زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » درهای نمایشگاه کتاب به روی مردم باز شد
تاریخ انتشار : 2019/04/24 - 12:33
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 48936
 249 بازدید

درهای نمایشگاه کتاب به روی مردم باز شد

درهای سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به روی بازدیدکنندگان باز شد.

درهای نمایشگاه کتاب به روی مردم باز شد

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن دانستن است» از امروز (چهارشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه) تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در محل مصلای تهران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای مخاطبان کتاب است. البته نمایشگاه در روز ابتدایی کار خود هنوز کامل آماده نیست.

بنا بر اعلام، امسال نمایشگاه کتاب ۱۱۰هزار مترمربع فضا در اختیار دارد؛ البته مسئولان برگزاری نمایشگاه می‌گویند ۴۰۰ مترمربع از فضای شبستان را به دلیل عملیات عمرانی نتوانسته‌اند در اختیار داشته باشد، بنابراین متراژ غرفه‌ها کاهش یافته است.

امسال ۲۳۹۸ ناشر داخلی در نمایشگاه کتاب شرکت کرده‌اند که ۳۰۰ هزار عنوان کتاب را در معرض نمایش و عرضه قرار می‌دهند. همچنین ۸۰۰ ناشر خارجی حدود ۱۴۰ هزار عنوان کتاب را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

ناشران عمومی در شبستان اصلی مصلا، ناشران آموزشی در رواق غربی، ناشران کودک در تراز پنج رواق شرقی، ناشران خارجی در تراز ۱۲ رواق شرقی و در فضای مسقف جانمایی شده‌اند. ناشران دانشگاهی تنها ناشرانی هستند که در زیر چادر قرار دارند. همچنین غرفه کشورهای خارجی، مهمان‌ ویژه، نهادها و سازمان‌ها و سرای اهل قلم در نیم‌طبقه دوم شبستان قرار دارد.

چین امسال مهمان‌ ویژه نمایشگاه کتاب تهران است که با هیئتی ۲۰۰ نفره شامل ۹۴ ناشر و مدیر رایت و ۲۰ نویسنده و تصویرگر در نمایشگاه حضور دارد. حدود ۶۰۰ مترمربع فضا در اختیار مهمان‌ ویژه قرار گرفته که با چهارهزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارد.

با توجه به محدودیت پارکینگ، مسئولان نمایشگاه کتاب از بازدیدکنندگان و ناشران خواسته‌اند تا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و به منظور رفاه حال شهروندان و استفاده کمتر از خودروهای شخصی، تمهیدات ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌اند که به این شرح اعلام شده است: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان تاکسیرانی، تاکسی‌ها و ون‌هایی انتقال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران به سوی پنج میدان اصلی شهر تهران (رسالت، صنعت، انقلاب، صادقیه و آزادی) را انجام خواهند داد.

کرایه ون‌ها از نمایشگاه کتاب تهران به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت سه‌هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی چهارهزار تومان خواهد بود.

کرایه تاکسی‌ها نیز به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت چهارهزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی پنج‌هزار تومان خواهد بود.

همچنین با هماهنگی انجام‌شده با سازمان واحد اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی از درون نمایشگاه کتاب تهران به سمت میدان صنعت، میدان آزادی و فلکه سوم تهرانپارس کار جابه‌جایی بازدیدکنندگان را انجام خواهند داد. خدمات اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها از ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت.

همچنین مترو تهران از دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلای امام خمینی(ره) در خط یک و سه به انتقال بازدیدکنندگان خواهد پرداخت و بر اساس تمهیدات در نظر گرفته‌شده فاصله حرکت بین دو قطار در ساعات ازدحام به چهار دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران برپاست.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه