زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۶
» بانک و بیمه » انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ اسلام به شمار می‌رود
تاریخ انتشار : 2019/02/19 - 15:19
 کد خبر: 41539
 227 بازدید

آیت الله یزدی:

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ اسلام به شمار می‌رود

رئیس اداره امور شعب و روسای دوایر بانک مهر اقتصاد استان قم با آیت الله یزدی دیدارکردند.

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ اسلام به شمار می‌رود

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان قم، آیت الله یزدی- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان- در این دیدار با اشاره به اهمیت شهادت در اسلام گفت: این انقلاب یکی از معجزات الهی بود و به عنوان یکی از نقاط عطف در تاریخ اسلام به شمار می‌رود و انقلاب اسلامی سبب زنده شدن ملت گردید.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی استقلال نداشت و زیر سیطره بیگانگان بود، ادامه داد: رژیم پهلوی با اشاعه ترویج فساد و فحشا و برگزاری برنامه‌های منحرفی همچون جشن هنر شیراز به دنبال از بین بردن دین در این کشور بود و خاطرات عوامل رژیم پهلوی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد، گویای این حقیقت است.

آیت‌الله یزدی استقلال و رهایی از دست بیگانگان نخستین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: قبل از انقلاب بسیاری از شهرهای کشورمان از ابتدایی ترین امکانات همچون آب، برق و راه‌ محروم بودند، اما پس از پیروزی انقلاب شاهد ایجاد زیرساخت‌های مختلف در شهرهای ایران بودیم به ویژه شهر قم در دوره رژیم پهلوی، مغضوب حکومت بود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اظهار کرد: کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف داشت و این مساله مانع رسیدن دشمنان به اهداف خود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نظام اسلامی تثبیت شده و به بلوغ 40 سالگی رسیده است، این مساله را دشمنان به خوبی می‌دانند، ملت ایران سرمایه بزرگی به نام نیروی جوان دارد و این ملت با این سرمایه می‌تواند که از مشکلات عبور کند.

آیت الله یزدی با اشاره به فداکاری های رزمندگان مدافع حرم ابراز داشت: اگر این رزمندگان راه حق به میدان مبارزه علیه داعش نمی‌رفتند و در دفاع از آل الله جان فشانی نمی‌کردند باید با داعش در ایران می‌جنگیدیم.

همچنین در این دیدار از سوی بانک مهراقتصاد استان قم از حضرت آیت الله یزدی- یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب تقدیر شد و با اهدای هدایایی از خانواده شهیدان عسکری جمکرانی و عربی دو تن از شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است شهید مجید عسکری جمکرانی نخستین شهید معلم مدافع حرم در کشور است که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) به سوریه اعزام و در اوایل آذرماه سال ۹۶ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و شهید علی اکبر عربی جانشین فرماندهی گردان سه امام حسین (ع) از لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بود که ۱۴ بهمن ماه سال ۹۴ درگیری با نیرو‌های تکفیری و تروریستی و در جریان آزادسازی شهر‌های شیعه نشین نبل و الزهرا به خیل شهدای مدافع حرم شتافت.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه