زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» انتخاب سردبیر » بعیدی‌نژاد: برای سناریوهای مختلف آماده‌ایم
تاریخ انتشار : 2019/07/21 - 13:39
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 64903
 212 بازدید

بعیدی‌نژاد: برای سناریوهای مختلف آماده‌ایم

سفیر کشورمان در لندن هشدار داد: دولت انگلیس باید نیروهای سیاسی داخلی را که خواهان تشدید تنش میان ایران و انگلیس هستند، بازدارد.

بعیدی‌نژاد: برای سناریوهای مختلف آماده‌ایم

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهور اسلامی ایران در انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دولت انگلیس باید مانع از نیروهای سیاسی داخلی شود که خواهان افزایش تنش کنونی میان ایران و انگلیس به‌ فراتر از مسئله کشتی‌ها هستند.

وی ادامه داد: این، به‌ویژه در شرایط حساس کنونی منطقه خطرناک و غیر عقلانی خواهد بود. با این حال، ایران قوی است و برای سناریوهای مختلف آماده خواهد بود.

بعیدی نژاد در اظهارات خود به بالا رفتن سطح اختلافات میان تهران و لندن در پی توقیف غیر قانونی نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس اشاره دارد که بیش از دو هفته پیش در تنگه جبل‌الطارق اتفاق افتاد.
نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز عصر روز جمعه یک نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف و اعلام کرد که این کشتی را به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توقیف کرده است.

وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به انتقاد برخی کشورهای غربی از ایران به دلیل توقیف کشتی “استنا ایمپرو” تاکید کرد که اقدام انگلیس در توقیف نفتکش حامل نفت ایران کاملا غیرقانونی و دزدی دریایی است اما اقدام ایران، در راستای اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی بوده است.

رویترز روز یک‌شنبه اعلام کرد که احتمال دارد انگلیس در واکنش به توقیف نفت‌کش این کشور توسط ایران، اقداماتی از جمله مسدود کردن دارایی‌های ایران انجام بدهد.

بر اساس این گزارش وزرای انگلیسی در پی توقیف نفت‌کش این کشور از سوی ایران برنامه دارند تا ایران را مورد تحریم قرار دهند.

رویترز در ادامه افزود که جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، احتمالا روز یک‌شنبه در پاسخ به توقیف نفت‌کش انگلیسی، تدابیری دیپلماتیک و اقتصادی از جمله مسدود کردن دارایی‌های ایران را اعلام می‌کند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه