زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اقتصادی » کاهش تقاضا قیمت سکه را پایین کشید/ ربع سکه ۱.۶۴۹.۰۰۰ تومان قیمت خورد
تاریخ انتشار : 2019/04/16 - 14:05
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 48133
 224 بازدید

کاهش تقاضا قیمت سکه را پایین کشید/ ربع سکه ۱.۶۴۹.۰۰۰ تومان قیمت خورد

قیمت سکه و طلا از روز گذشته روند کاهشی یافته و این مساله سبب شده تا سکه دوباره به نرخ ۴میلیون و ۷۰۰ تومان بازگردد.

کاهش تقاضا قیمت سکه را پایین کشید/ ربع سکه ۱.۶۴۹.۰۰۰ تومان قیمت خورد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش نرخ جهانی طلا و همچنین کاهش معاملات و تقاضا در بازار در مقابل افزایش عرضه، سبب شده تا نرخ سکه و طلا دوباره کاهشی شود.

آیت (ابراهیم) محمدولی با بیان این مطلب افزود: در بازارهای جهانی نیز هر اونس طلا به ۱۸۷۷ دلار کاهش یافته و هر اونس نقره به نرخ ۱۴دلار و ۹۵ سنت،‌پلاتین ۸۹۵دلار و پالادیوم ۱۳۷۶دلار معامله می شود.

وی درباره نرخ سکه در بازار داخلی توضیح داد: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۴میلیون و ۶۵۰هزار تومان،‌نیم سکه ۲میلیون و ۵۹۸هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۴۹هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۹۲۹هزار تومان داد و ستد می شود.

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: هر مثقال طلای ۱۷عیار به عنوان مبنای معاملات روز گذشته تا یک میلیون و ۸۵۳هزار تومان افزایش یافت که خوشبختانه امروز تا یک میلیون و ۸۷۷ هزار تومان پایین آمده است.

وی ادامه داد: هر مثقال طلای ۱۸عیار نیز در بازار امروز ۲میلیون و ۲۰هزار تومان قیمت دارد.

محمدولی اظهار کرد: هر گرم طلای ۱۸عیار نیز امروز ۴۲۸هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی درباره علت اینکه هر مثقال طلای ۱۷عیار را به عنوان مبانی قیمت گذاری در نظر می گیرند، توضیح داد: این عادتی است که از سالیان گذشته باقی مانده اما باید در نظر گرفت که مبنای ساخت و فروش طلای استاندارد در اصل طلای ۱۸عیار یا ۷۵۰ است.

ساخت و فروش طلای عیار بالا در مناطق گرمسیری کشور

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت و فروش مصنوعات طلا با عیار ۱۷ یا ۲۴در کشور متدوال است یا خیر، گفت: خیر مبنای ساخت و فروش طلای استاندارد، عیار ۱۸ است البته در برخی شهرها و استان های به اصطلاح گرمسیری مانند یزد، بندرعباس، اهواز و … از طلاهایی به اصطلاح عیار بالا در ساخت مصنوعات استفاده می شود.

وی بیان کرد: در این مناطق از طلاهایی با عیار ساخت ۸۷۵ و ۹۰۰ استفاده می شود و سخت و فروش آنها آزاد است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اما در مجموع کشور از طلای ۱۸عیار یا ۷۵۰ برای ساخت مصنوعات و فروش آنها استفاده می شود و سایر عیارهای طلا متدوال نیست.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , بازار , خبر داغ
ارسال دیدگاه