زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » چشمه ای اعجاب انگیز در هرمزگان
تاریخ انتشار : 2019/01/23 - 14:41
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 37031
 193 بازدید

چشمه ای اعجاب انگیز در هرمزگان

استان هرمزگان، یکی از استان‌های توریست پذیر جنوبی کشور است که در نیمه‌ی دوم سال، طرفداران مخصوص به خودش را دارد. درست است که در این فصل، بندرعباس هم از سرمای زمستان بی‌بهره نیست اما خنکای متعادل‌تری نسبت به سایر نقاط ایران دارد، علاوه بر این، چشمه‌ی آبگرم شفا بخشی نیز در این استان وجود دارد که در این آب و هوای زمستانی، حسابی می‌چسبد! چشمه آبگرم گنو، در منطقه‌ی حفاظت شده کوه گنو و در فاصله‌ی ۳۴ کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس واقع شده است و یکی از بهترین مکان‌هایی است که در سفرهای زمستانه‌تان می‌توانید به آن سر بزنید.

چشمه ای اعجاب انگیز در هرمزگان

چشمه آبگرم گنو ویژگی‌های خاصی دارد. با وجود اینکه ترکیبات شیمیایی موجود در آبگرم‌ها به همراه دمای بالای محیطی‌شان، امکان رشد و نمو گونه‌های جانوری و گیاهی را از بین می‌برد، اما در چشمه آبگرم گنو، گونه‌ی خاصی از ماهی به نام آوینیوس گینویس زندگی می‌کند که در نوع خودش کمیاب‌ترین گونه‌ از ماهیان محسوب می‌شود. شما می‌توانید با دقت در حوضچه‌های آبگرم، آن‌ها را که بسیار کوچک هم هستند، ببینید.
در این منطقه، برای بهره بردن گردشگران از فواید این چشمه‌ی آبگرم بی‌نظیر، دو استخر زنانه و مردانه ساخته شده است که همراه با مجتمع‌هایی جهت استراحت و اقامت مسافران، شرایط مطلوبی را جهت یک تعطیلات آرام و آرامش‌بخش فراهم کرده است.
یکی دیگر از جذابیت‌های منطقه تفریحی گنو، کوه‌های گنو هستند که به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به این منطقه سفر کردید، حتما در جاده‌ی کوهستانی گنو حرکت کرده و خودتان را به بالای کوه گنو برسانید. هرچه بالاتر بروید، دمای هوا هم کمتر شده و می‌توانید انواع گونه‌های متنوع گیاهی از درختان گرمسیری گرفته تا انواع استپ‌ها و حتی گونه‌های گیاهی نواحی سردسیری را ببینید. گفته شده که در این منطقه، ۳۶۰ گونه از گیاه آوندی نیز یافت می‌شود.
فراموش نکنید که اگر خواستید از این چشمه آبگرم محلی بی‌نظیر دیدن کنید و در استخرهای بی‌نظیرش، خستگی به در کنید، از مسیر جاده‌ی بندرعباس به سیرجان خودتان را به این منطقه برسانید. اگر هم پیش از این به چشمه آبگرم گنو رفته‌اید، مشتاقیم تا نظراتتان را درباره‌اش بشنویم و اگر تا به حال تجربه‌ی استراحت کردن در این موهبت طبیعت را نداشته‌اید، آیا مایلید در سفر بعدی‌تان به بندرعباس به اینجا سری بزنید؟

ابگرم گنو

ابگرم گنو


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , گردشگری
ارسال دیدگاه