زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » مصباح یزدی: باید نگران تضعیف اعتقادات جوانان باشیم
تاریخ انتشار : 2019/01/25 - 12:10
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 37276
 139 بازدید

مصباح یزدی: باید نگران تضعیف اعتقادات جوانان باشیم

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نباید روزی بیاید که اهداف انقلاب اسلامی را در کشورمان فراموش کنیم.

مصباح یزدی: باید نگران تضعیف اعتقادات جوانان باشیم

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه پنجشنبه در دیدار سردار نقدی و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان موفیقت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: به تعبیر رهبری این انقلاب هر روزش معجزه بود.

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب این همه دستاورد و موفیقت غیر قابل تصور بود و در دنیا هیچ انقلابی همانند انقلاب اسلامی ایران نبوده است.

استاد حوزه علمیه قم به مقایسه انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها پرداخت و افزود: همه انقلاب‌های دنیا برای خواسته‌های مادی و دنیایی بوده است اما انقلاب ما برای برقراری اسلام شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه بررسی نقطه‌های قوت و دستاوردها حائز اهمیت است، تصریح کرد: توجه به نقطه‌های ضعف هم لازم است تا بتوان آن‌ها را جبران کرد و از تکرار آن‌ها جلوگیری کرد.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: این نکته مهم است که تا چه اندازه می‌شود به آینده این انقلاب و پیشرفت شتابان آن امیدوار بود.

وی با اشاره به استمرار انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان از روز نخست پیروزی انقلاب گفتند که این انقلاب عمر زیادی ندارد، ولی برخلاف خواست دشمن به چهل سالگی انقلاب رسیدیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: برخی از جامع شناسان معتقدند انقلاب پدیده‌ای اجتماعی است که مانند هر پدیده‌ای یک تولد، رشد و مرگ دارد اما نظر ما چنین نیست و شیعه معتقد است روزی این انقلاب عالم‌گیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته این مسئله مشروط به رعایت شروطی است، روزی تمدن اسلامی به قلب اروپا رسید، اما در ادامه شاهد تضعیف تمدن اسلامی بودیم تا حدی که لیست نمایندگان مجلس ما را غربی‌ها تأیید می‌کردند.

در صورتی عزت‌ها باقی خواهد ماند که شرایط را رعایت کنیم

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه در صورتی عزت‌ها باقی خواهد ماند که شرایط را رعایت کنیم، گفت: در قرآن اگر بگوییم انزارها همراه تبشیرها و حتی بیشتر است و یکی از روش‌های تربیتی قرآن، استفاده از خطراتی است که ما را تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: باید به مسائل فرهنگی و معنوی در جامعه بیش از پیش اهمیت بدهیم، نباید روزی بیاید که اهداف انقلاب اسلامی را در کشورمان فراموش کنیم؛ اگر روزی اهداف انقلاب را فراموش کردیم و مشغول به چیزهایی شدیم که در انقلاب‌های مارکسیستی وجود دارد از بین خواهیم رفت و اگر شرایط الهی را رعایت کردیم باقی خواهیم ماند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اساس فرهنگ، باورها و ارزش‌ها است، گفت: باید نگران باشیم از اینکه مسائل فرهنگی جامعه ضعیف شود؛ در یک کلمه حقیقت فرهنگ دین است و اگر دیدیم نسل جوان اعتقاداتش ضعیف شده باید نگران باشیم.

وی بیان کرد: گاهی شب‌ها از خیابان‌ها عبور می‌کنم می‌بینم این خیابان‌ها آن چیزی نیست که باید باشد و لذا فرهنگ‌ها در حال تغییر است و وضعیت خیابان‌ها و بازارها در کشورمان شایسته جامعه اسلامی نیست.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: مسؤلان فرهنگی و روحانیون و نهادهای دیگر باید مراقب باشند و در این صورت تضعیف ارزش‌های اسلامی علت را جست وجو کنند و در جهت تقویت آن برآیند.

مسؤلان باور کنند برخی قرار دادها را که امضا کردند اشتباه بوده

وی گفت: مسئولان باور کنند برخی قراردادها را که امضا کردند اشتباه بوده است و در صدد جبران آن برایند؛ گاهی برخی نهادهای ما چنین وانمود می‌کنند که هدف اصلی انقلاب رفع محرومیت‌ها و فقری بوده که توسط دربار ایجاد شده ولی انقلاب ما از انقلاب پیامبر سرچمشه گرفته و هدف همان راهی است که پیامبر اسلام(ص) رفته است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه