زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بانک و بیمه » 3000میلیارد ریال افزایش سرمایه و ۲۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم بانک خاورمیانه
تاریخ انتشار : 2019/07/23 - 10:02
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 65197
 168 بازدید

3000میلیارد ریال افزایش سرمایه و ۲۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم بانک خاورمیانه

پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ هر دو مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده بانک خاورمیانه در سالن همایش‌های هتل ارم با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس برگزار شد و سهامداران پس از رای گیری‌های متعدد، تصمیم به افزایش ۳۰۰۰ میلیاردی معادل ۴۲.۸% سرمایه بانک خاورمیانه گرفتند.

3000میلیارد ریال افزایش سرمایه و ۲۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم بانک خاورمیانه

به گزارش تدبیر تازه :بانک خاورمیانه در سال ۹۷ توانست با ۱۶۰درصد رشد نسبت به سال ۹۶، ۶۳۹۷ میلیارد ریال سود خالص بدست آورد.سهامداران همچنین ۲۰۰ ریال از سود سال ۹۷ بانک را به هر سهم اختصاص دادند.
در ابتدای این نشست آقای خسرو نایبی به عنوان رئیس مجمع، آقایان سید احمد احمدی هاشمی و منوچهر ملکیانی‌فرد به عنوان ناظران و آقای خلیلی سادات‌لو به عنوان دبیر مجمع از طرف سهامداران انتخاب شدند تا با حضور اکثریت سهامداران این مجمع شکل قانونی به خود گیرد. هیات‌رئیسه با حضور نماینده سازمان بورس و نماینده بازرس قانونی و حسابرس مستقل تکمیل شد و پس از آن هیات‌رئیسه مجمع، از معاون مالی بانک دعوت کرد تا گزارش عملیات مالی بانک را به سهامداران گزارش دهد.
مجید نورمحمدی، معاون مالی بانک خاورمیانه با حضور بر روی سن و خوش آمدگویی به سهامداران در ابتدا پیام مدیرعامل بانک را قرائت کرد. در بخشی از پیام مدیرعامل اشاره شد: ” کاهش درآمد دولت و ثبت نرخ تورم ۲۷ درصدی برای نظام پولی و اقتصادی کشور، سالی پر چالش را رقم زد. رشد اقتصادی کشور از مثبت ۷/۳ درصد در سال ۹۶ به منفی ۹/۴ درصد در سال ۹۷ رسید و تشکیل سرمایه ثابت ناخالص نیز در این سال حدود ۶/۵ درصد افت کرد. به رغم مشکلات یاد شده در سال ۱۳۹۷ خوشبختانه موفق شدیم کارنامه مثبتی به سهام‌داران تقدیم کنیم و اهداف پیش‌بینی شده در بودجه پیشنهادی را محقق سازیم. در این سال سود خالص بانک بیش از ۶.۳۹۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد رشد داشته است”.
در ادامه بازرس قانونی بانک به تشریح صورت‌های مالی برای سهامداران پرداخت و سهامداران بر اساس دستور جلسه مجمع با تقسیم ۲۰۰ ریال سود برای هر سهم موافقت کردند.
شرکت تدوین و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت بانک خاورمیانه و بیات‌رایان به ‌عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی ۱۳۹۸ انتخاب شدند.
سهامداران ضمن تعيين پاداش برای اعضای هيات‌مديره، روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی براي درج آگهی‌های بانک خاورمیانه برگزیدند. همچنین به منظور کمک به بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده، سهامدارن با اختصاص ۲۰ میلیارد ریال موافقت کردند.
گفتنی است بلافاصله پس از اتمام مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تشکیل شد و سهامداران با اکثریت آرا افزایش سرمایه بانک را به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال تصویب کردند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه