زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اجتماعی » ورود پول‌های کثیف به سینما تایید شد
تاریخ انتشار : 2019/02/12 - 11:44
 کد خبر: 40581
 247 بازدید

ورود پول‌های کثیف به سینما تایید شد

دادستان تهران ورود پول های مشکوک به سینما را تایید کرد و گفت: در حال حاضر پرونده‌هایی داریم که این ردپاها معلوم است اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است.

ورود پول‌های کثیف به سینما تایید شد
جعفری‌دولت‌آبادی در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره ورود پول‌های مشکوک به سینما و ماجرای پرونده محمد امامی تهیه کننده یکی از سریال‌های معروف خانگی اظهار داشت: مهم‌ترین مصداقی که وجود دارد همین ماجرایی است که اسم بردید. در پرونده‌های دیگری هم این ردپا را می‌بینیم. فرهنگ و سینما مسیر خوبی برای توجیه پولشویی است. اصل اینکه در فیلم‌سازی افرادی به اسم تهیه‌کننده این پول‌های مشکوک را خرج می‌کنند تأیید می‌کنم اما صرفا محدود به این پرونده نیست و در حال حاضر پرونده‌هایی داریم که این ردپاها معلوم است اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است.
دادستان تهران درباره افتتاحیه جشنواره فیلم فجر و حواشی آن از جمله هم‌نوایی در آن اظهار کرد: بنای ما پیشگیری است اما اگر گزارش برسد حتما پیگیری می‌کنیم کمااینکه یک گزارش شکایت از هم‌خوانی زن در افتتاحیه آمد که به دادسرای رسانه ارجاع شده است. توجیهات قانع‌کننده‌ای از سوی وزارت ارشاد دریافت نکردیم. انتظار داشتیم وزارت ارشاد خودش رسیدگی کند اما متأسفانه دوستان اول تکذیب کردند اما در ادامه فیلم این همخوانی به دست ما رسید و حالا دوستان باید توضیح دهند که چرا چنین اجازه‌ای داده شده است. وزارت ارشاد خودش باید این موضوع را مدیریت می‌کرد تا ما مجبور به مداخله و مقابله در امور فرهنگی نشویم. سعی می‌کنیم تا پایان سال به این پرونده رسیدگی شود.
متهم پرونده خودروها از کشور فراری شد
جعفری دولت آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص خودروهای وارداتی گفت: این پرونده مهمی است که تشکیل شده است و اولین پرونده‌ای بود که در تیرماه سال ۹۷ تشکیل شد. وی ادامه داد: این پرونده مهمی است و تاکنون تحقیقات ادامه دارد البته در بندرعباس ۵ بازداشتی داشتیم و در پرونده اصلی در تهران هم ۲۳ بازداشتی داشت و در موضوع پرونده مفتاح رهنورد هم ۱۰ نفر بازداشتی داشته ایم که ۵ مقام دولتی در این پرونده ها بازداشت شده اند.
دادستان تهران گفت:رقم اولیه حکایت از ۶ هزار خودروی غیرقانونی بود اما الان ما به این نتیجه رسیده ایم که ۱۱ هزار خودرو به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده است و منتظر این هستیم که رقم نهایی تعداد خودروها مشخص شود. جعفری گفت یکی از متهمان که خانمی بود از کشور پیش از تشکیل پرونده خارج شد و متاسفانه فراری شد.
300 ملک از موسسه فرشتگان توقیف شد
به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب تهران از توقیف 300 ملک شامل املاک تجاری، اداری، ویلا و باغ مربوط به موسسه فرشتگان (کاسپین) خبر داد. عباس جعفری دولت آبادی گفت: حدود 300 ملک از موسسه فرشتگان توقیف شده که شامل املاک اداری، تجاری، مسکونی، ویلا و باغ شناسایی شده است. چهار متهم این پرونده در بازداشت هستند و به خاطر شناسایی اموال این موسسه هنوز کیفرخواست صادر نشده است.
وی با اشاره به چگونگی تشکیل این موسسه گفت: تا کنون تکلیف سپرده های یک میلیون نفر از سپرده گذاران مشخص شده و منتظر شناسایی اموال هستیم تا تکلیف حدود 630 هزار نفر باقیمانده از سپرده گذاران مشخص شود.

برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , جذاب ترین ها , خبر داغ
ارسال دیدگاه