زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » كميته مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت مترو راه اندازي شد
تاریخ انتشار : 2019/03/09 - 13:10
 کد خبر: 43869
 455 بازدید

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) خبر داد؛

كميته مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت مترو راه اندازي شد

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) با اشاره به راه اندازي كميته مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت مترو،گفت: ايجاد هماهنگي در برنامه ريزي و نظارت بر اجراي طرح هاي ايمن سازي در سازه ها، تأسيسات و تجهيزات بخشي از مهمترين اهداف راه اندازي اين كميته به شمار مي آيد.

كميته مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت مترو راه اندازي شد

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از روابط عمومي و بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو)، علي امام با بيان اينكه در راستاي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر ” برنامه عملياتي مديريت بحران و برنامه واكنش اضطراري در مترو و فضاهاي زير سطحي” اين كميته آغاز به كار كرده است، افزود: مديريت ريسك و مديريت جامع بحران، كسب آمادگي هاي لازم در ابعاد سازماندهي، تأمين و تجهيز منابع و همچنين افزايش آستانه مقاومت و استمرار ارائه خدمات در شرايط اضطراري، مهمترين رويكردهاي اين كميته محسوب مي شود.
وي به ضرورت تصويب استانداردها، سطح بندي خطرات و ضوابط مديريتي بحران و پدافند غير عامل درخطوط مترو اشاره و خاطر نشان كرد: اعمال ضوابط و مقررات پدافند غير عامل در پروژه هاي زيرساخت شهري و لحاظ كردن آن در همه جوانب مطالعاتي، طراحي و اجرا بسيار حائز اهميت است؛ چرا كه خطوط مترو از زيرساخت هاي بزرگ شهر به شمار مي آيد كه روزانه جمعيت قابل توجهي از شهروندان را در نقاط مختلف جا به جا و خدمت رساني مي كند.

به گفته مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو)، مديريت بحران در برگيرنده يكسري عمليات و اقدامات پيوسته و پويا جهت ايجاد هماهنگي در مراحل چهارگانه مديريت بحران شامل” پيش بيني و پيشگيري،آمادگي ،مقابله، بازسازي و بازتواني درحوادث ” است.
وي به تشكيل كارگروه هاي فني و تخصصي زيرمجموعه اين كميته اشاره و تصريح كرد: اين كارگروه ها در راستاي تدوين برنامه هاي مدون؛ برآورد بودجه سالانه را بر عهده دارند.
امام با تاكيد بر اينكه پدافند غيرعامل صرفا با تجهيزات و امكانات موجود از وارد شدن خسارات و صدمات به مردم جلوگيري مي كند، افزود: كاهش پتانسيل خطر، ارائه كمك هاي درخور به هنگام ضرورت و بازگشت به وضعيت مناسب در راستاي مديريت بحران صورت مي گيرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه