زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » هشدار پلیس: کلاهبرداری تحت عنوان نام نویسی کارت سوخت
تاریخ انتشار : 2019/04/16 - 13:52
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 48114
 191 بازدید

هشدار پلیس: کلاهبرداری تحت عنوان نام نویسی کارت سوخت

رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری اعضای باند هفت نفره مجازی تحت عنوان رمالی با 10 میلیارد ریال کلاهبرداری در این استان خبر داد.

هشدار پلیس: کلاهبرداری تحت عنوان نام نویسی کارت سوخت

سرهنگ محمد اقبالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی شکایات متعدد مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب کاربران موضوع به صورت ویژه دردستورکار پلیس فتا استان البرز قرارگرفت.

وی اضافه کرد: با تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که افرادی با ایجاد یک وب سایت فالگیری ، رمالی و سرکتاب بامبلغ بسیار ناچیز کاربران را به درگاه بانکی جعلی ترغیب و سپس اقدام به برداشت از حساب های بانکی می کنند.

اقبالی خاطرنشان کرد که فعالیت هکرها به شکلی بود که با تبلیغات گسترده در کانال ها و گروه های تلگرام و اینستاگرام طعمه های خود را انتخاب کرده و از طریق درگاه جعلی اطلاعات بانکی را به سرقت و برداشت غیرمجاز انجام می دادند.

رئیس پلیس فتا البرز افزود: تاکنون هفت نفر دراین زمینه دستگیر که به 10 میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کردند .
وی یادآورشد : تاکنون بیش از 100 شاکی در سراسر کشور شناسایی شده اند و چنانچه افراد دیگری به این شیوه مورد کلاهبرداری قرارگرفته اند، می توانند به پلیس فتا استان البرز مراجعه کنند.

*** کلاهبرداری مجازی تحت عنوان نام نویسی کارت سوخت

رئیس پلیس فتا البرز دربخش دیگری ازسخنان خود به مردم هشدارداد که از مجاری رسمی برای کارت سوخت نام نویسی کنند.

اقبالی بیان داشت که کلاهبرداران مجازی به ارسال پنل های پیامکی با موضوع نام نویسی برای کارت سوخت تا 30 فروردین ماه جاری قصد فریب مردم را دارند که کاربران باید دقت لازم داشته باشندکه فریب این شیادان را نخورند.

رئیس پلیس فتا البرز اضافه کرد: کاربران قبل از ورود به هر وب سایتی از اصل بودن صفحه اصلی اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام کنند.

وی تاکید کرد که هموطنان در صورت مشاهده چنین پیامک هایی، برای اطمینان از صحت و سقم محتوای پیامک ‌های ارسالی موضوع را از طریق منابع معتبر و رسانه ملی پیگیری کنند.

*** ارسال کمک های مردمی برای سیل زدگان ازمراجع رسمی

اقبالی دربخش دیگری ازسخنان خود تاکید کرد که مردم برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران ، کمک های خود را فقط در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهند.

وی افزود: طی چند روز اخیر عوامل گرداننده چهار پیج که اقدام به تبلیغ برای کمک به سیل زدگان در فضای مجازی می کردند شناسایی و به مراجع ذیربط معرفی شدند.

اقبالی با اشاره به اینکه مردم ایران با حس نوع دوستی همواره پیش قدم بوده اند، بیان داشت: افرادی که قصد کمک به آسیب دیدگان را دارند ضرورت دارد قبل از هر گونه اقدام، تحقیقات لازم در خصوص کمک رسانی به نیازمندان را انجام دهند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی متاسفانه افرادی سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسات خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

اقبالی خاطرنشان کرد: متاسفانه این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل زدگان حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.وی یادآورشد: هموطنان می توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش های پیشگیری از سایر جرائم مطلع شوند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , حوادث , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه