زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » ارتش آمریکا: موشک‌های بالستیک کره شمالی می‌توانند هر نقطه از آمریکا را هدف بگیرند
تاریخ انتشار : 2019/07/13 - 14:07
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 63331
 163 بازدید

ارتش آمریکا: موشک‌های بالستیک کره شمالی می‌توانند هر نقطه از آمریکا را هدف بگیرند

ارتش آمریکا اذعان کرده، موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی می‌توانند در حال حاضر هر نقطه از قاره آمریکا را هدف قرار دهند.

ارتش آمریکا: موشک‌های بالستیک کره شمالی می‌توانند هر نقطه از آمریکا را هدف بگیرند

به نوشته مجله نیوزویک، نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره گزارش “خلاصه استراتژیک ۲۰۱۹” خود را درباره وضعیت تسلیحاتی کره شمالی منتشر کرد و بر نگرانی‌های مطرح شده ناشی از آزمایش‌های تسلیحاتی انجام شده از سوی این کشور در سال ۲۰۱۷ صحه گذاشت.

در این گزارش به وضعیت کنونی نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره و زرادخانه موشک‌های بالستیک کره شمالی اشاره شده و بر این مساله نیز تاکید شده که موشک این کشور به نام “هوآسونگ -۱۵” می‌تواند هر نقطه از قاره آمریکا را هدف قرار دهد.

این موشک تنها برای یک بار و برای نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۷ پرتاب شد. نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره اعلام کردند، این موشک بردی تا ۸۰۰۰ مایل دارد و آن را قادر می‌سازد تا هر بخش از قاره آمریکا را هدف قرار دهد.

به نوشته روزنامه چوسون ایلبو، یک منبع ناشناس نظامی گفت، نتیجه‌گیری نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره بر مبنای تحلیل جامع داده‌های اطلاعاتی ماهواره‌ای، هوایی و شناسایی راداری پرتاب‌های موشکی است.

این موشک برای حمل یک کلاهک اتمی طراحی شده اما هنوز تأیید نشده که کره شمالی می‌تواند به صورت موفقیت آمیزی مقادیر قابل توجهی از مواد اتمی را بر روی این موشک نصب کند یا خیر.

هوآسونگ -۱۵ یکی از سه موشک قاره‌پیما در زرادخانه کره شمالی است. هوآسونگ – ۱۳ برد ۳۴۱۸ مایل و هوآسونگ -۱۴ برد ۶۲۵۰ مایلی دارد که می‌تواند به آمریکا برسد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه