زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » کار‌های ساده‌ای که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند
تاریخ انتشار : 2019/07/16 - 10:36
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 63993
 353 بازدید

کار‌های ساده‌ای که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند

شاید از خیلی‌ها شنیده باشید که حفظ یک رابطه عاطفی کار سختی است، اما این موضوع واقعیت ندارد. در حقیقت افرادی که چنین حرفی را می‌زنند، شیوه درست برقراری ارتباط با شریک زندگی شان را نمی‌دانند. رابطه عاطفی سخت نیست بلکه زوج‌ها هستند که آن را سخت می‌کنند.

کار‌های ساده‌ای که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند

حرف بزنید و به حرف‌های طرف مقابلتان گوش کنید

شاید این کار از نظر شما ساده به نظر برسد، اما اگر کمی به دور و برتان نگاهی بیاندازید خواهید دید که اکثر افراد سرشان در گوشی‎هایشان است یا این که در حال تماشای تلویزیون می‌باشند. در این شرایط، آیا فرصتی هم برای حرف زدن می‌ماند؟ در واقع این افراد به جای این که با شریک زندگی‎شان رابطه داشته باشند، با خودشان در ارتباطند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که زوجی خوشحال باشید، باید در طول روز با هم حرف بزنید و به درد و دل‌های یکدیگر گوش دهید. نه فقط از روی انجام وظیفه، بلکه با قلبتان این کار را انجام دهید.

در طول روز باهم در تماس باشید

ممکن است شما زمانی که در کنار شریک زندگی‌تان هستید، همه چیز خوب و عالی باشد، اما به محض این که از دور می‌شوید، دیگر هیچ خبری از او ندارید و دچار اضطراب می‌شوید. اگر چه شما هیچ مشکلی باهم ندارید، اما همین که دوری ارتباط شما را قطع می‌کند، به تدریج از صمیمیت رابطه‎تان نیز می‌کاهد.

لازم نیست که در طول روز مدام یا ساعت‌ها با هم حرف بزنید، اما همین که هر چند ساعت یک بار از هم خبر بگیرید، مثلا به او بگویید «در چه حالی؟» یا «داشتم به تو فکر می‌کردم» کافی است. همین ارتباط‌های یکی دو خطی هم به زنده نگه داشتن رابطه شما کمک می‌کند.

کاری مشترک با هم انجام دهید

متاسفانه هر چه از آغاز زندگی مشترک می‌گذرد، مسیر زوج‌ها نیز از هم جدا می‌شود. به عنوان مثال شما و همسرتان در اوایل ازدواج با هم به خرید می‌رفتید، اما پس از یک سال این کار را تنهایی انجام می‌دهید. در واقع تعداد کارهای مشترکی که شما در طول روز انجام می‌دهید به تدریج کم و کمتر می‌شود. بعضی اوقات حتی خودتان ترجیح می‌دهید که تنها مانده و از تنهایی‎تان بیشتر لذت ببرید. اما این را بدانید انجام فعالیت‌های مشترک باعث ایجاد صمیمیت بیشتر در رابطه می‌شود. این که شما احساس کنید تنها نیستید و فردی دیگر پابه‌پای شما در مسیر‌های مختلف زندگی همراه‌تان است، خود حس رضایت را به شما منتقل می‌کند.

قدردان باشید

یکی از نکات مهمی که باید در رابطه عاطفی به آن توجه کنید، قدردانی از شریک زندگی‎تان است. غذایی که آماده روی میز است، سقفی که بالای سرتان قرار دارد یا گل‌هایی که خانه‌تان را زیباتر کرده‌اند، شما باید قدردان تمام این‌ها باشید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که در عکس‎العمل کار‌هایی که همسرتان برای شما انجام می‌دهد، یک «مرسی» بگویید. حتی اگر همسر شما هر شب برایتان شام درست می‌کند و این تبدیل به یک عادت شده، باز هم هر شب به او بگویید: «مرسی، شام خوشمزه‌ای بود.» یا اگر همسرتان شما را با ماشین به هر کجا که دوست دارید می‌برد، این را وظیفه ندانید و از او تشکر کنید. با این کار طرف مقابل شما می‌فهمد که شما برای کارش ارزش زیادی قائل هستید و از همین رو برای شاد کردن شما تلاش بیشتری به خرج می‌دهد.

حرف‌های زیبا به هم بزنید

حتما نباید همسر شما کار فوق‌العاده‌ای انجام دهد تا شما حرفی خاص و زیبا به او بزنید. همین که او پیراهنی زیبا به تن کرده، بگویید: «این پیراهن خیلی به تو می‌آید.» یا اگر همسرتان به ورزش علاقه دارد و هر روز به باشگاه می‌رود، به او بگویید: «من از این که تو به سلامتی ات انقدر اهمیت می‌دهی، تحسینت می‌کنم.» همین جملات ساده و زیبا حس فوق‎العاده‌ای را به طرف مقابلتان منتقل می‌کند.

به فکر خوشحال کردن او باشید

گاهی ما آنقدر غرق خودمان می‌شویم که شریک زندگی‎مان را از یاد می‌بریم. این بار که صبح از خواب بیدار می‌شوید، به جای این که روی خودتان تمرکز کنید، به فکر راهی برای خوشحال کردن طرف مقابل باشید. دکتر فیل معروف می‌گوید: «من هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم، به این فکر می‌کنم که چگونه می‌توانم زندگی همسرم، رابین، را زیباتر کنم.»

زمانی که شریک زندگی‎مان می‌بیند که ما برای خوشحال کردن او تلاش می‌کنیم، او نیز به طور ناخودآگاه برای خوشحال کردن ما تلاش می‌کند. ما همیشه منتظریم که دیگران اولین قدم را بردارند و ما خوبی‌های آن‌ها را جبران کنیم، اما این بار شما وارد عمل شوید و نتیجه آن را در رابطه عاطفی‎تان ببینید.

یکدیگر را ببخشید

این را یادتان باشد: هیچکس کامل نیست، حتی خود شما؛ بنابراین اگر می‌بینید زوجی با هم شاد و خوشحال هستند بدین معنی نیست که هر دو بی عیب و نقصند. در واقع آن‌ها خوشحالند چون این واقعیت را قبول کرده‎اند که هیچ کمالی وجود ندارد و با این طرز فکر یکدیگر را به خاطر کمبودهایشان می‌بخشند.

رمانتیک باشید

همه در ابتدای رابطه رمانتیک هستد، اما هر چه طول عمر رابطه بیشتر می‌شود، از میزان رمانتیک بودن دو طرف کمتر می‌شود. رابطه مانند یک گیاه است. شما باید هر روز به آب دهید، در غیر این صورت رابطه شما خیلی زود پژمرده خواهد شد. رمانتیک بودن یکی از مهمترین بخش‌های رابطه عاطفی است. سعی کنید همیشه به گونه‌ای رفتار کنید که انگار اول آشنایی‎تان است. مثلا با هم به رستوران یا کافه بروید و درست مانند روز‌های اول آشنایی‌تان عمل کنید.

زوج‌هایی که رابطه خوبی با هم دارند، افرادی هستند که این مورد را از یاد نمی‌برند. اگر شما رابطه رمانتیکی با همسرتان نداشته باشید، آنوقت چه فرقی با دو هم‎خانه‌ای دارید؟

با هم به تختخواب بروید

اگر شما فردی هستید که شب‌ها دیر می‌خوابید، اما همسرتان زود، یا برعکس… احتمالا عمل به این مورد برای شما کمی سخت است. اما بدانید که این موضوع به ظاهر ساده، اهمیت زیادی در رابطه دارد؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید سعی کنید که به همراه همسرتان به رختخواب بروید. به عنوان مثال اگر او می‌خواهد بخوابد و شما خوابتان نمی‌آید، می‌توانید به اتاق روید و کتاب بخوانید. مهم این است که شما روزتان را با هم به پایان برسانید.

منبع: lifehack


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه