زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » چند قابلیت iOS که کاربران اندروید در حسرت آن هستند
تاریخ انتشار : 2019/02/10 - 18:59
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 40359
 523 بازدید

چند قابلیت iOS که کاربران اندروید در حسرت آن هستند

هر سیستم عامل ویژگی‌های خود را دارد و لزوما تمام امکانات به صورت مساوی و مشابه در همه سیستم عامل ها وجود ندارند. در حالی که شاید خیلی از کاربران اندروید، این سیستم عامل را آزادتر و پرقابلیت‌تر بدانند اما باور کنید یا نکنید چند قابلیت iOS که کاربران اندروید در حسرت آن هستند را در این مطلب با هم مرور خواهیم کرد.

چند قابلیت iOS که کاربران اندروید در حسرت آن هستند

نخستین آیفون اپل در ژوئن سال 2007 معرفی شد و 16 ماه پس از آن، نخستین گوشی رقیب از جبه‌ی اندروید وارد بازار شد. گوشی T-Mobile G1 ساخت شرکت اچ تی سی نشان دهنده‌ی پتانسیل‌های خوب پلتفرم اندروید بود و زمانی که در نوامبر 2009 گوشی موتورولا دروید وارد بازار شد، اندروید به داشتن آن بالید. سرانجام، این سیستم عامل منبع باز موفق شد 85 درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند. اما همچنان برخی از قابلیت های آیفون هستند که کاربران اندرویدی علاقه‌مند به آن‌ها بوده و آرزوی داشتنشان را دارند.

قابلیت های iOS که در اندروید نیست
توجه داشته باشید که این قابلیت های iOS با اندروید خام مقایسه می‌شود و با توجه با پوسته های مختلف اندروید، بعید نیست که شرکت های مختلف برخی از این قابلیت ها را به صورت پیش فرض ارایه کنند.

هفته‌ی گذشته، یک کاربر در ردیت از کاربران اندروید پرسیده بود که علاقه‌مند به حضور کدام قابلیت های آیفون در گوشی اندرویدی خود هستند.

۱- بازگشت به بالای منو با تپ کردن روی نوار وضعیت
با توجه به پاسخ‌های دریافت شده، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران اندرویدی علاقه‌مند به توانایی ضربه روی نوار وضعیت برای اسکرول به بالای صفحه به صورت خودکار هستند. هرچند این قابلیت را می‌توانید با روت کردن گوشی خود و استفاده از یک اپلیکیشن خاص به دست آورید. برخی دیگر اعقاد دارند با توجه به اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌های امروزی، چرا خودمان را به زحمت بی‌اندازیم؟

۲- هماهنگی عمیق و ساده محصولات اپل با آیفون
کاربر دیگری می‌گوید که به هماهنگی آیفون با سایر محصولات اپل بدون هرگونه راه اندازی خاصی حسادت می‌کند. همین شخص اشاره می‌کند که برخی اپلیکیشن‌ها روی آی او اس بهتر اجرا می‌شوند و زودتر به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند.

۳- iMessage
همچنین وی ابراز امیدواری کرد که اندروید نیز بتواند صاحب یک پیام رسان اختصاصی نظیر iMessage اپل شود. پیام رسان اپل، قابلیتیست که بسیاری از کاربران اندرویدی حسرتش را می‌خورند.

۴- ضبط ویدیو از محتوای نمایشگر با صدای داخلی
برخی دیگر از کاربران اندروید علاقه‌مند به قابلیت ضبط ویدیو از روی صفحه همراه با صداهای داخلی هستند. این یکی از قابلیت های آیفون است که باعث شده حتی بسیاری از اندروید به آی او اس مهاجرت کنند! البته که در تجربه شخصی من در ترنجی این ویژگی بدون روت در موبایل های سامسونگ در دسترس است و موبایل های هوآوی به صورت پیش فرض آن را دارند.

۵- دکمه سایلنت
یکی از صاحبان گلکسی اس 8 سامسونگ می‌گوید ای کاش به جای دکمه‌ی بیکسبی روی این گوشی، یک دکمه برای جابجایی بین حالت‌های بی‌صدا،‌ ویبره و زنگ وجود داشت.

۶- عدم نصب نرم افزارهای پیش فرض تجاری
یک کاربر دیگر به نصب نبودن اپلیکیشن‌های پیشفرض اضافی توسط سازنده/شرکت مخابراتی روی گوشی‌های آیفون حسادت می‌کند. در برخی گوشی‌های اندرویدی، اپلیکیشن فیسبوک بدون روت کردن گوشی، حذف شدنی نیست. به طور مثال، وی می‌گوید شما هیچگاه بازی Candy Crush را به صورت از پیش نصب شده روی یک آیفون نمی‌بینید.

نظر شما چیست؟ شما کاربر کدام سیستم عامل هستید و دلیل شما برای این انتخاب چیست؟ این دلایل که در این مطلب برای برتری iOS به اندروید عنوان شد، برای شما چقدر اهمیت دارد؟


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه