زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۴
» بانک و بیمه » تعامل بانک با نمایندگان مجلس عاملی اثرگذار در مسیر رونق تولید است
تاریخ انتشار : 2019/06/18 - 9:55
 کد خبر: 59079
 146 بازدید

مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

تعامل بانک با نمایندگان مجلس عاملی اثرگذار در مسیر رونق تولید است

روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در نشستی که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران بانک کشاورزی برگزار شد، تعامل بانک با نمایندگان مجلس را عاملی اثرگذار در مسیر رونق تولید اعلام و جلسات حضور خود در ساختمان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اقتصادی و نیز ملاقات با نمایندگان در محل ساختمان بانک به منظور پیگیری امور مردم و بهبود بخش کشاورزی را از جمله اقدامات خود در این زمینه عنوان کرد.

تعامل بانک با نمایندگان مجلس عاملی اثرگذار در مسیر رونق تولید است

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، خدارحمی در این نشست ضمن بیان مطالب فوق ، به پیشینه درخشان 86 ساله بانک کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه اصلی بانک کشاورزی، تجهیز منابع برای حمایت از بخش کشاورزی است و در سه سال اخیر با رشد چشمگیرمنابع ، افزایش 400 هزار میلیارد ریالی مانده سپرده ها و افزایش نسبت سپرده هاي ارزان قيمت بانک ، جزو بانک های موفق و پیشرو بوده ایم.

وی افزود: سهم بانک کشاورزی از کل مانده سپرده های سیستم بانکی از 7.2 درصد در سال 1395 به 8.5 درصد در سال 1398 رسیده است که بیانگر افزایش سرانه و توان جذب سپرده ها توسط ما در بین سیستم بانکی است.

خدارحمی همچنین با اعلام رشد 23.5 درصدی تسهیلات پرداختی در سال 1397 نسبت به سال 1396 ، میزان تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال گذشته را 480 هزارمیلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: سهم تسهیلات سرمایه ای پرداختی بانک نسبت به تسهیلات جاری در سال 1397 به میزان قابل توجهی افزایش یافت که این امر، توان حمایتی بانک از تولید داخلی و ایجاد طرح های جدید در بخش کشاورزی را بالا برد.

وی دلايل عمده افزايش تسهيلات سرمايه اي در سال گذشته را پرداخت تسهيلات توسعه اشتغال پايدار روستايي و محدود کردن پرداخت هاي خارج از بخش شعب شهري اعلام کرد .

خدارحمی در ادامه سخنان خود، مانده کل تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال 1397 را 887 هزار میلیارد ریال و رشد آن را نسبت به سال 1396 معادل 23 درصد دانست و گفت: از دیگر موفقیت های بانک کشاورزی در حوزه اعتباری می توان به تامین مالی 100 درصد ماشین آلات و ادوات مورد نیاز بخش کشاورزی بدون محدودیت و رشد 53 درصدی تسهیلات پرداختی در این زیر بخش در سال 1397 اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت فعال بانک کشاورزی در اجراي طرح توسعه اشتغال پايدار روستايي و عشايري از دیگر افتخارات و دستاوردهای بانک است و تا کنون 40.6 هزار ميليارد ريال تسهيلات با نرخ ترجيحي 6 درصد به تعداد 37406 طرح و کسب و کار کوچک پرداخت کرده و فرصت اشتغال را برای 80132 نفرفراهم ساخته است .

خدارحمی ضمن اظهار خرسندی از این که بانک کشاورزی نقش به سزایی در ایجاد اميد و تحرک اقتصادي در جامعه روستايي و عشايري داشته است گفت: جذب مابقي اعتبار اين طرح ادامه دارد و انتظار مي رود كل فرصت هاي شغلي از محل اجراي اين طرح در بانک کشاورزي به حدود 120 هزار شغل برسد.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد بانک در حوزه بانکداری بین الملل پرداخت و اظهار داشت: با وجود تحریم ها و شرایط خاص بین المللی، سهم بانک کشاورزی از تجارت خارجی از 7.3 درصد در سال 1396 به 9 درصد در سال 1397 افزایش یافت.

خدارحمی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بانک در اجرای بند خ تبصره 33 قانون بودجه مبنی بر امهال بدهي بالغ بر 217 هزار کشاورز خسارت ديده به مدت 3 سال (تا پايان ارديبهشت 98)، ابلاغ بسته حمايتي خاص براي ساير کشاورزان غير مشمول و برنامه ریزی برای کاهش 20 هزار میلیارد ریال مطالبات غیر جاری بانک با اجراي بند «ل» تبصره (16) قانون بودجه سال 98 اشاره کرد و افزود: برای حمایت از سیل زدگان علاوه بر پرداخت 4700 میلیارد ریال غرامت و تخصیص 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ، امهال سه ساله بدهی کشاورزان خسارت دیده در دستور کار قرار گرفت ونیز میلیون ها ریال کمک نقدی و غیر نقدی از جانب کارکنان بانک کشاورزی به هموطنان آسیب دیده اهدا شد.

این گزارش می افزاید، مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد با راهنمایی و تعامل بیشتر بانک و نمایندگان دولت در سال جاری، بتوانیم خدمات بهتری به بخش کشاورزی ارائه کنیم و به ویژه با حمایت از راه اندازی تاسیسات مدرن گلخانه ای در کشور، بتوانیم برای مدیریت منابع، بهبود کیفیت محصولات و بازار رسانی بهتر آن ها گام برداریم.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه