زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۲۵
» اقتصادی » وزیر اقتصاد: مردم از گرانی خیلی عصبانی و ناراحت هستند
تاریخ انتشار : 2019/02/10 - 13:14
 کد خبر: 40265
 202 بازدید

وزیر اقتصاد: مردم از گرانی خیلی عصبانی و ناراحت هستند

وزیر اقتصاد شنبه‌شب در نشست ملاقات مردمی با همشهریانش درزادگاه خود(رستم‌کلای بهشهر) که در مسجد گلدسته این شهر برگزار شد،شرکت کرد.

وزیر اقتصاد: مردم از گرانی خیلی عصبانی و ناراحت هستند

فرهاد دژپسند با بیان اینکه مردم از گرانی خیلی عصبانی و ناراحت هستند، گفت: حق هم با مردم است و دولت هم دارد شبکه نظارتی تهیه و با گران‌فروشی مقابله می‌کند.
او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مردم از گرانی شکایت دارند و در اتاق‌های فکر اقتصاد کشور چه می‌گذرد، اظهار کرد: هسته اندیشه‌ورزی داریم، و داریم کار می‌کنیم تا نرخ تورم کاهش پیدا کند؛ در خردادماه و شهریورماه اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که تورم به 50 تا 60 درصد می‌رسد اما امروز 20 درصد است زیرا دولت تلاش داشت و این وضعیت را مدیریت کرد.
وی گفت: دو بحث داریم یکی گرانی و یکی گران‌فروشی، مردم از گران‌فروشی خیلی عصبانی و ناراحت هستند حق هم با مردم است، دولت هم دارد شبکه نظارتی تهیه و با گران‌فروشی مقابله می‌کند.
وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این سؤال که برای سال نو یا پیش از آن چه خبر خوشحال‌کننده‌ای برای مردم دارید، گفت: تلاش داریم تا سهام عدالتی که مردم دارند را آزاد کنیم تا آن را اگر دوست دارند بفروشند و به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند.
دژپسند ادامه داد: به دنبال این هستیم یک مقداری کنترل قیمت شدیدتر و عرضه کالا در بازار بیشتر شود، راجع به گوشت که قیمت آن بالا رفته است داریم با همکاری گمرکات عرضه را زیاد می‌کنیم که کنترل قیمت بیشتر شود.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اقتصادی , خبر داغ
ارسال دیدگاه