زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» خبر داغ » 5 نمایشگاه علمی برتر جهان در سال 2019
تاریخ انتشار : 2019/02/23 - 15:17
 کد خبر: 42267
 505 بازدید

5 نمایشگاه علمی برتر جهان در سال 2019

همه‌ساله در سطح جهانی نمایشگاه‌های علمی بسیاری برگزار می‌شوند که هرکدام از آن‌ها حوزه‌های مختلفی از علم را پوشش می‌دهند. در این میان نمایشگاه‌هایی که توسط مراکز دانشگاهی برگزار می‌شوند دارای اهمیت بیشتری هستند.

5 نمایشگاه علمی برتر جهان در سال 2019

در سطح جهان و در طول هرسال، نمایشگاه‌های علمی – دانشگاهی بسیاری برگزار می‌شوند که برخی از انحا ازنظر کیفیت از سطح بالایی برخوردار هستند و افراد زیادی می‌توانند فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی خود را در انحا به اشتراک گذاشته و یا با حضور خود در این نمایشگاه‌ها، ایده‌های جدید و نو و اطلاعات مرتبط را به دست آورده و برای طرح‌های آینده خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند. ادوارد تلر از فیزیکدانان آمریکایی مشهور جمله‌ای معرف دارد که می‌گوید: «علم امروز، فناوری فردا است.»

نمایشگاه‌های علمی – دانشگاهی اغلب یک آهنربا برای نوآوری‌های موردنیاز و ابزارهای تکنیکی است که ممکن است یک روز شما را نجات دهد. در این نمایشگاه‌ها که به‌نوعی یک مسابقه فنی محسوب می‌شوند، محققان، دانشمندان و دانشجویان می‌توانند آخرین نمونه‌ها و طرح‌های خود را با امید به بازخورد انتقادی، جوایز و یا حتی برای دریافت کمک‌های اهدایی در تأمین مالی تحقیقات بیشتر، ارائه دهند. علاوه بر آن، این شرکت‌کنندگان می‌توانند در فعالیت‌های علمی و جذاب، کارگاه‌ها و حتی بحث‌های علمی نمایشگاه‌های موردنظر شرکت کنند.

در اینجا به معرفی 5 نمایشگاه‌های علمی – دانشگاهی برتر که در سال 2019 میلادی برگزار خواهند شد، می‌پردازیم.

1- جشنواره علمی بریتانیا، دانشگاه وارویک (Warwick)، انگلستان:

این نمایشگاه در روزهای 10 تا 13 سپتامبر سال 2019 میلادی (برابر با 19 تا 22 شهریورماه سال 1398) در چهار روز در شهر کاونتری (Coventry) برگزار خواهد شد. سال گذشته، جشنواره علمی بریتانیا در دانشگاه هال (Hull) در شهر کینگستن هال برگزارشده بود در حالی که امسال دانشگاه وارویک میزبان خواهد بود. در این نمایشگاه، فعالیت‌های متنوع علمی همچون جلسات یوگا، نمایشگاه‌های موزه، بحث‌های جذاب، باغ‌وحش روبات‌ها و معجزات دانشجویان ارائه خواهد شد. در این چهار روز فرصت‌های بسیاری برای ارائه و نمایش دادن فعالیت‌های علمی مختلف وجود دارد و شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، برنامه‌های متنوعی را در پیش رو خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود که دستاورد علمی خوبی حاصل شود.

2- نمایشگاه تفکر علمی امارات متحده عربی:

reboot during the Think Science Fairs 2019 at Zayed University Academic City on 17 FEB 2019 photo; Atiq Ur Rehman /Gulf News

نمایشگاه تفکر علمی 2019 میلادی در شهرهایی چون ابوظبی (24 فوریه برابر با 5 اسفندماه 1397)، شارجه (3 مارس برابر با 12 اسفندماه 1397)، رأس الخیمه (10 مارس برابر با 19 اسفندماه 1397)، فجیره (17 مارس برابر با اسفندماه 1397) و عجمان و ام ال کویین (21 مارس برابر با اول فروردین 1398) در کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد. در حال حاضر هفتمین نمایشگاه تفکر علمی با هدف تقویت جوانان بین 15 تا 35 ساله و تشویق انحا به فعالیت‌های علمی درزمینهٔ دیجیتال برگزار خواهد شد تا بتوانند راه‌حلی مناسب برای آموزش علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ارائه دهند.

3- جشنواره علمی، دانشگاه ملبورن، استرالیا:

سال گذشته دانشگاه ملبورن اقدام به برگزاری جشنواره علمی کرده در حالی که سال جاری این جشنواره در شهر ملبورن برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری این نمایشگاه هنوز اعلام‌نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به وب‌سایت این جشنواره https://festival.science.unimelb.edu.au/home#about مراجعه کرد.

4- نمایشگاه علوم وایومینگ، دانشگاه وایومینگ (Wyoming)، ایالات‌متحده آمریکا:

این نمایشگاه از سوم تا پنجم ماه مارس سال جاری برابر با 12 تا 14 اسفندماه سال 1397 در دانشگاه وایومینگ برگزار خواهد شد. نمایشگاه علمی ایالتی وایومینگ، یک محلی را برای دانشمندان و دانشجویان فعال دانشگاه وایومینگ فراهم می‌کند تا بتوانند تحقیقات علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی خود را که انجام داده‌اند، در آن به اشتراک بگذارند. قابل‌توجه است که این نمایشگاه یک فرصت بسیار خوب برای افرادی است که به دنبال جوایز و یا بورس تحصیلی هستند.

5- ساینتیفیکا (Scientifica) دانشگاه زوریخ و مؤسسه فناوری فدرال زوریخ، سوئیس:

این نمایشگاه در تاریخ 30 آگوست تا اول سپتامبر 2019 میلادی (برابر با 8 تا 10 شهریورماه سال 1398) در سه روز و در شهر زوریخ سوئیس برگزار خواهد شد. هرسال دانشگاه زوریخ با همکاری موسسه فناوری زوریخ اقدام به برگزاری این نمایشگاه می‌کند تا دانشجویان، دانشمندان و حتی عموم مردم در آن شرکت کرده و تحقیقات و یا فعالیت‌های علمی خود را درزمینهٔ های علمی خاصی که هرساله اعلام می‌شود، به اشتراک بگذارند. موضوع اصلی امسال این نمایشگاه، داستان علمی- تخیلی و حقایق علمی مربوط به دوره خبر جعلی و حقایق جایگزین است.

علاقه‌مندان به موضوعات علمی می‌توانند با توجه به محل، تاریخ و موضوع هرکدام از این نمایشگاه‌ها، برنامه‌ریزی کرده و با حضور در آن به خواسته‌ها و طرح‌های خود دست پیدا کنند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , علمی
ارسال دیدگاه