زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۳/۲
» بانک و بیمه » 2گام ارزنده بانک سینا در اقتصاد کشور
تاریخ انتشار : 2019/07/30 - 11:34
 کد خبر: 66470
 272 بازدید

2گام ارزنده بانک سینا در اقتصاد کشور

در شرایطی که جوانان در مسئله ازدواج با مشکلات عدیده ای دست و پنچه نرم می کنند اقدام بانک سینا در پرداخت تسهیلات قرضه الحسنه ازدواج گامی بسیار مثبت و ارزنده محسوب می شود.

2گام ارزنده بانک سینا در اقتصاد کشور

بانک سینا با پرداخت تسهیلات قرضه الحسنه 13 هزار نفر را روانه خانه بخت کرده است.

بنا بر گزارش روابط عمومی این بانک به منظور حمایت از زوج های جوان بانک سینا با پرداخت بیش از 1655 میلیارد ریال تسهیلات در پایان سال 1397 زمینه ازدواج 12 هزار و 912 نفر را فراهم کرده است.

جوانان با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور با چالش های فراوانی روبه رو هستند به طوریکه طی سالهای اخیر آمارها نشان دهنده روند نزولی بحث ازدواج در کشور است. حال با توجه به اینکه در دین مبین اسلام بر مساله ازدواج جوانان تاکید فراوان شده و این امر از سنت پسندیده پیامبر گرامی اسلام (ص) به شمار می رود باید برای هموار کردن مسیر جوانان در این امر خطیر اقداماتی از سوی دولت و نهادهای زیربط صورت گیرد.

فراهم کردن بستر های ازدواج تنها به پرداخت وام ختم نمی شود و در این راستا بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری نیز از جمله موارد مهمی است که باید بسترهای آن برای جوانان فراهم گردد. از آنجائی که جوانان در شهرستان ها با معضل بیکاری روبه رو هستند توجه به اشتغالزایی در شهرستان ها و روستاها نیز باید در اولویت قرار گیرد. بطوریکه اگر جوانان در روستاها و شهرستان های خود با مشکل بیکاری مواجه نباشند به مهاجرت به سوی کلان شهرها روی نمی آورند و از آنجائیکه ظرفیت جمعیتی کلان شهرها اشباع شده افزایش این گونه مهاجرت ها به آسیب های اجتماعی بیشتر دامن می زند.

در همین ارتباط دیگر اقدام ارزنده بانک سینا توجه به مساله اشتغالزایی است. بنا بر گزارش روابط عمومی، بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به توسعه اشتغال در مناطق روستایی، نسبت به پرداخت تسهیلات طرح های اشتغالزایی روستایی نیز اقدام می کند که در پایان اسفند 97 تعداد 3.267 طرح به مبلغ 15 هزار و 873 میلیارد ریال در این زمینه در بانک سینا مصوب شده است.

این اقدامات ارزنده بانک سینا در راستای پرداخت وام قرضه الحسنه در مساله اشتغالزایی و امر خطیر ازدواج از منظر کلان کمک شایانی به بهبود بسیاری از شاخص های اقتصادی می نماید. از بین بردن بیکاری و عدم دغدغه جوانان در مساله اشتغال اولین گام مثبت در جهت قدم نهادن در مسیر ازدواج است. رویکرد حمایتی بانک سینا در این دو موضوع مهم نشان از نگاه کلان مدیران این بانک در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دارد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بانک و بیمه , خبر داغ
ارسال دیدگاه