زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» بانک و بیمه » مصطفی سالاری: امانتداری از دارایی‌های بیمه شدگان وظیفه مهم و سنگین سازمان تأمین اجتماعی
تاریخ انتشار : 2019/07/17 - 9:00
 کد خبر: 64205
 198 بازدید

همایش تامین اجتماعی، حامی رونق تولید همزمان با روز تأمین اجتماعی برگزار شد

مصطفی سالاری: امانتداری از دارایی‌های بیمه شدگان وظیفه مهم و سنگین سازمان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، امانتداری از سرمایه‌های بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را افتخاری بزرگ برای این سازمان دانست و گفت: امانتداری از دارایی‌های بیمه شدگان، وظیفه مهم و سنگینی است و امیدواریم که امانتداران صادقی باشیم.

مصطفی سالاری: امانتداری از دارایی‌های بیمه شدگان وظیفه مهم و سنگین سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش تدبیر تازه :دکتر مصطفی سالاری در همایش تامین اجتماعی، حامی رونق تولید که همزمان با گرامیداشت روز تامین اجتماعی در مجتمع نگین غرب برگزار شد افزود: بیمه شدگان سازمان تامین‌اجتماعی، هر ماه بخشی از حقوق خود را در این سازمان بیمه‌گر اجتماعی به ودیعه می‌گذارند تا از خدمات درمانی و مستمری بازنشستگی این سازمان بهره‌مند شوند و آینده آنها و فرزندانشان تامین باشد.

وی ادامه داد: حق ولخرجی از منابع سازمان تامین‌اجتماعی را نداریم و با صداقت و پاکدستی، تدبیر و اندیشه درست و اخذ نظرات صاحبان منابع، نگهبان اموال و دارایی‌های آنان هستیم.

سالاری افزود: هرجاکه افرادی صاحب اموالی هستند و بخشی از دارایی‌های خود را به امانت می‌گذارند، رابطه ساده و ‌مشخصی برقرار است و حق دارند در انتخاب مدیران نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: در انتخاب مدیران سازمان تامین‌اجتماعی نیز، اعضای هیات امنا که با واسطه یا بی‌واسطه منتخب شرکای اجتماعی و ذینفعان این سازمان هستند، نقش دارند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، به استقلال اداری و مالی این سازمان اشاره کرد و گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس هیات امنا، بر استقلال سازمان تاکید دارد و در کنار او، از سازمان تامین‌اجتماعی صیانت می‌کنیم.

سالاری بر استفاده از تمام ظرفیت‌های نظام برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان سازمان تامین‌اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور هستند، تاکید کرد و افزود: استقلال اداری و مالی به این معنا نیست که از ظرفیت مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضاییه و سایر نهادها برای تقویت سازمان و خدمت بهتر به ذینفعان بهره نگیریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تامین‌اجتماعی، زحمات آن مرحوم برای ارتقای خدمات و پیشبرد ماموریت‌های سازمان تامین‌اجتماعی را شایسته تقدیر دانست.

مدیرعامل سازمان با تاکید بر گسترش خدمات غیرحضوری در سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: قرار بود در این هفته، از ۴۴ خدمت غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی رونمایی شود اما ترجیح دادیم که این خدمات، زمانی رونمایی شوند که به صورت کامل غیرحضوری باشند تا بیمه‌شدگان و مخاطبان بتوانند در منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات مورد نیاز خود را انجام دهند.

سالاری گفت: با قدرت در مسیر ایجاد زیرساخت‌های الکترونیک و خدمات نوین حرکت می‌کنیم تاجایی که هرکدام از کارشناسان سازمان تامین‌اجتماعی در شعب و مراکز بیمه ای، بتوانند به تنهایی تمام نیازها و درخواست‌های مراجعه کنندگان را انجام دهند و سوابق این خدمات ارائه شده، به صورت آنلاین قابل کنترل و رویت باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای ارزش و اعتبار دفترچه‌های درمانی، تصریح کرد: باید به تعهداتی که بر عهده گرفته ایم، متعهد باشیم و پسندیده نیست که بیمه شده سازمان تامین‌اجتماعی خدای ناکرده در برخی مراکز درمانی با کم احترامی مواجه شود. امیدواریم با حمایت وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به جایی برسیم که منزلت خدمت‌گیرندگان به درستی و شایستگی رعایت شود.

سالاری افزود: اطمینان خاطر از پرداخت مستمری بازنشستگان در پایان هرماه، وظیفه اصلی ماست و یک روز تاخیر در پرداخت را به هیچ عنوان نمی پذیریم و پرداخت به موقع مستمری‌ها را از ماموریت‌های اصلی خود می‌دانیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی بر تداوم اجرای طرح کرامت رضوی تاکید کرد و گفت: از بانک رفاه نیز می‌خواهم تا نسبت به تسهیل و تسریع در پرداخت مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان، اقدامات لازم به عمل آورد.

سالاری گفت: در خصوص وصول مطالبات سازمان از نهاد دولت، از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله حمایت‌های وزیر محترم کار، هیات دولت و مجلس شورای اسلامی بهره خواهیم گرفت تا بتوانیم با دریافت مطالبات، کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد: کاهش اختلاف با کارفرمایان که منجر به طرح پرونده‌ها در هیات‌های تشخیص می‌شود را در دستور کار داریم و به جد پیگیر هستیم که این موارد با کمک و نظر شرکای اجتماعی سازمان، اصلاح شود و به حداقل برسد.

سالاری ادامه داد: هم اندیشی و اتاق‌های فکر را از هفته آینده، با حضور تشکل‌ها و شرکای اجتماعی تشکیل خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در ادامه، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نیازمند تامین منابع و هم‌فکری و تعامل مشترک بین سازمان، دولت و‌ بیمه شدگان عنوان کرد و افزود: باید این مسیر را با هم تعریف کنیم که این مهم محقق شود. در موضوع مسکن بازنشستگان، استفاده از ظرفیت مسکن مهر مدنظر است و پیگیری‌های لازم را خواهیم کرد.

سالاری ادامه داد: در بحث اصلاحات پارامتریک نیز، ضمن تاکید بر اینکه این اصلاحات برای صندوق‌های بازنشستگی ضروری است، بر این نیستیم که تبعات آن، شرکای اجتماعی را متضرر کند.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی: شورای عالی تامین اجتماعی احیا شود

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی گفت: بارها بر ضرورت ارتقای جایگاه شرکای اجتماعی در مدیریت سازمان تامین‌اجتماعی تاکید کرده‌ایم و امیدواریم مدیرعامل جدید سازمان، نقش کارگران و کارفرمایان را در تصمیم‌گیری‌ها، بیش از گذشته پررنگ کند.

محمد عطاردیان کارگران و کارفرمایان را صاحبان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: منابع سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه هایی تامین می شود که 23 درصد سهم کارفرمایان، 7 درصد سهم کارگران و 3 درصد سهم دولت است.

وی با انتقاد از برخی دیدگاه ها که استقلال سازمان تامین اجتماعی را به خطر می اندازد، تاکید کرد: تامین اجتماعی متعلق به ۴۲ میلیون نفر بیمه شده است و سایر نهادهای بیرونی، نباید در مدیریت این سازمان مداخله نمایند چرا که منافع ذینفعان آن را به خطر می اندازد.

عطاردیان گفت: در زمانی که شورای عالی تامین اجتماعی وجود داشت، کارگران و کارفرمایان امکان نظارت بر امور و هزینه‌ کرد‌ها را داشتند و در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها، به واقع اثربخش بودند؛ اما با تعطیلی شورای عالی در دولت‌های هشتم و نهم، نقش نمایندگان کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌ها کمرنگ‌تر شد و نمایندگان دولت، جای آنها را گرفتند.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی، خواستار احیای سریعتر شورای عالی تامین اجتماعی شد و افزود: از مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی می خواهیم‌ که در راستای ارتقای جایگاه شایسته و به حق شرکای اجتماعی تامین اجتماعی قدم بردارد و زمینه را برای نظارت آنها بیشتر فراهم کند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی: پرداخت مطالبات تامین‌اجتماعی، مهمترین خواسته ما است

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، مهمترین خواسته جامعه بازنشستگی را پرداخت مطالبات سازمان از سوی نهاد دولت برای ارتقای خدمات دانست و بر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد.

علی‌اصغر بیات اظهار کرد: سازمان دوران طولانی و سختی را گذرانده است و خدا را شاکریم که پیش ازهفته تامین اجتماعی، مدیرعامل این سازمان انتصاب و سازمان از بلاتکلیفی خارج شد؛ زیرا ثبات در سازمان مسئله مهمی است.

بیات با اشاره به گرد هم آیی امروز جمعی از کارگران و بازنشستگان در مقابل سازمان برنامه و بودجه، گفت: این مکان به این دلیل انتخاب شد تا مطالبات سازمان را از دولت به هر میزانی که هست، طلب کنیم زیرا اگر سازمان مطالبات خود را دریافت کند، خدمات بهتر و بیشتری ارائه می‌نماید.

وی با بیان اینکه در خصوص مطالبات کارگران و بازنشستگان، مرتبا با نمایندگان مجلس در تماس هستیم، افزود: یکی از مهمترین خواسته‌های بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق است؛ در برنامه ششم توسعه قانونی وضع شد تا در طول مدت اجرای این برنامه، همسان‌سازی به اجرا درآید اما تاکنون به آن عمل نشده است.

بیات با اشاره به تشکیل کمیته همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در زمان مدیرعاملی مرحوم دکتر نوربخش، عنوان کرد: با تشکیل جلسات متعدد در این کمیته، به فرمول‌های مناسبی برای ایجاد همسان‌سازی رسیدیم و امیدواریم تصمیمات این کمیته، در دوره جدید اجرایی شود.

وی همچنین خواستار واگذاری مسکن‌ اجتماعی به بازنشستگان شد و افزود: تقاضا کرده‌ایم که واحدهای خالی مسکن اجتماعی و مسکن مهر را به‌صورت اجاره به شرط تملیک، در اختیار بازنشستگان قرار دهند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران، ضمن قدردانی از پرداخت وام به بازنشستگان کارگری از سوی سازمان تامین اجتماعی، خواستار ادامه پرداخت این وام خصوصا با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور شد.

بیات با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح کرامت رضوی از سال ۹۳ تاکنون، ۴۲۶ گروه از بازنشستگان را به مشهد مقدس اعزام کرده است، افزود: انتظار می‌رود که اجرای این طرح ادامه داشته باشد.

وی همچنین ارتقای خدمات درمانی مانند ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها و احداث کلینیک سالمندان را از اقدامات مناسب سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان برشمرد.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران افزود: با صراحت و صداقت اعلام می‌کنم که کانون عالی کارگران بازنشسته، از سرمایه، استقلال و مدیریت سازمان تامین اجتماعی که همان پاسداری از منابع و منافع بیمه‌شدگان است، حمایت می‌کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: ضرورت گفتمان‌سازی مفاهیم تامین‌اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر ضرورت طراحی نظام بهینه جذب نیروی انسانی در سازمان تامین اجتماعی گفت: ایجاد تناسب و تطابق میان نیروی انسانی و ساختار سازمان تامین اجتماعی، با در نظر گرفتن نیاز جامعه امروزی، یک اصل‌خدشه ناپذیر است و برنامه‌ریزی‌ها نیز باید بر اساس آن صورت پذیرد.

حسن صادقی خواستار تشکیل اتاق فکر در سازمان تامین اجتماعی شد و افزود: این اتاق فکر لازم است با مشارکت ذی نفعان، به منظور آسیب شناسی و بهبود فرایند ها تشکیل شود.

صادقی در ادامه، بر گفتمان‌سازی مفاهیم تامین اجتماعی در بین نهادهای حاکمیتی و جامعه مدنی تاکید کرد ‌و گفت: اگر این‌ مهم انجام شود، فکر و رویکردها در مسیر درست هدایت می شوند.

وی تشکیل و راه‌اندازی مراکز اسناد سازمان تامین اجتماعی را موضوعی مهم خواند و در ادامه پیشنهادات خود، اظهار داشت: تلاش در جهت افزایش قدرت خرید بازنشستگان همراه با توجه ویژه به معیشت کارکنان سازمان، بستر مناسب‌تری برای ارائه خدمت صادقانه به ذینفعان سازمان فراهم می‌کند.

صادقی بر حرکت در مسیر استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌های الکترونیک و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی با الکترونیکی کردن فرایندها و غیرحضوری نمودن تمامی خدمات، می تواند صرفه جویی زیادی در هزینه‌های اداری داشته باشد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان، خواستار افزایش نقش شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در تصمیم‌گیری‌های کلان این سازمان شد و گفت: در چارچوب حکمرانی خوب، ایجاد شفافیت به منظور بهبود نظارت بر عملکرد سازمان باید مدنظر قرار بگیرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه