زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » شریعتمداری: حداقل دستمزد کفاف تأمین معیشت نمی‌کند
تاریخ انتشار : 2019/01/30 - 15:08
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 38717
 198 بازدید

شریعتمداری: حداقل دستمزد کفاف تأمین معیشت نمی‌کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز حداقل دستمزد کفاف تأمین معیشت نمی‌کند گفت: همسان سازی یا نزدیک کردن حقوق بازنشستگان که در فشار هستند بر همه ما فرض است. تأمین منابع برای بیمه کردن همه اقشار زحمتکش متدینی که پشت نوبت تأمین بیمه هستند بر همه ما واجب است.

شریعتمداری: حداقل دستمزد کفاف تأمین معیشت نمی‌کند
محمد شریعتمداری از حمایت‌های ارزشمند تشکلهای کارگری قدردانی کرد و گفت: یقیناً کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
وی با اشاره به اینکه در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم گفت: با یک مشی ایدئولوژی یک انقلاب بزرگ را در جهان صورت دادیم و این انقلاب بسیار پر آوازه است. جمهوری اسلامی ایران نظام مستقلی است و با اراده مردم شکل گرفته است و هیچ قدرتی نمی‌تواند منافع ملی ایران را مورد تهدید قرار دهد.
وی افزود: در دوران گذشته بسیاری از مردم از یک حداقل زندگی انسانی و شرافت‌مندانه بسیاری از مردم محروم بودند. امروز به لطف الهی نعمت بزرگی در کشور داریم. رهبری داریم که قابل مقایسه با هیچیک از رهبران دنیا قابل مقایسه نیست. کشوری داریم از همه جهات از نظیر فضیلت‌های اخلاقی، منش و رفتار سیاسی در جهان، عدالت طلبی و عدالت خواهی در جهان بی نظیر است و مردم از آزادی‌های مشروع در این کشور برخوردار هستند.
وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم برای آینده بهتر. اما باید توجه کنیم که با یک نظام سلطه‌ای روبرو هستیم که راهبرد تحریم را انتخاب کرده و یک راهبرد جدی علیه ملت ایران به کار گرفته است. نظام سلطه فکر می‌کند که با این راهبرد می‌تواند شکنندگی ایجاد کند اما در اشتباه است.
وی افزود: بنابراین باید به سمت وحدت و یکپارچگی برویم. اما هنر این است که بگذاریم کار و تولید فعالیت کند. جریان تولید نیاز مند آزاد بودن نقل و انتقال جریان پول است. و نیازمند وجود روابط بانکی با دنیا است. همچنین صادرات نیازمند این است که بازار برای صادرات وجود داشته باشد.
وی با انتقاد از اینکه اگر شرایطی بوجود آوردیم که کسانی که می‌خواهند کالای ایرانی بخرند از ما رویگردان و فراری شوند آیا به نفع کارگران کار کردیم؟ آیا به نفع سفره کوچک مردم کار کردیم؟ بنابراین ما باید مسیر و شرایطی را فراهم کنیم که کشور به پیش برود.
وی افزود: ما مقاومت می‌کنیم ولی نباید در این شرایط، خودمان خودمان را تحریم کنیم. باید مسیر کشور را تا جایی مقدور است به مسیر درست هدایت کنیم. من وقتی که وزیر صنعت هم بودم از نیروی کار حمایت کردیم چون کارگر ناراضی کارفرما را بدبخت می‌کند و کالای بی کیفیت را به بازار ارائه می‌کند. کارگر باید راضی باشد و با عشق کار کند. یکی از موارد استاندارد نبودن تولید در کشور ما همین عدم رضایت کارگران از شرایطشان است. کارگری که فکرش مشغول معاشش است نمی‌تواند به تولید درست فکر کند.
وی افزود: بازنشسته‌های ما آینده همه ما هستند. ما به زندگی بازنشستگان که می‌نگریم آینده خودمان را می‌بینیم. پس نباید آینده کشور با بحرانی روبرو شود که جوانان آینده شأن را تیره و تار ببینند و تصمیم به فرار از کشور یا یاس بگیرند لذا باید به مسائل بازنشستگان و حداقل‌ها و حقوق ایشان توجه شود.
وی افزود: والله بالله در فشارهای ناشی از تحریم بیشترین فشار بر محرومین مستضعفین و مددجویان اعم معلولان و خانواده‌های بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار است. به‌خدا در فشارهای ناشی از تحریم و عدم امکان تأمین مواد اولیه تولید و نیازهای غذایی و دارویی مردم و ایجاد نا اطمینانی در سیاست و سپس اقتصاد، فشار کمر شکن بر دارندگان حقوق ثابت، کارگران کارمندان و خصوصاً قشر شریف بازنشستگان کشور است.
وی تصریح کرد: به خدا قسم تک تک ما با هر تصمیمی با هر کلامی با هر قلمی، پشت میزهای مهم اجرایی تقنینی قضائی در مقابل این قشر مسئولیم و باید در پیشگاه خداوند و مردم درباره آن پاسخ بدهیم. اعلام خطر می‌کنم که هر تصمیمی که حفظ اشتغال موجود را با محدودتر کردن جریان تأمین مواد اولیه به خطر بیاندازد در خط نظام سلطه و استکبار است.
شریعتمداری گفت: امروز نه تنها هر تصمیم بلکه هر بی تصمیمی و تأخیر در تصمیم که موجب شود نقل و انتقال وجوه مشکل تر، ارتباطات بانکی و پولی و مالی محدودتر، ورود مواد اولیه گران‌تر و محدودتر صادرات نفت و غیرنفت مشکل تر و تولید و اشتغال در کشور محدودتر شود کمک به نظام سلطه و ظلم به مردم است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خود تحریمی در هر لباس و مسئولیتی جفای غیر قابل گذشت به مردم است. تحریم از سوی نظام سلطه و آمریکای جنایتکار که چهل سال است در مقابل ملت ماست روشن است اما خود تحریمی چرا؟ به خدا در مقابل برخی خانواده‌های آبرومندی که امروز در فشار زندگی می‌کنند مسئولیم.
وی خاطر نشان کرد: امروز حداقل دستمزد کفاف تأمین معیشت نمی‌کند. همسان سازی یا نزدیک کردن حقوق بازنشستگان که در فشار هستند بر همه ما فرض است. تأمین منابع برای بیمه کردن همه اقشار زحمتکش متدینی که پشت نوبت تأمین بیمه هستند بر همه ما واجب است
وی گفت: باید سعی کنیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت کنیم. کشور ما در شاخص توسعه انسانی جزو کشورهای اول است. در بهداشت عمومی، امید به زندگی، فاصله فقیر و غنی علیرغم فشارهای اخیر، در بعد از انقلاب طبق داده‌های علمی بسیار بهتر از قبل از انقلاب است.
شریعتمداری گفت: این انقلاب بر شانه‌های مردم بوده. از این رو به جلو رفته است. از بیان افتخارات جمهوری اسلامی ایران نترسیم و آن را بیان کنیم.

برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ
ارسال دیدگاه