زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر اصلی » پس از آزادسازی کامل سوریه، بازسازی این کشور مهمترین اولویت دولت است/ قدردان ایران هستیم
تاریخ انتشار : 2019/01/29 - 15:17
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 38406
 243 بازدید

پس از آزادسازی کامل سوریه، بازسازی این کشور مهمترین اولویت دولت است/ قدردان ایران هستیم

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر دوستی و عمق روابط دو کشور ایران و سوریه با یکدیگر، تأکید کرد: تهران و دمشق همواره در دوران سخت کنار هم بوده اند و امروز نیز برای عبور از مشکلات و توسعه و پیشرفت کنار هم خواهند بود.

پس از آزادسازی کامل سوریه، بازسازی این کشور مهمترین اولویت دولت است/ قدردان ایران هستیم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، به روابط دیرینه دو کشور که از زمان مرحوم حافظ اسد آغاز و مستحکم شد، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این مناسبات در سال‌های اخیر تقویت شده و به فضل الهی بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به آنچه در سال‌های اخیر بر سوریه گذشت، خاطرنشان ساخت: جنگ در سوریه، جنگ علیه دولت و ملت سوریه نبود، بلکه جنگ علیه امنیت منطقه و محور مقاومت بود، که البته با تدبیر و حکمت دولت و ملت سوریه و پشتیبانی و حمایت دوستان این کشور با شکست مواجه شد.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: اگر در گذشته تردیدی نسبت به ریشه‌های این جنگ و حامیان تروریسم وجود داشت، امروز برای همگان آشکار شده است این جنگ با پشتیبانی فکری، مالی و کمک‌های نظامی غربی‌ها به ویژه آمریکا و برخی کشورهای منطقه شروع شد و تداوم یافت. امروز خود آنها اعتراف می‌کنند که به این جنگ با هدف ضربه زدن به محور مقاومت و برای ناامن کردن منطقه دامن زدند.

جهانگیری با تجلیل از پیروزی دولت و ملت سوریه در برابر تروریست‌ها، بر این نکته که امنیت جهان وابسته به امنیت منطقه است تأکید کرد و اظهار داشت: اگر داعش در منطقه دولت تشکیل می‌داد و هسته‌های گروه‌های تروریستی از بین نمی‌رفت، غربی‌ها باید شاهد ترور، خشونت و جنایت‌های غیرانسانی در کشورهای خود می‌شدند، بنابراین آنها باید قدردان سوریه و کشورهایی باشند که در مبارزه با تروریسم پیشتاز بودند.

وی نشست «آستانه» میان کشورهای مختلف و نیز همکاری تهران، آنکارا و مسکو را برای پایان منازعه در سوریه را راهگشا توصیف کرد و با اشاره به حضور هیأت بلندپایه ایرانی در دمشق، گفت: حضور این هیأت در مقطع زمانی کنونی حاوی این پیام است که جنگ سوریه رو به پایان است و زمان بازسازی این کشور فرا رسیده است.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که «مذاکرات خوبی در چارچوب چهاردهمین کمیسیون مشترک دو کشور و نیز میان مقامات دو کشور در روز گذشته به منظور تسریع در اجرای توافقات گذشته انجام شد»، خاطر نشان کرد: امضای قرارداد همکاری‌های اقتصادی راهبردی دو کشور جهت‌گیری‌های اصلی برای فعالیت فی‌مابین را مشخص کرده و به اجرای بهتر توافق‌ها کمک خواهد کرد.

جهانگیری برگزاری همایش میان تجار دو کشور با همت اتاق‌های بازرگانی را زمینه ساز حضور بیشتر بخش خصوصی ارزیابی کرد و خواستار همکاری بیشتر سه کشور ایران، عراق و سوریه در عرصه‌های مختلف اقتصادی نظیر همکاری‌های ریلی، انرژی و درمانی و فرهنگی شد.

بر اساس این گزارش، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز در این دیدار با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مناسبات دو کشور در چهل سال گذشته هر روز مستحکم‌تر شده است و دو کشور همواره در روزهای دشوار و سخت حامی یکدیگر بوده‌اند و باید این روند را ادامه دهند.

وی با اشاره به مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر تروریست‌ها و تداوم این مشی برای ریشه کن کردن تروریسم در سوریه، اظهار کرد: پس از آزادسازی کامل سوریه، بازسازی این کشور مهمترین اولویت دولت است و ما خواهان حضور و همکاری بیشتر شرکت‌های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.

رئیس جمهوری سوریه بر پیگیری توافق‌های قبلی فیمابین تأکید و خاطر نشان کرد: باید در این راستا اقدامات موثرتری انجام شود و حضور هیأت بلندپایه ایرانی و برگزاری نشست تجار می‌تواند ثمربخش باشد.

اسد با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران از کشور سوریه در جریان مبارزه با تروریسم و مداخله خارجی، گفت: تشکر عمیق خود را از ملت ایران برای انجام کارهای مهم و حمایت همه جانبه از ملت مسلمان سوریه اعلام می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه دو کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های آمریکا قرار دارند، تاکید کرد: ما کمک‌های دولت و ملت ایران در دوران سخت جنگ با تروریسم را هرگز فراموش نمی‌کنیم. سوریه خواهان همکاری متقابل با ایران برای توسعه اقتصادی است و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد

پس از این دیدار، بشار اسد و معاون اول رئیس جمهوری در دیداری خصوصی مهمترین موضوعات مورد علاقه طرفین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه