زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۴
» بانک و بیمه » اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای در شعب تأمین اجتماعی آغاز شد
تاریخ انتشار : 2019/06/26 - 15:34
 کد خبر: 60515
 368 بازدید

اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای در شعب تأمین اجتماعی آغاز شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان استان همدان با اشاره به تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با تسهیل قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب توسط هیأت وزیران گفت: اجرای این قانون در استان همدان آغاز شده است.

اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای در شعب تأمین اجتماعی آغاز شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اسمعیل نبوی اظهار کرد: بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در سال 98 با اصلاح آئین نامه مربوطه صادر و برای اجرا به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.
وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون، هیأت محترم وزیران در اجرای ماده (13) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات ، موضوع بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان را مصوب کرد و بلافاصله پس از اعلام به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و ابلاغ شد.
نبوی گفت: بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاههای مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که “جرایم” متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ 29‏/12‏/1396 باشد، چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازشده ، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آئین نامه برخوردار خواهند شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

نبوی گفت: این قانون از 13 خرداد ماه 98 به مدت ٣ ماه در شعب تأمین اجتماعی استان همدان اجرا می‌شود و کارفرمایان می‌توانند برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود به شعب مربوطه مراجعه کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان افزود:کارفرمایان کارگاههای مشمول با اخذ تأییدیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در صورتی که “جرایم” متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ 29‏/12‏/1396 باشد، از بخشودگی جرایم بهره مند خواهند شد


برچسب ها : ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه