زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر اصلی » مذاکرات کارشناسی ایران و اروپا بر سر اینستکس
تاریخ انتشار : 2019/03/12 - 17:29
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 44304
 219 بازدید

مذاکرات کارشناسی ایران و اروپا بر سر اینستکس

مذاکرات هیأت کارشناسی ایران با نمایندگان سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس و نیز اتحادیه اروپایی درباره عملیاتی کردن هرچه سریع‌تر اس‌پی‌وی که از صبح امروز آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

مذاکرات کارشناسی ایران و اروپا بر سر اینستکس

در این نشست آخرین وضعیت اینستکس و نهاد متناظر آن در ایران، نحوه تعامل و همکاری این دو نهاد، نحوه استفاده فعالان اقتصادی و تجاری از این مکانیزم، مروری بر گام‌های بعدی با هدف گسترش حوزه فعالیت اینستکس به سایر حوزه‌های تجاری و دیگر موضوعات مرتبط به این فرآیند با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط از کشورمان با نمایندگان بخش‌های سیاسی و اقتصادی طرف اروپایی و نیز مدیر اینستکس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.‏

در هیأت ایرانی غیر از بخش‌های مختلف وزارت امور خارجه، نمایندگان تعداد زیادی از دستگاه‌های دولتی مرتبط حضور دارند؛ از جمله بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ایران ایر.

همچنین نشست‌های فرعی تخصصی میان برخی دستگاه‌ها (به ویژه در حوزه بانکی) با نمایندگانی از هیأت‌های طرف مقابل برگزار شده یا در حال برگزاری است.

در این جلسات، انتظارات طرف ایرانی مشخصاً از اینستکس در حوزه‌های تخصصی به تفصیل برای طرف مقابل تشریح شده و طرفین بر روی راه کارهای ممکن برای رفع مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا در این حوزه به بحث‌های فنی و کارشناسی می‌پردازند.

این دور از نشست‌ها بر موضوع مشخص نحوه عملیاتی کردن اس پی وی اروپایی موسوم به اینستکس و چگونگی همکاری آن با نهاد متناظر ایرانی که در شرف تأسیس می‌باشد متمرکز است و طبعاً بررسی میزان پیشرفت کار و گام‌های بعدی در حوزه سایر تعهداتی که گروه چهار بعلاوه یک برای جبران اثرات تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان داده‌اند و آخرین بار هفته گذشته در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین بدان پرداخته شد، به نحو مقتضی مورد پیگیری قرار داشته و خواهد داشت.

رئیس تازه منصوب شده اینستکس با استقبال رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک سه کشور اروپایی وارد تهران شد.

سفارتخانه‌های انگلیس و فرانسه سفر هیأت اروپایی به تهران و دیدار با مقامات کشورمان را “قدمی مهم جهت گفت‌وگو با همتایان ایرانی در خصوص نحوه اجرای ساز و کار تجاری ایران و اتحادیه اروپا دانستند. ”
هم‌چنین پر فیشر، مدیر سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس) روز دوشنبه با برخی از فعالان بخش خصوصی در سفارت آلمان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

نشست کارشناسی میان هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی و نیز اتحادیه اروپا در ادامه نشست‌های قبلی کارشناسی در بروکسل و وین برگزار می‌شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه