زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» خبر داغ » کارکنان آمازون دست به اعتصاب زدند
تاریخ انتشار : 2019/07/19 - 18:37
 کد خبر: 64624
 367 بازدید

کارکنان آمازون دست به اعتصاب زدند

کارکنان آمازون در کشورهای مختلف دست به اعتصاب زدند.

کارکنان آمازون دست به اعتصاب زدند

بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان که به دنبال خبر جدایی جف بزوس، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت از همسرش با شوک سنگینی رو به رو شده بود، با دردسر تازه‌ای مواجه شده و موج جدید اعتصابات باعث اختلال گسترده‌ای در کار این شرکت شده است. دو روز پیش کارکنان این شرکت در مینه سوتا به مدت ۶ ساعت دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب تنها محدود به آمریکا نیست و کارکنان شرکت آمازون در واکنش به شرایط کاری خود در کشورهای انگلیس، آلمان، اسپانیا و لهستان هم دست به اعتصاب زده‌اند. هم چنین اتحادیه‌های کارگری تهدید کرده اند که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایشان، اعتصاب‌های بیشتری در راه خواهند بود.

استوارت اپل باوم، مدیر اتحادیه خرده فروشی آمازون گفت: شرکت با دو برابر کردن ساعت کاری در فروش‌های ویژه و واداشتن کارکنان به تحویل فوری محصولات، محدودیت‌های اعمالی به سلامت فیزیکی کارکنان خسارت خواهد زد. آمازون باید بیشتر استخدام کند و با افزایش امنیت محیط شغلی، سلامت کارکنان را تضمین کند.

تنها در آلمان ۲۰۰۰ نفر از کارکنان آمازون به مدت دو روز در هفت فروشگاه بزرگ این شرکت دست به اعتصاب زده‌اند.

یک سخنگوی آمازون در واکنش به تحولات اخیر گفته است که تصمیمات کارکنان آمازون بر مبنای اطلاعات غلطی که به آنها داده شده انجام گرفته است و آمازون یکی از صنایع پیشتاز جهان در تأمین دستمزد، مزایا و امنیت محیط شغلی برای کارکنان خود است.

کارکنان به جز دستمزدها به مجبور شدن به ایستادن‌های طولانی مدت، طی مسافت‌های طولانی و وظایف کاری طاقت‌فرسا معترض‌اند. اعتصاب کارکنان آمازون به ویژه در اروپا مساله جدیدی نیست و سال گذشته نیز کارکنان شرکت آمازون در ایتالیا، لهستان، اسپانیا و آلمان نیز در روز ” جمعه سیاه” دست به اعتصاب زده بودند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه