زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » انتشار رندرهای جدید سرسخت‌ترین رقیب گوشی تاشو سامسونگ
تاریخ انتشار : 2019/02/12 - 15:54
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 40721
 583 بازدید

انتشار رندرهای جدید سرسخت‌ترین رقیب گوشی تاشو سامسونگ

می‌دانیم که شیائومی در حال کار روی گوشی تاشدنی خود است و تاکنون ویدئوهایی هم از این محصول منتشر شده‌اند. حال شیائومی با انتشار بیانیه‌ای رسمی در وبسایت LetsGoDigital، به شرح جزییات گوشی تاشدنی خود پرداخته و در رابطه با پیشینه‌ی توسعه، طراحی و چالش‌های مرتبط با نمایشگرهای منعطف و مکانیزم تا شدن گوشی توضیحاتی را ارائه کرده است تا رقابت عرضه گوشی تاشو، جذاب تر شود.

انتشار رندرهای جدید سرسخت‌ترین رقیب گوشی تاشو سامسونگ
در بیانیه‌ی شیائومی به نحوه‌ی واکنش رابط کاربری اختصاصی این شرکت (MIUI) به حالت‌های مختلف استفاده از گوشی اشاره شده است. علاوه‌بر این، در ادامه‌ی این بیانیه، اعلام شده که نمایشگر مورد استفاده در این محصول با همکاری یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده توسعه داده شده است.
متن بیانیه‌ی منتشرشده توسط شیائومی بدین شرح است:
«گوشی تاشو با دو لولا آخرین نوآوری شیائومی است. یکی از اجزای کلیدی این گوشی، [یعنی] نمایشگر تاشو، با همکاری یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی قطعات توسعه پیدا کرده است. جدا از نمایشگر، طراحی گوشی، مکانیزم تاشو و تغییرات [رابط کاربری] MIUI توسط شیائومی به انجام رسیده‌اند.
شیائومی اولین شرکت در جهان است که گوشی تاشو با دو لولا را ارائه می‌کند و به‌واسطه‌ی سه حالت مختلف تا شدن گوشی با چالش‌هایی در این زمینه مواجه بوده است. این سه حالت عبارت‌اند از: تا شدن از یک لولا، تا شدن از هر دو لولا و حالت تبلت. پیش از یافتن بهترین راه‌حل، شیائومی تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌ی توسعه‌ی مکانیزم تاشوی قابل اعتماد به انجام رسانده است.
هرکدام از نوآوری‌ها حاصل تلاش‌های تحقیق‌وتوسعه است که به‌صورت مشترک با [همکاری] تأمین‌کنندگان قطعات و تولیدکننده صورت گرفته‌اند. اشتباه است اگر با خود بیندیشیم که بدون پیشرفت‌های عظیم در فناوری، می‌توان یک نمایشگر تاشو را به گوشی تاشو تبدیل کرد. هر بخش از زنجیره‌ی صنعتی سهم خود را در این زمینه ادا کرده است. شیائومی معتقد است که [ارائه‌ی] محصولات خلاقانه با تجربه‌ی کاربری عالی ازطریق همکاری‌های اصولی و همه‌جانبه امکان‌پذیر است.»
علاوه‌بر انتشار این بیانیه، وبسایت LetsGoDigital رندرهای سه‌بعدی جالبی را هم از این گوشی تاشو منتشر کرده است؛ رندرهایی که براساس اطلاعات منتشرشده‌ی قبلی تهیه شده‌اند. البته رابط کاربری نشان‌داده‌شده در این رندرها نمی‌تواند بازتاب‌دهنده‌ی نسخه‌ی نهایی MIUI برای گوشی تاشوی شیائومی باشد. در زمینه‌ی نام‌گذاری هم دو نام Xiaomi Dual Flex یا Xiaomi MIX Flex در میان گذینه‌های انتخابی قرار دارند؛ هرچند که ممکن است درنهایت نام کاملا متفاوتی برای این محصول انتخاب شود.
گوشی تاشوی چینی‌ها دارای دو لولا است و نمایشگر از این دو لولا به سمت عقب خم می‌شود. در این حالت، رابط کاربری از قسمت میانی برای نمایش محتوا استفاده می‌کند. در حالت کاملا بازشده، دستگاه به تبلتی با حاشیه‌های باریک تبدیل می‌شود و می‌توان از تمام فضای نمایشگر برای نمایش اپلیکیشن‌ها، تماشای ویدئو یا دیگر موارد استفاده کرد.
جالب این است که در این رندرها خبری از دوربین نیست؛ چرا که در ویدئوهای تاکنون منتشرشده هم هیچ دوربینی دیده نمی‌شود. البته ممکن است دوربین گوشی در قسمت پشت بدنه قرار گرفته باشد. در چنین حالتی، برای استفاده از دوربین لازم است تا دست‌کم یکی از گوشه‌های تاشو نمایشگر در حالت باز قرار داشته باشد.
باید اضافه کنیم که با قرار دادن دوربین در یکی از گوشه‌های (چپ یا راست) بخش میانی قسمت پشت گوشی، می‌توان از آن دوربین هم به‌عنوان دوربین اصلی و هم برای ثبت تصاویر سلفی استفاده کرد. به این صورت که یکی از گوشه‌های نمایشگر خم شده و تصویر کاربر را نشان می‌دهد.
در مرکز لبه‌ی فوقانی گوشی کلیدی به چشم می‌خورد و درگاه USB نوع C هم در لبه‌ی پایینی دستگاه قرار دارد. احتمالا بلندگوی گوشی هم در لبه‌ی فوقانی قرار خواهد گرفت؛ اما در رابطه با طراحی باقی قسمت‌های گوشی اطلاعات زیادی در دسترس نیست.
در چند سال گذشته بازار گوشی‌های هوشمند تغییرات هیجان‌انگیزی را به خود ندیده است. از این منظر، تلاش شرکت‌های مختلف برای ارائه‌ی گوشی‌هایی با طراحی متفاوت امری هیجان‌انگیز است. می‌دانیم که چندین شرکت مختلف در تلاش برای ساخت گوشی‌های تاشدنی هستند. چنین نوآوری‌هایی می‌توانند ساختار و آینده‌ی دستگاه‌های همراه را متحول کنند.

برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه