زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۶
» خبر داغ » کونامی کنسول مینی اختصاصی خود را معرفی کرد
تاریخ انتشار : 2019/06/15 - 14:15
 کد خبر: 58505
 355 بازدید

کونامی کنسول مینی اختصاصی خود را معرفی کرد

این روزها می‌توان تعداد بسیار زیادی از کنسول‌های قدیمی را دید که به صورت مجدد توسط شرکت‌های تولیدکننده و یا سازندگان بازی راهی بازار می‌شوند. در ادامه این روند کمپانی مشهور کونامی نیز قصد دارد بازی‌های جذاب و قدیمی خود را با کنسول TurboGrafx-16 Mini دوباره پیش روی مشتاقان آنها قرار دهد.

کونامی کنسول مینی اختصاصی خود را معرفی کرد

کونامی یکی از قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین شرکت‌های ژاپنی تولید بازی‌های ویدئویی از سال‌های بسیار دور است. این شرکت مجموعه‌ای گرانبها را از سال‌های گذشته برای علاقمندان به دنیای بازی تولید نموده و ایده باز تولید و عرضه مجدد آنها در کنار هم حالا منجر به تولید کنسول جدید شده است.

برخلاف بسیاری از کنسول‌های رترو که تا پیش از این تنها در یک منطقه و یا کشور خاص عرضه می‌شدند کونامی قصد دارد کنسول جدید را با اسامی مختلف در کشورهای مختلف عرضه کند.

در همین راستا در ژاپن این کنسول با نام PC Engine Mini و در اروپا نیز با نام PC Engine Core Grafx عرضه خواهد شد. تا به امروز عرضه شش بازی به صورت از پیش نصب شده روی این کنسول مورد تأیید قرار گرفته و کونامی برای القای هر چه بیشتر حس نوستالژیک، بسیاری از خصوصیات گیمینگ قدیمی را نیز به آن اضافه کرده است.

از میان این ویژگی‌ها می‌توانیم به شبیه‌سازی خطوط اسکن بازی در تلویزیون‌های قدیمی CRT و همچنین به حالت اورجینال نسبت تصویر 4:3 بازی نیز اشاره کنیم. یکی از مشکلات بسیار قدیمی در دنیای بازی‌های نسل قدیم که ذخیره بازی است نیز در این کنسول می‌تواند با حالت «ذخیره سریع» حذف گردد.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب این کنسول این است که می‌شود به صورت چند نفره (تا حداکثر 5 نفر همزمان) با آن بازی کرد. البته برای این کار باید از آداپتور‌های مخصوص استفاده شود و در حالت عادی نیز با اتصال دو دسته بازی، می‌تواند حالت قدیمی دو نفره را برای بازی به همراه داشت.

اما در مورد بازی‌هایی که علاقمندان با خرید کنسول می‌توانند از آنها استفاده کرده و لذت ببرند نیز می‌توانیم به Ninja Spirit،R-Type ،New Adventure Island ، Dungeon Explorer، Alien Crush، و Ys Book I & II اشاره کنیم که تا به امروز از سوی کونامی تأیید شده‌اند.

کونامی هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این بازی‌ها ارائه نداده و قرار است به زودی در کنفرانسی آنها را اعلام کند.

مسلماً تجربه بسیاری از شما دوستان با این بازی‌ها و یا دیگر بازی‌های ساخت شرکت کونامی متفاوت بوده‌ است و شاید دوست داشته باشید دوباره آنها را در دنیای قدیمی و نوستالژیک تجربه کنید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه