زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» بین الملل » روسیه خطاب به ترکیه: به جای آمریکا از ما جنگنده بخرید
تاریخ انتشار : 2019/07/18 - 21:57
 کد خبر: 64532
 210 بازدید

روسیه خطاب به ترکیه: به جای آمریکا از ما جنگنده بخرید

رئیس شرکت فناوری‌های پیشرفته روسیه (روس تخ) به دنبال اعلام تصمیم آمریکا برای خودداری از فروش جنگنده‌های اف۳۵ به ترکیه به دلیل خرید تسلیحات پدافند موشکی اس۴۰۰، به ترکیه پیشنهاد داد جنگنده‌های چند منظوره سوخو ۳۵ خریداری کند.

روسیه خطاب به ترکیه: به جای آمریکا از ما جنگنده بخرید

سرگئی چمزوف امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه برای تحویل جنگنده‌های سوخو ۳۵ به ترکیه در صورت تمایل این کشور برای خرید این تسلیحات آمادگی دارد.

دولت آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترکیه به دلیل خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه، دیگر نمی‌تواند در پروژه ساخت جنگنده اف ۳۵ حضور داشته باشد.

ترکیه پیشتر قرار بود حدود ۱۰۰ هواپیمای اف ۳۵ از آمریکا خریداری کند.

گفتنی است، جنگنده چندمنظوره «سوخو ۳۵» جت مافوق صوت ساخت کارخانه هواپیماسازی سوخو است که سال ۲۰۰۷ ساخته شد و تاکنون دهها پرواز آزمایشی انجام داده است.

این جنگنده نسل ۴++ محسوب می‌شود که از قابلیت‌های ویژه ای از جمله قدرت مانور بالا و سامانه هدایت الکترونیکی پیشرفته برخوردار است.

این جنگنده‌ها که می‌توانند هشت هدف را همزمان شناسایی، تعقیب و با موشک‌های پیشرفته نابود کنند، همچنین با سامانه پارازیت افکنی، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند.

روسیه تا امروز فقط به چین و اندونزی جنگنده‌های سوخو ۳۵ فروخته است و با مصر نیز یک سال پیش قراردادی برای فروش این جنگنده امضا کرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه