زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» تله تایپ » افتتاح دو ایستگاه مترو تا آخر مردادماه
تاریخ انتشار : 2019/07/09 - 14:47
 کد خبر: 62627
 539 بازدید

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران در گفت و گو با «تدبیر تازه» خبر داد:

افتتاح دو ایستگاه مترو تا آخر مردادماه

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران از زمان بازگشایی ایستگاه‌های مترو بسیج و میدان محمدیه خبر داد. علی امام در پاسخ به سئوالات خبرنگار «تدبیر تازه» پیرامون مشکلات پیش روی مترو پایتخت، آمار جابجایی مسافران و همچنین مشکل کمبود واگن صحبت کرد. آنچه در پی می‌آید ماحصل گفت و گو با ایشان است.

افتتاح دو ایستگاه مترو تا آخر مردادماه

در رابطه با زمان بازگشایی ایستگاه‌های مترو بسیج و میدان محمدیه توضیحاتی ارائه بفرمایید.

در تلاش هستیم تا آخر تیر ماه این خطوط رو به پایان برسانیم و انشاالله در مرداد ماه افتتاح کنیم و همچنین قسمت شرقی خط 7 را نیز به صورت همزمان به بهره برداری برسانیم. حد فاصل ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج با دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه. از ویژگی ایستگاه محمدیه تقاطعی بودن آن است و قطعا این گونه ایستگاه‌ها برای مردم مفیدتر است و ارزش بیشتری دارد.

چه مشکلاتی بر سر راه افتتاح این ایستگاه‌ها وجود دارد؟

بحث تأمین مالی مورد نیاز برای تکمیل این خطوط است که امیدواریم به زودی حل شود.

پیش بینی شما از میزان جابجایی مسافران در این خط چه تعداد است؟

حد فاصل مهدیه تا میدان صنعت استقبال خوبی شده است. آمار جدیدی ندارم ولی وقتی بخشی اضافه می‌شود معمولاً ابتدای کار 20 تا 30 هزار نفر در روز اضافه می‌شود و به تدریج پس از اضافه شدن ایستگاه‌های گذری و بین راهی تعداد افزایش پیدا می‌کند.

به جز این ایستگاه شرکت قطار شهری تهران و حومه تا پایان سال بازگشایی چه ایستگاه‌های دیگری را مد نظر دارد؟

در حد فاصل میدان صنعت تا ایستگاه بسیج 8 ایستگاه دیگر هم اضافه می شود. در تلاش هستیم تا خط 6 ایستگاه میدان امام حسین و حد فاصل میدان ولی عصر تا ایستگاه سولقان به بهره برداری برسد.

خط 3 مترو تهران که سال گذشته به بهره برداری رسید متاسفانه از نبود پایانه رنج می‌برد. در حال حاضر شروع عملیات پایانه خط 3 در مجاورت بزرگراه آزادگان را در دست انجام داریم. و امیدواریم تا پایان مرداد ماه شاهد شروع این عملیات باشیم. در خط 4 هم امیدواریم فاز یک پایانه اکباتان منتهی الیه غربی خط را 4 تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.
همچنین در خط 3 چند ایستگاه باقی مانده و افتتاح نشده از جمله ایستگاه اقدسیه که امیدواریم تا پایان آذر ماه امسال بتوانیم به بهره برداری برسانیم. بدین ترتیب در تلاشیم تا تمامی ایستگاه‌های خط 3 وارد منطقه بهره برداری شده باشند.

از نظر تعداد واگن چه مشکلاتی داریم؟

کمبود واگن همیشه مشکل بوده است. آنچه که امسال اتفاق می افتد وجود واگن‌هایی است که سال گذشته وارد کشور شد و در شرکت واگن سازی تهران در حال مونتاژ است. ولی امسال متاسفانه هیچ قطار جدیدی وارد منطقه بهره برداری نخواهد شد. پیگیری‌های ما برای به ثمر رسیدن موافقت نامه‌ها و قراردادهایی که از سال گذشته وجود دارد از نظر تأمین منابع مالی ادامه دارد. در بازدیدی که حدود 1 ماه گذشته معاون اول محترم رییس جمهور از شرکت مترو تهران داشتند قول‌هایی دادند که پیگیر هستیم تا به نتیجه برسد.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ , گفتگو
ارسال دیدگاه