زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » برانکو: عرب، مقصر اصلی جدایی‌ام بود/ یک یورو به باشگاه نمی‌رسد/ با پرسپولیسی‌ها خداحافظی نکردم
تاریخ انتشار : 2019/07/15 - 10:06
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 63757
 439 بازدید

برانکو: عرب، مقصر اصلی جدایی‌ام بود/ یک یورو به باشگاه نمی‌رسد/ با پرسپولیسی‌ها خداحافظی نکردم

سرمربی سابق پرسپولیس با بیان اینکه اگر این باشگاه مطالباتش را پرداخت می‌کرد، به قراردادش پایبند می‌ماند، گفت که به خاطر فسخ یک طرفه قراردادش هیچ غرامتی نباید بپردازد.

برانکو: عرب، مقصر اصلی جدایی‌ام بود/ یک یورو به باشگاه نمی‌رسد/ با پرسپولیسی‌ها خداحافظی نکردم

برانکو ایوانکوویچ درباره شکایتش از باشگاه پرسپولیس به فیفا به صحبت پرداخت. او در این گفت‌وگو عنوان کرد که هفته آینده از باشگاه سابقش شکایت خواهد کرد و علاوه بر مطالباتش مبلغ قرارداد سال آینده خود را نیز می‌گیرد. سرمربی سابق پرسپولیس با “دروغگو” خواندن مدیران باشگاه پرسپولیس ادعا کرد که آنها او را “مخصوصاً و با نیت قبلی” از پرسپولیس فراری دادند. البته برانکو اشاره‌ای هم به دیدار پایانی لیگ در شهر جم داشت و گفت: “به خاطر انگیزه دادن به بازیکنانم از جیب شخصی خودم به هر یک ۱۰۰۰ یورو پاداش دادم. ”

در ادامه گفت‌وگو با برانکو ایوانکوویچ می‌خوانیم:

* ابتدا درباره مطالباتتان از باشگاه پرسپولیس صحبت کنید. این باشگاه مدعی شده که قصد دارد از شما به فیفا شکایت کند. آیا شما هم چنین قصدی دارید؟

بله من هم می‌خواهم از پرسپولیس شکایت کنم. در حال حاضر در حال تهیه مدارک لازم هستم تا هفته آینده آنها را به فیفا ارسال کنم چون موضوع من و پرسپولیس باید از طریق فیفا پیگیری شود. برای اینکه کار پرسپولیسی‌ها را راحت کنم قبل از اینکه آنها شکایت کنند، من شکایت می‌کنم. آنها به هیچ‌کدام از وظایفشان در قبال من و دستیارانم عمل نکردند، بنابراین مجبورم شکایت خودم را به فیفا ارسال کنم.

* طی چند روز قبل، وکیلتان در شهر استانبول با نمایندگان باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای برگزار کرد. باشگاه پرسپولیس مدعی است شما باید نزدیک به یک میلیون یورو به این باشگاه غرامت پرداخت کنید آن هم به خاطر اینکه قراردادتان را یک‌طرفه فسخ کردید. در جلسه وکیل شما و نمایندگان باشگاه پرسپولیس چه گذشت؟

بله همین طور است. جلسه‌ای میان نمایندگان باشگاه و وکیل من در استانبول برگزار شد. من وکیلم را به این جلسه فرستادم چون قصد داشتم توافق کنیم و از راه دوستانه مشکل را حل کنیم. ما فقط مطالباتمان را از باشگاه می‌خواهیم اما قبل از این جلسه می‌دانستم که به نتیجه نخواهد رسید چون طی یک سال اخیر بارها و بارها دروغ شنیده‌ام. مطمئن بودم پرسپولیسی‌ها حتی نمی‌خواهند یک یورو بدهند. در جلسه وکیل من و باشگاه آنها رسماً گفتند که هیچ پولی پرداخت نمی‌کنند. به همین خاطر تصمیم گرفته‌ام رسماً به فیفا شکایت کنم. می‌دانم که مدیران حال حاضر باشگاه پرسپولیس با این کارها می‌خواهند مرا مقابل هواداران قرار بدهند و بگویند برانکو کاری کرده که ما می‌خواهیم از او به فیفا شکایت کنیم اما آنها واقعاً دروغ می‌گویند و این دروغگویی‌ها اخلاق نامتعارف آنها را نشان می‌دهد چون به وظایفشان در قبال من عمل نکرده‌اند. واقعیت این است که آنها به مربیان و بازیکنان سالانه ۲۰ الی ۳۰ درصد از قراردادشان را پرداخت می‌کنند، نه اینکه بخواهند تمام قرارداد را بدهند. با علم به اینکه آنها بی کفایت هستند اما می‌خواهند با مطرح کردن شکایت از من بار مسئولیت را از روی دوششان بردارند. واقعاً نمی‌دانم در کجای دنیا یک مربی را بدون اینکه یک یورو دریافتی داشته باشد به مرخصی پایان سال می‌فرستند؟ پرسپولیسی‌ها بدون اینکه پولی به ما بدهند ما را به مرخصی پایان فصل فرستادند و حتی یک تشکر خشک و خالی هم انجام ندادند. همه رفتارهای آنها برایم عجیب است.

* در آخرین بازی که روی نیمکت پرسپولیس نشستید و در نهایت به قهرمانی جام حذفی رسیدید، مشکلات و حواشی زیادی ایجاد شد. از آن دیدار برایمان بگویید.

در حالی که ما استرس زیادی را در آن بازی تحمل می‌کردیم مدیران باشگاه در جایگاه VIP نشسته بودند و چای می‌خوردند. اصلاً حاضر نبودند به رختکن بیایند و بگویند جریان چیست و مشکل کجاست؟ ما به همراه بازیکنان سه ساعت معطل شدیم چون می‌خواستیم در زمین مسابقه به قهرمانی برسیم و جام را بالای سر ببریم و هواداران را خوشحال کنیم. نمی‌خواستیم کار به شکایت‌های اداری برسد.

* در مقطعی از فصل، بخشی از مطالباتتان را دریافت کردید. بعد از آنچه اتفاقی رخ داد که با مدیران حال حاضر دچار مشکل شدید؟

پس از آن چهار نامه به باشگاه پرسپولیس ارسال کردم و وقتی دیدم هیچ جوابی نمی‌گیرم بعد از عید نوروز تصمیم گرفتم از پرسپولیس جدا شوم اما به خاطر هواداران و بازیکنان که با جان و دل برای تیم ما بازی می‌کردند تصمیم گرفتم تا پایان فصل بمانم و نامردی نکنم. می‌خواستم بمانم و پس از قهرمانی تیم جدا شوم. بعد از بازی فینال جام حذفی چهارمین نامه را به باشگاه پرسپولیس فرستادم و در آن ۱۵ روز به باشگاه مهلت دادم که به وظیفه‌شان در قبال من و کادر فنی‌ام عمل کنند اما آنها در جواب نامه‌های دستیارانم هیچ پاسخی را ارسال نکردند که این بی ادبی و غیر حرفه‌ای بودن آنها را نشان می‌دهد. مدیران حال حاضر باشگاه الان هر روز صحبت از شکایت از من را مطرح می‌کنند چون می‌خواهند خودشان را تبرئه کنند. شما فکر می‌کنید من مقصر هستم؟ پرسپولیس حتی به یک بند از قرارداد من وفادار نبود و به آن عمل نکرد. حالا که این‌طور است از پرسپولیس شکایت می‌کنم و علاوه بر مطالباتم، پول فصل آینده‌ام را هم از طریق فیفا می‌گیرم. چون با پرسپولیس یک سال دیگر قرارداد داشتم و حقم است که پولم را بگیرم. می‌خواهم خطاب به مدیران باشگاه بگویم واقعاً باید شرم و حیا کنید که چنین رفتاری با من داشتید. ایرج عرب و مهدی محمدنبی با یکدیگر دعوا داشتند و می‌خواستند مرا به دعوای خودشان وارد کنند اما من اجازه ندادم که قربانی‌ام کنند. بهتر است عرب و نبی دعوای خود را بین خودشان حل و فصل کنند و توپ را به زمین من نیندازند.

* باشگاه پرسپولیس مدعی است که یک فصل دیگر با شما قرارداد داشت و باید برای فسخ یک طرفه قرارداد غرامت پرداخت کنید. شما هم در صحبت‌هایتان به آن اشاره کردید که با پرسپولیس قرارداد داشتید در حالی که صحبت از نامه چهارم می‌کنید. چند روز قبل از پایان مهلت ۱۵ روزه، باشگاه رسماً اعلام کرد که مطالبات شما را فراهم کرده است. چرا به ایران نیامدید که پولتان را دریافت کنید؟

اولاً باور نمی‌کردم که پرسپولیسی‌ها پول مرا فراهم کرده باشند. در طول یک سال قبل فقط از آنها دروغ شنیدم. می‌دانستم که اصلاً پولی ندارند چون اگر داشتند در مدتی که در کرواسی بودم پولم را به حسابم واریز می‌کردند. آنها دو شماره حساب از من داشتند که پولم را واریز کنند. علی رغم مساله تحریم که آن را بهانه می‌کنند اما در دفعات قبل بارها پول به حسابم واریز کرده بودند و خودم هم پول به حساب شخصی‌ام واریز کرده بودم. زمانی که گفتند می‌خواهیم پولت را بدهیم هیچ دلیل و مدرکی نشان ندادند که حرفشان را باور کنم. بعد هم آنها با خود چه فکری می‌کردند؟ من باید به ایران می‌آمدم و آن همه پول را درون چمدان می‌ریختم و با خود می‌بردم؟ چطور می‌توانستم این پول را از مرز رد کنم؟

* شما در صحبت‌هایتان گفتید قصد داشتید که پس از نوروز پرسپولیس را ترک کنید. با این شرایط باید ایرج عرب را مقصر جدایی شما بدانیم؟

البته منظور من این نبود که از نوروز قصد جدایی داشتم بلکه از همان زمان نامه‌های خودم را به باشگاه ارسال کردم تا مطالباتم را بگیرم. من یک مربی حرفه‌ای هستم و به همراه همکارانم از این راه کسب درآمد می‌کنیم و زندگی داریم. وقتی یک قرارداد چهار ساله را امضا کردیم که هر ساله مبلغ ناچیزی به آن اضافه می‌شد یعنی آدم متعهدی هستم. وقتی بازیکنان برای دریافت پول بازی می‌کنند ما هم همین طور هستیم. مگر خود آقای عرب به صورت رایگان در باشگاه پرسپولیس فعالیت دارد؟ اگر چندین ماه حقوق نگیرد چه حسی خواهد داشت؟ با وجود اینکه حقوق نگرفته بودیم اما کار کردیم چون می‌خواستیم تا آخر فصل صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. پس از پایان فصل هم دوباره صبر کردیم اما وقتی دیدم هیچ خبری نشد به پیشنهاداتم فکر کردم. من نباید بیکار بمانم چون من و دستیارانم از طریق فوتبال زندگی می‌کنیم. بهتر است بدانید من هنوز با الاهلی عربستان قراردادی امضا نکرده‌ام اما به خاطر اینکه حرف زده‌ام پای حرفم می‌مانم و در تمریناتشان شرکت می‌کنم. اینکه قراردادم را امضا نکرده‌ام ارتباطی به مشکلاتم با پرسپولیس ندارد. قراردادم را با پرسپولیس فسخ کرده‌ام و با هر باشگاهی که بخواهم می‌توانم قرارداد امضا کنم. با باشگاه الاهلی بر سر جزئیاتی هنوز به توافق نرسیده‌ایم و به همین خاطر قراردادی امضا نکرده‌ام. به زودی هم این قرارداد امضا می‌شود.

* شما صحبت از تعهدتان می‌کنید یعنی اگر ایرج عرب و باشگاه پرسپولیس در موعد مقرر مطالبات شما را پرداخت می‌کرد قراردادتان را یک‌طرفه فسخ نمی‌کردید؟

طبیعتاً می‌ماندم و به قراردادم پایبند بودم چون یک سال دیگر قرارداد داشتم وقتی در سخت‌ترین شرایط قراردادم را دو فصل دیگر با پرسپولیس تمدید کردم یعنی می‌خواستم بمانم و ترسی از ماندن نداشتم. اگر پولم را به موقع می‌دادند قطعاً در پرسپولیس می‌ماندم.

* برخی هواداران و پیشکسوتان معتقدند که مدیران حال حاضر باشگاه از قبل برنامه داشتند که با شما قطع همکاری کنند و به همین خاطر مطالباتتان را به موقع پرداخت نکردند. چقدر فکر می‌کنید این فرضیه درست باشد؟

با رفتاری که از پرسپولیسی‌ها دیدم این مساله واقعیت دارد. من و کادرم ارزان‌ترین کادر فنی ۱۰ سال اخیر برای پرسپولیس بودیم و جوایز و پاداش‌هایی که گرفتیم با استحقاق کامل آنها را به دست آوردیم. مطمئن هستم که می‌خواستند ما را فراری بدهند. همان طور که بشار رسن و ماریو بودیمیر را فراری دادند. شنیده‌ام که بوژیدار رادوشوویچ را هم می‌خواهند از پرسپولیس جدا کنند. مطمئنم مدیران حال حاضر باشگاه می‌خواستند ما را به روشی از پرسپولیس جدا کنند.

* پس از اینکه جدایی شما قطعی شد در مدت زمان کوتاهی باشگاه گابریل کالدرون را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. نظرتان درباره او چیست؟

بله پس از جدایی من سریعاً یک مربی آوردند چون تحت فشار بودند پس قاعدتاً پول هم داشته‌اند که به او بدهند.

* آیا در قرارداد شما بندی وجود داشت که بتوانید یک طرفه قراردادتان را فسخ کنید؟ چون باشگاه مدعی است که می‌تواند از شما یک میلیون یورو غرامت دریافت کند چون شما در زمان مقرر از بند پرداخت نشدن مطالباتتان برای فسخ قرارداد استفاده نکردید.

هیچ بندی به غیر از مسائل مالی در قراردادم نبود. یک چیز را باید بدانید. این حرف‌ها و رفتارها فرار رو به جلو است. آنها می‌خواهند خودشان را تبرئه کنند اما من خیلی صریح به آنها می‌گویم به خاطر این حرف‌ها و شکایت‌ها یک یورو به باشگاه پرسپولیس نمی‌رسد و هیچ غرامتی نباید پرداخت کنم. بهتر است بدانید باشگاه پرسپولیس فقط ۴۰ درصد قرارداد مرا پرداخت کرده است. نه سه ماه بلکه هفت ماه حقوق مرا نداده‌اند. اینکه در ایران کسی از مقررات فیفا خبر ندارد دیگر مشکل من نیست و مشکل خودشان است. طبق قوانین جدید فیفا نه تنها سه ماه بلکه اگر ظرف دو ماه حقوق یک مربی پرداخت نشود، بعد از ارسال یک یا دو نامه آن مربی می‌تواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند. ما هم همه این شرایط را انجام دادیم. من این مسائل را می‌گویم که به پرسپولیس کمک کنم تا بیش از این به دنبال تبصره‌ها و قوانین فیفا نگردند.

* قطعاً روزی مشکلات شما و باشگاه پرسپولیس چه از طریق فیفا و چه دوستانه حل خواهد شد اما در سال‌های آینده آیا این احتمال وجود دارد که دوباره به فوتبال ایران بازگردید؟

این را بدانید که بر خلاف گذشته فیفا طی چهار یا پنج ماه مشکل را حل می‌کند و همه چیز مشخص خواهد شد اما درباره سوالتان برای بازگشت به ایران نمی‌توانم بگویم که به فوتبال ایران بازمی‌گردم یا نه؟ این یک واقعیت است که در زمان حضورم در فوتبال ایران از هواداران فوتبال ایران بی نهایت محبت و عشق دیدم. ایرانی‌ها واقعاً مهمان نواز هستند. بر خلاف بی مهری‌هایی که باشگاه پرسپولیس با من داشت مردم ایران مهمان نواز و مهربانند. امیدوارم کالدرون هم از من درس بگیرد و باهوش‌تر از من باشد و به موقع پولش را از پرسپولیس بگیرد.

* پس از جدایی شما هواداران پرسپولیس بارها مقابل باشگاه تجمع کردند و به دنبال مقصر جدایی شما بودند. اگر بخواهید یک نفر را به دنبال مقصر جدایی خودتان معرفی کنید، او چه کسی است؟

قطعاً ایرج عرب مدیرعامل باشگاه مقصر جدایی من بود. چون آنها نمی‌خواستند مشکل را حل کنند.

* گویا پس از پایان لیگ در شهر جم شما به هر یک از بازیکنان از جیب خودتان مبلغ ۱,۰۰۰ یورو پاداش پرداخت کرده‌اید. چرا باشگاه این پاداش را نداد؟

این پاداش را دادم چون می‌خواستم بازیکنان انگیزه و روحیه لازم برای پیروزی برابر حریف داشته باشند. باشگاه هیچ کاری در این زمینه انجام نمی‌داد و من مجبور شدم از جیبم هزینه کنم. باشگاه حتی یک جشن قهرمانی کوچک هم برگزار نکرد. من به بازیکنان قول دادم و روز بعد از بازی به قولم وفا کردم. البته این را هم بدانید قبل از اینکه جدا شوم به اعضای کادر ایرانی‌ام هم یک حقوق پرداخت کردم.

* برخی از هواداران از اینکه شما پیش از ترک تهران از آنها خداحافظی نکردید ناراحت هستند. به راستی چرا قبل از ترک تهران صحبتی از جدایی مطرح نشد؟

من با پرسپولیسی‌ها خداحافظی نکردم چون انتظار داشتم که دوباره به ایران برگردم. منتظر بودم که باشگاه پولم را به حسابم واریز کند تا دوباره به ایران بازگردم که این اتفاق رخ نداد.

* علی فتح الله‌زاده طی مصاحبه‌ای ادعا کرده که چند سال قبل قصد داشت شما را به عنوان سرمربی استقلال انتخاب کند. این مذاکره را تایید می‌کنید؟

بله من با استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد در مقاطع مختلف مذاکره کردم و این کاملاً عادی است.

* آیا در سال‌های آینده نتایج پرسپولیس را به دقت دنبال می‌کنید؟

بله همیشه نتایج پرسپولیس را دنبال خواهم کرد.

* آیا این درست است که برادرتان به جای خودتان با باشگاه الاهلی عربستان قرارداد امضا کرده است؟

نه من و نه هیچ‌یک از افراد کادرم قراردادی امضا نکرده‌ایم.

* درباره مبلغ قرارداد الاهلی عنوان شده که مبلغ قرارداد این باشگاه از پرسپولیس خیلی بیشتر است.

بله مبلغ قرارداد آنها بیش از پرسپولیس است اما اگر پرسپولیس پولم را می‌داد در این تیم می‌ماندم و جدا نمی‌شدم چون قرارداد داشتم.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی , گفتگو
ارسال دیدگاه