط قدیمی دو طرف را کلید زد که بر ائتلاف میان دو طرف تاکید دارد، این دیدار همچنین بر چینش مجدد محور مقاومت براساس چیزی که قبل از بحران 2011 م سوریه بود تاکید داشت.

الاخبار می‌نویسد: قبل از آغاز این دیدار هیات حماس پیامی از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به مقام معظم رهبری تحویل داد، این پیام شامل 4 محور بود؛ اولی خطرات “معامله قرن” بر منطقه و راهبرد جنبش حماس برای مقابله با آن، دوم دیدگاه جنبش حماس در رابطه با چگونگی تعامل کشورهای منطقه با معامله قرن، سوم نگاه حماس به تنش‌های منطقه و راه های مقابله با آن و چهارم تشکر از حمایت های ایران بود.

این روزنامه لبنانی در ادامه با اشاره به برخی سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با هیات حماس و تاکید بر ضرورت مقابله با معامله قرن نوشت: مقام معظم رهبری چند روز بعد از اینکه پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن حامل آن بود را نپذیرفت امروز پیام اسماعیل هنیه را دریافت کرد و حماسی ها این مساله را دلیلی بر عمق روابط دو طرف می دانند.

در راستای مذاکرات انجام شده در این سفر یکی از فرماندهان جنبش حماس در گفت وگو با الاخبار خاطرنشان کرد: در رابطه با جبهه غزه اگر دشمن صهیونیستی علیه ما حمله ای انجام دهد و ارزیابی ما این باشد که این جنگ محدود است و منجر به شکست ما نمی شود به تنهایی با آنها مقابله می کنیم اما اگر دشمن هدفش شکست محور مقاومت باشد طرف های دیگر محور مقاومت نیز به ما ملحق خواهند شد.

وی تاکید کرد که این برنامه از پیش مطرح شده است. از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2014 میلادی تا به امروز ارتباط میان طرف های مختلف محور مقاومت و نوار غزه قطع نشده است. در آن زمان به فرماندهان گروه های مبارز فلسطینی اعلام شد که اگر مقاومت غزه به این نتیجه رسید که شکست می‌خورد طرف های محور مقاومت آماده ایجاد جبهه های دیگر هستند که گروه های مبارز فلسطینی در پاسخ اعلام کردند که درحال حاضر نیازی به کمک ندارند و با تداوم شلیک موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی توانایی مقاومت طولانی را دارند.

در ادامه این گزارش با اشاره به گسترش توان موشکی در غزه نوشت: تعداد موشک های نقطه زن موجود در نوار غزه رازی از رازهای” گردان های قسام ” است که دشمن در هرگونه جنگ احتمالی در آینده آن را کشف خواهد کرد.

بنا بر اعلام الاخبار، برخی منابع از جنبش حماس گفته‌اند که یک هفته قبل از سفر هیات حماس به تهران عربستان پیامی به این جنبش ارسال کرده و خواستار قطع روابطش با ایران شده بود و گفته است که درصورت عدم قطع روابطش با تهران، عربستان روابطش با حماس را قطع خواهد کرد. جنبش حماس در پاسخ اعلام کرد که روابط این جنبش با تهران مستحکم است و تداوم خواهد داشت و اگر ریاض می خواهد تهدیداتش را اجرایی کند خود طرف بازنده خواهد بود نه جنبش حماس. اگر چه این سفر قبل از تهدید عربستان برنامه ریزی شده بود اما همزمان می تواند نشان دهنده عمق روابط جنبش حماس با تهران و پاسخ غیرمستقیمی به درخواست ریاض باشد.

بر اساس این گزارش، تنها سعودی ها به دنبال ممانعت از سفر هیات حماس به تهران نبودند بلکه مصری ها نیز برای اسماعیل هنیه شرط گذاشتند که اگر می خواهد از نوار غزه خارج شود نباید به ایران سفر کند، هنیه نیز این پیشنهاد را رد و اعلام کرد که نمی خواهد کسی برای برنامه سفرش شرط و شروط بگذارد و یکی از اهداف او در هر سفر خارجی سفر به ایران است.

اخیرا هیاتی عالی رتبه از جنبش حماس به ریاست صالح العاروری، معاون اسماعیل هنیه به تهران آمد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه