زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۲۹
» بین الملل » جدال مسکو و واشنگتن بر سر ونزوئلا
تاریخ انتشار : 2019/03/28 - 12:10
 کد خبر: 45727
 111 بازدید

جدال مسکو و واشنگتن بر سر ونزوئلا

"دونالد ترامپ" نسبت به حضور روسیه در ونزوئلا هشدار داد و خواستار خروج پرسنل نظامی روسیه از از این کشور آمریکای لاتین شد.

جدال مسکو و واشنگتن بر سر ونزوئلا

به گزارش عصرایران به نقل از نیویورک تایمز، ترامپ دیروز – چهارشنبه- در دیدار با همسر “خوان گوآیدو” رهبر مخالفان حکومت ونزوئلا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که به دولت روسیه نسبت به حضور در ونزوئلا هشدار داده و خواستار خروج این کشور از ونزوئلا شده است.

ترامپ در عین حال به مسکو هشدار داد که کشورش برای تحقق خروج نیروهای نظامی روسیه از ونزوئلا، همه گزینه‌های ممکن را در نظر خواهد داشت.

ترامپ در حالی روسیه را به خروج از ونزوئلا تهدید می‌کند، که دولت او پیشتر بارها نسبت به احتمال اقدام نظامی علیه دولت ونزوئلا، هشدار داده است.

آمریکا و روسیه از دو بلوک سیاسی رقیب در ونزوئلا حمایت می‌کنند. روسیه از دولت “نیکولاس مادورو” رییس جمهوری ونزوئلا پشتیبانی می‌کند و آمریکا از “خوان گوآیدو” رهبر اپوزیسیون ونزوئلا حمایت می‌کند و خواستار استعفای “نیکولاس مادورو” رییس جمهوری ونزوئلا از قدرت است.

هشدار ترامپ در پی آن داده شد که در شنبه هفته جاری دو هواپیمای باری روسی حامل 100 نفر پرسنل نظامی روسیه و 35 تن لوازم پزشکی در حومه شهر کاراکاس ونزوئلا ، فرود آمدند. پیشتر دولت مادورو از روسیه، چین و ایران خواسته تا در برابر حملات گسترده سایبری آمریکا به این کشور کمک کنند.

آمریکا مدعی است 100 پرسنل نظامی روسیه، شامل نیروهای ویژه نظامی و ماموران امنیت سایبری روسیه هستند.

دولت ونزوئلا حملات سایبری آمریکا را مسئول قطع برق سراسری در این کشور می‌داند.

“ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به درخواست دونالد ترامپ برای خروج نیروهای نظامی روسیه از ونزوئلا گفت: ” آمریکا پیش از آنکه به کشوری توصیه کند باید به تعهدات خود به جامعه جهانی عمل کند و از سوریه خارج شود.”


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه